© Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 1 Kutatás 2.0 és amit itthon még nem használunk Közösségi panelek a márka portfolió.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

A kártyanyomtatás fortélyai Csákvári Krisztián Kártya és címke gyártás
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
…több, mint 20 éve a piackutatásban… TREND BUDAPEST PIACKUTATÓ ÉS MARKETING KFT. TREND INTERNATIONAL MARKET RESEARCH LTD. TREND BUDAPEST PIACKUTATÓ ÉS.
A tartalommarketingről röviden Tartalom generálás és megosztás Először látogatók, olvasók, majd belőlük vásárlók lesznek. Bárhol, bármikor és bármilyen.
A szenior tudástőkére épített társadalmi innováció május 21. Miskolc ©Sárközy Erika.
Beruházási és finanszírozási döntések kölcsönhatásai 1.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
A biztos befektetés Szabó Gábor Brand manager IBM Magyarország Budapest,
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
A KAMAFIP szoftver alkalmazása Dr. Kárpáti László, CSc., MBA California Consulting Bt
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Kőszegi Forrás- Kőszeg
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
Egészséges táplálkozás
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Az „első lépés” TÁMOP
Adattárház fejlesztés módszertani tapasztalatok a HIFI-ben
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához
Résztvevői létszám Év Létszám Összesen: 2110 Budapest Regionális 456
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Mayer József Budapest február 27.
Miért éri meg a jövő sportolóit támogatnia Önnek?
A CMMI modell alkalmazása SOA-környezetben
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Hogyan viszonyuljunk a médiaeszközök használatához a válságból való kilábalás után? Szuromi Péter - ZenithOptimedia.
SZÁMVITEL.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Konfliktusok az iskolában
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
ADAT ÉS TECHNOLÓGIA ORIENTÁLT MARKETING TEVÉKENYSÉG, VÉGE A MEGÉRZÉSEK ÉS AZ ÉRZELMI ALAPÚ DÖNTÉSHOZATALNAK.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
A CRM alkalmazásának korlátai a bankszektorban
Interaktív Adatmenedzsment Kft.
Posteinerné Toldi Márta
Magyar Könyvvizsgálói Kamara XVIII. Országos Konferenciája II
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
(Geolevel Geoinformatikai és Szolgáltató Kft.)
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
A dolgozói teljesítménymérés gyakorlata a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár Minőségirányítási szakmai nap.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
Üzlezi információelemző specializió
Előadás másolata:

© Synovate Kutatás 2.0 és amit itthon még nem használunk Közösségi panelek a márka portfolió stratégia építésére

© Synovate A portfolió stratégiai szemlélet

© Synovate Mit az értelme a Portfolió Stratégia menedzsmentnek ? A Portfolió Stratégia lényegében nem más mint annak eldöntése, hogy milyen termékkategóriákban akarunk versenyezni (HOL), illetve milyen márkákkal és pozicionálással (HOGYAN) A Portfolió Stratégia 3 konkrét üzleti célt szolgál: Hogyan növelünk értéket rövid és hosszú távon? Hogyan diverzifikáljuk az üzleti kockázatot? Mi az ami mögé erőforrásokat teszünk az optimális megtérülés miatt?

© Synovate A mai üzleti modell már sokkal bonyolultabb… Szokásos üzlet Alap célok B ővített célok Lehet őségek Felfedezésre vár Ismert Bizonyított Keret Portfolió Stratégia

© Synovate Szegmentált lehetőségek feltárása demográfia kategória alkalmak szükségletek Megközelítések hierarchiája Potenciális profit mértéke Felfedezésre vár Ismert Bizonyított Egyedi kombináció Vagy egy új kategória, alkalom vagy szükséglet Kockázat, beruházás, új kontextus, új képességek, képzelőerő Főleg „inkrementalizmus” Áttörő ötletek

