Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

E-learning alapú távoktatásos képzés

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "E-learning alapú távoktatásos képzés"— Előadás másolata:

1 E-learning alapú távoktatásos képzés
Dr. Kovács Miklós egyetemi docens Műszaki Tanárképző Tanszék

2 E-learning: a tanulás új útja
Hagyományos képzés E-learning az oktatás régi modellje az oktatás új modellje

3 Hagyományos oktatás E-learning képzés A tanításra koncentrál.
A tanulást segíti. Adott időközönként konzultációkra kell járni. Nem kell konzultációkra járni. Az előadó nem tud minden hallga- tónak egyénenként segítséget adni. A hallgatók személyre szabott segítséget kapnak tutortól. Mindenki a saját ritmusában halad. A siker azon múlik, hogy ki mennyit foglalkozik a tananyaggal. Azok sikeresek, akik az előadó által diktált ritmusban képesek tanulni. Az önellenőrző feladatok eredményes megoldásával fel lehet készülni a vizsgára. A vizsgán gyakran szerepe van a szerencsének is.

4 Mi kell a képzésben való sikeres részvételhez?
idő a tanulásra szorgalom számítógép az elektronikus tanulási útmutatók használatához Internet kapcsolat a tanárokkal (tutorokkal), csoporttársakkal való kapcsolattartáshoz nem feltétlenül szükséges otthoni Internet-elérés havi 1-2 óra Internetezés elegendő

5 Milyen segítséget kapnak a hallgatók?
Külön tantárgy (Proszeminárium) az e-learning alapú tanuláshoz A tárgy tartalma: A Coedu keretrendszer használata Tanulás-módszertani tanácsok Miért fontosak a komplex tanulási segédlet egyes elemei? Szakra szabott tananyagok. A modulzáró feladatok megoldásának eredményét a tutor is látja. A leckevégi feladatok többször is kitölthetők. A papír alapú tananyagok mellé komplex tanulási segédletet adunk. A segédlet az Interneten keresztül érhető el. Letöltve Internet nélkül is használható.

6 Milyen segítséget kapnak a hallgatók?
A tanulási segédlet tartalma: A tananyag leckékre, modulokra osztása Miért fontosak a komplex tanulási segédlet egyes elemei? Szakra szabott tananyagok. A modulzáró feladatok megoldásának eredményét a tutor is látja. A leckevégi feladatok többször is kitölthetők. Tanulási útmutató Követelményrendszer Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén)

7 Milyen segítséget kapnak a hallgatók?
A tanulási segédlet tartalma: A tananyag leckékre, modulokra osztása Miért fontosak a komplex tanulási segédlet egyes elemei? Szakra szabott tananyagok. A modulzáró feladatok megoldásának eredményét a tutor is látja. A leckevégi feladatok többször is kitölthetők. Tanulási útmutató Követelményrendszer Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén)

8 Milyen segítséget kapnak a hallgatók?
A tanulási segédlet tartalma: A tananyag leckékre, modulokra osztása Miért fontosak a komplex tanulási segédlet egyes elemei? Szakra szabott tananyagok. A modulzáró feladatok megoldásának eredményét a tutor is látja. A leckevégi feladatok többször is kitölthetők. Tanulási útmutató Követelményrendszer Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén)

9 Milyen segítséget kapnak a hallgatók?
A tanulási segédlet tartalma: A tananyag leckékre, modulokra osztása Miért fontosak a komplex tanulási segédlet egyes elemei? Szakra szabott tananyagok. A modulzáró feladatok megoldásának eredményét a tutor is látja. A leckevégi feladatok többször is kitölthetők. Tanulási útmutató Követelményrendszer Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén)

10 Milyen segítséget kapnak a hallgatók?
Tananyagok, tanulási segédletek fajtái teljes tananyag jegyzet + tanulási útmutató + segédanyag jegyzet + tanulási útmutató

11 Milyen segítséget kapnak a hallgatók?
A hallgatók munkáját minden tantárgyból tutorok segítik. A hallgató-tutor kapcsolat döntően az Internetes kommunikációra épül. A tutor követi a hallgatók előrehaladását, tanácsokat ad, segítséget nyújt, válaszol a hallgatók kérdéseire. A tutor az Internetes rendszerben megoldott modulzáró feladatok eredményét látja a saját coedus felületén. A hallgatók az e-learning keretrendszert felhasználva egymás között is kommunikálhatnak az Interneten keresztül. Minden tárgynak külön fóruma van.

12 A vizsgák legfontosabb jellemzői
A vizsgák ellenőrzött körülmények között, számítógépes környezetben folynak. A vizsgafeladatok pontosan megfelelnek a hallgatókkal előre közölt követelményeknek. A vizsga eredményéről azonnal visszajelzést ad a rendszer.

13 Az e-learningben való sikeres részvétel érdekében javasoljuk, hogy
a munkát a Proszeminárium tárgy feldolgozásával kezdje, a tananyaggal adott ütemterv szerint, folyamatosan foglalkozzon, figyeljen a leckék elején megfogalmazott követelményekre és a tanulási útmutatóra, az írott tananyagot ezek figyelembevételével dolgozza fel, oldja meg (szükség esetén többször is) a leckevégi önellenőrző feladatokat, a vizsgán ezekhez hasonló feladatokat fog kapni.

14 Az e-learningben való sikeres részvétel érdekében javasoljuk, hogy
a modulzáró feladatsorokat az internetes kurzusokon keresztül dolgozza ki, mert a tutor csak ezek eredményének ismeretében tud tanácsot adni a továbbhaladáshoz. probléma esetén kérjen segítséget a tutortól, (de a hatékony munka érdekében a tutorhoz csak a tantárgyához kapcsolódó szakmai kérdésekkel forduljon!) figyelje a fórumon folyó kommunikációt, ahol a hallgatók megoszthatják egymással tapasztalataikat, sikereiket.

15 Az e-learning keretrendszer (Coedu) használata
Elérhetőség: felhasználó-név jelszó Felhasználó-név: e-Neptunkód Jelszó: születési adatok nyolc számjegye (pl )

16 A Felnőttképzési Központ honlapja: http://fk.sze.hu
A tananyagok és a segédprogramok innen letölthetők.

17 A Felnőttképzési Központ honlapja: http://fk.sze.hu

18 Hallgatói vélemények az e-learningről

19 Az egyetem egyik előadóterme
a hagyományos távoktatásos hallgatók konzultációs napján:

20 Az egyetem egyik előadóterme
az e-learninges hallgatók konzultációs napján:

21 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Sikeres tanulmányokat kívánunk!


Letölteni ppt "E-learning alapú távoktatásos képzés"

Hasonló előadás


Google Hirdetések