© Synovate Könyvek mint márkák és a portfolió szemlélet

© Synovate Kerüld ki a normát Kérdőjelezd meg/ urald a normát Új normák állítása vagy feltárása Integráld (nyitottság) az új & meglévő normákat Kövesd a normát A norma Te vagy A k ö nyv mint m á rka konkrét fogyasztói, olvasói szükségletekre adhat választ … … még több vidámsághoz és örömhöz? … még nagyobb siker és hatalom elérésében? … abban, hogy még jobban törődhessek a hozzám közelállókkal? … abban, hogy megtartsam az ellenőrzést magam és körülöttem lévő dolgok felett? … az önbizalmam növelésében / önmagam kiteljesítésében? … abban, hogy biztonságban és védve érezzem magam? … még több pozitív élmény érjen? … még több energiához és életerőhöz? Hatalom Elismerés Életerő Élvezet Kontroll Jó hangulat Összetartozás Biztonság BIZALOM/NYITOTTSÁG KÉTELY/ZÁRTSÁG ELISMERÉS MEGERŐSÍTÉS

© Synovate Kérdőjelezd meg/ urald a normát Kövesd a normát Kerüld ki a normát Integráld (nyitottság) az új & meglévő normákat Új normák állítása vagy feltárása A norma Te vagy Extravagáns Trendi Kreatív Különc Szokatlan Kivételes Kihívásokkal teli (challenging) Izgalmas Kalandos Serkentő Élénk Mozgásban tartó Alapvető emberi motiv á ci ó s strat é gi á k é s attrib ú tumaik A KÖNYV MINT MÁRKA. Hogy az olvasmány vonzó legyen, bizonyos tulajdonságokkal, ismérvekkel kell rendelkeznie. Erőteljes Stílusos Lenyűgöző „Üdvözlünk a Klubban” Tekintélyelvű Elithez tartozó Harmonikus Társaság kedvelő Megnyugtató Élvezetes Vidám Optimista Nyitott Autentikus Állandó minőség Megbízható Barátságos Törődő Kényeztető Tradicionális Megbízható Hűséges Egyszerű Tiszta Mértékletes Buli Változatos Innovatív Jókedvű Játékos Vonzó Racionális Megszokott Tudatos Egyszerű Komplikációmentes Állandó Hatalom Elismerés Életerő Élvezet Kontroll Jó hangulat Összetartozás Biztonság BIZALOM/NYITOTTSÁG KÉTELY/ZÁRTSÁG ELISMERÉS MEGERŐSÍTÉS

© Synovate Kalandregény Sport Krimi Sci-Fi / Fantasy Önéletrajz Pénzügy Business Stílus Drága antik / ritkaságok Képes művészeti album Trendek (pl. gasztro, bor, szivar) Ezoterika Hobbi Modern gasztronómia Specifikus gasztro (tea, kávé) Bio/organikus E-Book Szakkönyv Tudományok Ismeretterjesztő Kötelező olvasmány (pl. rövidített) Diéta Lexikon, szótár Egészségügyi könyvek Tradicionális szakácskönyvek Sorozatok (ua. a szerző) Magyar klasszikusok Történelmi regény Vallás Mesekönyv, népmese Családi szakácskönyvek Kényeztető (pl. desszertes könyv) Bestseller Szórakoztató irodalom Viccek, humor Könnyű regény Csajos, romantikus könyvek Szépségápolás.. é s mit olvasok ennek é rdek é ben? Hatalom Elismerés Életerő Élvezet Kontroll Jó hangulat Összetartozás Biztonság

© Synovate Top 25 Sikerlista 1.Leslie L. Lawrence - Hannahanna méhei 2.Dan Brown – Az elveszett jelkép 3.William P. Young – A viskó 4.Kati Marton - A nép ellenségei - Családom regénye 5.Dennis Lehane – Viharsziget 6.Cormac McCarhty – Az út 7.Baranyi Mária - Egy előszoba titkai - Horn Gyula közelről Rácz Zsuzsa – Nesze Neked Terézanyu! 9.Agatha Christie – Halál a felhők között 10.Stephenie Meyer – Újhold 11.Carlos Ruiz Zafón – A szél árnyéka 12.Nemes Nagy Ágnes – Nyúlanyó Húsvétja 13.Szendi Gábor - Paleolit táplálkozás - A nyugati életmód és a civilizációs betegségek 14.Stephenie Meyer – Eclipse – Napfogyatkozás 15.Charlaine Harris – Vérszag 16.Kolosi Tamás – Szelényi Iván – Hogyan legyünk milliárdosok? 17.Dr. Csernus Imre – A férfi 18.Méder Áron - Békét és szelet! - Három év alatt a Föld körül 19.Stephenie Meyer – Twilight – Alkonyat 20.Fejős Éva – Bangkok, tranzit 21.Mireille Guiliano – A francia nők karriert csinálnak 22.Alison Weir – Lady Jane 23.Bartos Erika – Bogyó és Babóca segít 24.Dercsényi Balázs – Hungary 25.Walter Kirn – Egek Ura

© Synovate Top 25* *Libri sikerlista Hatalom Elismerés Életerő Élvezet Kontroll Jó hangulat Összetartozás Biztonság BIZALOM/NYITOTTSÁG KÉTELY/ZÁRTSÁG ELISMERÉS MEGERŐSÍTÉS

© Synovate A kutatás átváltozásai: Kutatás 2.0

© Synovate A sikeres marketing a jöv ő ben már nem a hangoskodásról szól, hanem els ő sorban a hallgatásról.

© Synovate A kutatás érzékenyen hallgatóvá kell váljon …. Kutatás 2.0 A Régi Iskola Alapja Az Új Iskola Alapja Place Product Price Promotion Place Product Price Promotion Participation A 4P kutatásaAz 5 P kezelése Hallgass & Vonódj be Fogyasztói Interakció

© Synovate Gyakori kérdések: Kik a bloggerek? Relevánsak? Hatással vannak a többi ember viselkedésére? De amennyiben csak hallgatsz, akkor csak … ZAJT hallasz!!!

© Synovate Evolució… honnan? Hová?

© Synovate Közösségi Panelek

© Synovate egy közösségi panel lehetővé teszi, hogy meg hallgassd, bevonódj és együttműködj a fogyasztóiddal vagy potenciális fogyasztókkal

© Synovate Közösség Panel A Közösségi Panelek olyan célzott meglévő vagy potenciális ügyfél csoportok akikkel bevonódsz és tanulsz tőlük idővel. Tipikusan meghívásos alapon, Cég általi tulajdon és szponzorálás Kategória vagy márka specifikus Exkluzív bennfentes érzet Jól profilozott résztvevők Multimédia képességek (fotók, videók, stb.)

© Synovate A Kutatás 2.0 eszközök használata az üzlet érdekében Közösségi Panel Fotók gyűjtése Felmérések Fókusz csoportok Bulletin board beszélgetések Audio/ videó bemutatás Ügyfél értékelések Ötletelés/ innováció Trendek monitoringja Fogyasztói Érzések / Zümmögés Koncepció generálás tesztelés Termék fejlesztés Csomagolás fejlesztés Polc / Kategória Management Reklámfejleszt és / tesztelés Stratégia fejlesztés Ügyfél elégedettség / megtartás

© Synovate Testreszabott arculat és „fíling” a közösségednek

© Synovate Longitudinális válaszadói szintű adatok integrálhatóak ügyféladatbázisok magatartás adataival... Kövesd a trendet az attitűdökben és magatartásokban ÁPRILIS MÁJUS JÚNIUS JÚLIUS AUGUSZTUS Rossz termék tapasztalat Csökkenő aktivitás Új szolgáltatás bevezetése Rossz terméktapasztalat Csökkenő aktivitás Heavy aktivitás Új szolgáltatás bevezetése Rossz termék tapasztalat Csökkenő aktivitás Heavy aktivitás Új szolgáltatás bevezetése Rossz termék tapasztalat Csökkenő aktivitás Stb...

© Synovate Közösségi Panel Alkalmazások

© Synovate Közösségi Panel Alkalmazások - összefoglaló Evolution + Fedezd fel a hatását az üzletedre Evaluator Termékek & promóciók értékelése CoCreate Együtt alkotás az ügyfelekkel PulsePoll 24hr gyorsfelmérések Trendsetter Trend generálás DigitalDiaries Éld az ügyfeleid életét. BrandBuzz Terjedjen a hír a márkádról Profiler Értsd meg az ügyfeleidet. Investigator „Deep dive” a problémákba SalesBooster Növeld az ügyfeleid pénztárcájában a részesedésed Evolution Kísérd el ügyfeleidet az életciklus útra ISMERD ÜGYFELEDET OLYAN TERMÉKEKET TEREMTS AMIT AKARNAK KERESS PÉNZT

© Synovate A Volumen Forrása Hihető Releváns Egyedi A koncepció továbbfejlesztése után, a végső teszt az üzleti célokkal megfeleltetés miatt. Jobb koncepció ötletek, csomagolás, promóciók vagy kommunikáció fejlesztés az ügyfeleinkkel Ko-Kreáció folyamat segítségével Megközelítés: A Közösségi Panelek mint nagyszerű iteratív kutatási platform, folyamatos párbeszédek kapcsán, a koncepció generálástól kezdve, folytatva a szűrésig, koncepció fejlesztés és végső tesztelés. A teljes többfázisú folyamat (kval / kvant) akár egy hét leforgása alatt a teljes „ko-kreáció” mentén. fejlesztés Beszélgető fórumok az ügyfelekkel potenciális új termékötletek érdekében develop Koncepció # 1 Koncepció #2 Koncepció #3 Koncepció #4 Koncepció # 5 Concept # 6 fejlesztés Korai Koncepció SzűrésKoncepció GenerálásKoncepció FejlesztésVégső Koncepció Tesztelés

© Synovate A következő ‘Big Hit’(„Nagy Durranás”) szolgáltatás segít a legfrissebb trendek azonosításában, illetve ezek kereskedelmi értékének a meghatározásában … Megközelítés: A Közösségi Panelek hasznosak a trendek azonosítására, véleményvezérekkel folytatott nyitott beszélgetések kapcsán. Az ilyen beszélgetések elemzése, elvezet a legfrissebb trendek összegyűjtéséhez, amelyeket majd olyan ügyfél ajánlatokká kell konvertálni, melyeknek kereskedelmi értéke lehet. Minden egyes új ötlet a KANO elemzés / felmérés segítségével kerül letesztelésre,a következő ‘Big Hit’ („Nagy Durranás”) azonosítása érdekében. Kano elemzés használata a kereskedelmile g életképes új ötletek azonosítására Beszélgetős fórumok a vélemény vezérekkel  a potenciális új kereskedelmi lehetőségek összegyűjtése Új ötlet # 1 Új ötlet #2 Új ötlet #3 Új ötlet #4 Új ötlet # 5 Új ötlet # 6 Kano Elemzés A Következő „Nagy Durranás” Azonosítása * More detail regarding the Kano Analysis approach is available on request

© Synovate A Digital Diary (digitális napló) használatával, lehetséges a velünk és a konkurenciánál szerzett ügyfél-tapasztalatok és élmények nyomon követése. Alkoss stratégiát a jelenleg a konkurenciához tartozó üzletszerzésre. Megközelítés: A naplókat naponta, hetente vagy bármilyen egyéb kombinációban lehet tölteni a kategória jellemzők függvényében. Zárt kérdéseket is tartalmazhat a magatartásbeli adatok rögzítésére, valamint nyitott fórumokat is az élményekkel kapcsolatos érzelmek feltárásara. Csatlakozz a fórumhoz és chat- elj az on-line élményeidről (nem moderált) Értékeld az on- line promóciós anyagot

© Synovate A legfrissebb Brand Buzz („Márka Zümmögés”) a saját és versenytárs márkákkal kapcsolatban Megközelítés: Kvalitatívan moderált fórumok, szabad (nem moderált) C2C interakciók és a márkaértékhez és/vagy hangnemhez, tartalomhoz köthető kutatási kérdéseket célzó felmérések kombinációja. SzövegBányászat: A gyakoriságok, kapcsolatok és minták feltérképezése Elemző eszközökbe importálás Kval / kvant adatgyűjtés Határozd meg… ?! Topikok Kulcsszavak Problémák Márkák Nevek Stb.

© Synovate A 24 órás átfutású Pulse Poll („Pulzus Mérés”) használata az fogyasztói érzések, érzelmek felmérésére egy adott kritikus kérdésben Megközelítés: Rapid 24 órás átfutású, rövid kvantitatív felmérések. Mit gondolnak fogyasztóink? PULSE POLL 1 napos átfutás

© Synovate Szegmentáció és Szegmens Mély Profilkészítés – A kulcs szegmenseidnek a mélyebb és részletesebb megértése, miként változnak idővel, miként reagálnak a marketing aktivitásra Megközelítés: A Közösségi Panelek használata a kulcs szegmenseid mélyebb megértése céljából. Kvalitatív és kvantitatív technikák használata a motivációk jobb megértése érdekében, a marketingérzékenység feltárása, illetve az időbeni változások nyomon követése érdekében. Töltsd fel a Közösségi Paneled a fontosabb szegmenseid tagjaival Szűrés/ szegmens profil Tag Vondd be Őket kval/kvant tanulmányokba. Minden adat az egyéni paneltagot követi, ezért mélyebb szegmens profilozást tesz lehetővé. Az eredmények elemzése és mélyebb insight-ok feltárása a szegmensről

© Synovate Basket Boost („Kosár Löket”) – a kosarad méretének vagy a bolti részesedésednek a növelése azon ügyfeleid motivációinak megértése útján akik a konkurenciánál is vásárolnak. Megközelítés: rendszeres napló vezetés az ügyfelek vásárlási szokásai mentén, beazonosítva az „leveszített értékesítéseket”. Nézz utána a kategória „elveszett értékesítéseknek”, indíts fórumokat a versenytárs vásárlóinak körében, a motivációik, illetve a korlátok megértése érdekében. Analyse forums to identify a list of market barriers then quantify using Synovate Barriers analysis Identify customers that are also spending at competitors and create forums to understand the motivations. Key BarriersBarrier ImpactNorm Availability-1057 Price410 Product324 Promotion-24

© Synovate Transactitude („Tranzakttitűd”)– tranzakciós adatok illesztése az attitűd adatokhoz, az igazság feltárása érdekében abban, hogy mi a különbség abban amit a fogyasztók állítanak és amit valójában tesznek Megközelítés: Eddig, már tudod az ügyfeleidről, hogy mit vásárolnak vagy éppen mit tesznek (a saját belső adatbázisod alapján), VAGY tudod már mit gondolnak, preferálnak, szándékoznak és hisznek (a felmérések alapján). Most mindkettő meglehet egyszerre, ezzel megszüntetve annak misztériumát, hogy az emberek tényleg azt teszik amit mondanak. Ugyanakkor, megtanulhatod mit tesznek a legjobb ügyfeleid a konkurenciával is. Az egyén szintű tranzakciós adatokat összefésülhetők a felmérési adatokkal, ugyanarra az egyénre vetítve. Így nyomon követhető, hogy a felmérésben nyilatkozó ügyfél, mit tesz / vásárol/ használ a valóságban. Pontos magatartás modelleket lehet kreálni, előrejelzés adatokat kalibrálni, „share-of-vallet” becslés (konkurenciára is), stb. Import transactional data on individual level from customer databse and match with that individual in the CP database ELŐTTE Ügyfél adatbázis Közösségi Panel adatbázis Tranzakciós és attitűd adatok futtatása azonos táblázatban / riportban / adathalmazban

© Synovate

© Synovate köszönöm a figyelmüket! Our Curiosity Is All Yours.