HIT-TUDÁS-FEJLŐDÉS EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ VAJDA NORBERT SZAKMAI VEZETŐ TÁMOP 5.4.12-14/1-2015-0003

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

Szakképzésbe lépés lehetősége Magyarországon
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
KULCS program gyakorlati tapasztalatai Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége – Horváth Nikoleta.
A támogatott lakhatás és a szükségletfelmérés
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Dr. Harangozó Judit Orvos-koordinátor Ébredések Alapítvány
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
1 MER ellenőrzés ek egységes értelmezése Budapest, szeptember 5. Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Controlling a gyakorlatban
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, március 29.
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
Értelmi fogyatékossággal élő személyek támogatott lakhatása
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
Szentkatolnay Miklós A mentorhálózat működése – aktuális helyzetkép és a lehetséges jövő I. Országos Mentortalálkozó Budapest, október 3.
PROTOKOLLTERVEZET családok átmeneti otthonai részére
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
A projekt általános szakmai célkitűzései
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Pedagógus értékelési rendszer
szolgáltatástervezés Dr. Gazsi Adrienn, Kézenfogva Alapítvány
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
MISKOLCI EGYETEM Gazdaságtudományi Kar
„NŐ AZ ESÉLY” TÁMOP B-2- 12/ , 0012.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Hit-tudás-fejlődés Egy projekt a mindennapokhoz vajda norbert szakmai vezető támop /
A támogatott lakhatás kihívásai
Családtámogató ellátások
Felkészült intézményvezetők – „HR Protokoll” Dr
Idősek gondozása-ápolása
Az Evangélikus Egyház szerepe szociális kérdésekben, jó gyakorlatok és egyházi programok.
A projekt megvalósítását támogatja a Belügyminisztérium Nemzeti Bűnmegelőzési Tanácsa „A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM –
„A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM – 15 – MI – 0092 projekt szakmai bemutatása Összeállította: Dr. Dobos László 3.KEMA Kuratórium.
Koncepció a demenciával élő idősek gondozásáról Demens betegek ellátásának kihívásai az egészségügyi és szociális ellátórendszerben szakmai tanácskozás,
„NŐ az esély” TÁMOP B-2-12/
Tervezési folyamat.
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
A foglalkoztatás tervezése a kiváltási Programban
Ferencsik Mária, Zöllei Magdolna SZTE ÁOK I sz. Belgyógyászati klinika
Előadás másolata:

HIT-TUDÁS-FEJLŐDÉS EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ VAJDA NORBERT SZAKMAI VEZETŐ TÁMOP /

Tartalom: EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ Célok és alapelvek Főbb tevékenységek Szoftverfejlesztés Vezetői kompetenciák fejlesztése Oktatás-képzés Módszertani támogatás Összegzés

EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ Célok és alapelvek

Mindennapi munka támogatása CÉLOK-ALAPELVEK Egyházi értékek / diakóniai szemlélet Problémafelvetések Megvalósítható alternatívák HIT TUDÁS FEJLŐDÉS Közösségi erőforrások

EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ Szoftverfejlesztés

SZOFTVERFEJLESZTÉS Szakmai modul fejlesztése Szakmai munka támogatása Ellátotthoz kapcsolódó tevékenységek Ellátotthoz kapcsolódó dokumentációk „Összefüggések láttatása”

EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ Vezetői kompetenciák fejlesztése I. Műhelymunka II. Éves határidőnapló III. „HR protokoll” IV. Magyarországi Református Egyház pályázatkezelése

I. Műhelymunka VEZETŐI KOMPETENCIÁK 140 fő. 4x2 nap. 17 csoport. 4 helyszín. Hatás, Meggyőzés, Retorika, Dialektika. Hatáskör, Felelősség, Motiváció, Delegálás, Kontroll Értekezlet. Egyéni gyakorlatok. Folyamatos nyomonkövetés. Működés és működtetés. „Házi feladatok” Dicséret, Elmarasztalás, Értékelés, Visszajelzés

II. Éves határidőnapló VEZETŐI KOMPETENCIÁK Jogszabályok által határidőre előírt feladatok. Határidőtől független, de évente elvégzendő feladatok. Intézmény vezetése egyben, rendszerve láthassa a feladatokat Kronológiailag mikor, milyen sorrendben lehet /kell a feladatokat munkatársaknak delegálni. I.Éves feladatok II.Havi feladatok III.Napi feladatok.

III. „HR protokoll” VEZETŐI KOMPETENCIÁK I.Teendők munkaviszony létrejötte esetén II.Munkaviszony fennállása alatti teendők III.Munkaviszony megszűnéséhez kapcsolódó teendők + Mellékletek: iratminták Könnyen kereshető, adott helyzetekre alkalmazható.

IV. Magyarországi Református Egyház pályázatkezelése VEZETŐI KOMPETENCIÁK Pályázatokhoz kapcsolódó szabályzatok: Különös figyelmet fordítva a dokumentumok és számlák kezelésére, illetve feldolgozására. ÖSSZES lényeges tevékenység és feladat

EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ Oktatás-képzés I. Munkatársak részére. II. Egyéni oktatókkal megvalósuló vezetői képzések

Képzés címe A képzés engedély- száma Kreditpont szám Csoport maximális létszáma Képzés időpontja Képzési helyszín 1 A szociális munka és a minőségirányítás kapcsolata szociális intézményekben T / pont40 fő net 2 A demenciában szenvedő betegek speciális ellátásának minőségi követelményei T / pont40 fő net 3Konfliktus-konfliktuskezelés T / pont30 fő Nyíregyháza 4 Egészségügyi ismeretek a szociális intézményekben T / pont30 fő Budapest 5 Kommunikációs hídépítés ép és fogyatékos emberek között T / pont30 fő Székesfehérvár 6Élet az élet végén - Hospice szemlélet, gyakorlat az időskori ellátásban T / pont30 fő Miskolc OKTATÁS - KÉPZÉS Akkreditált.Ingyenes. I. Munkatársak részére

OKTATÁS-KÉPZÉS szeptember 14.szeptember 15.szeptember sz.csoport gazdasági képzés 2.sz. csoport jogi képzés szeptember 28.szeptember 29.szeptember sz.csoport gazdasági képzés 3.sz. csoport jogi képzés október 12.október 13.október sz. csoport gazdasági képzés 1.sz. csoport jogi képzés II. Egyéni oktatókkal megvalósuló vezetői képzések Helyszín: Budapest Reális képalkotás az intézmény vagyonáról és pénzügyi helyzetéről. Konkrét helyzetek megoldásához - gyakorlati és elméleti eszközrendszer Fenntartói és intézményvezetői hatáskörök és feladatkörök megkülönböztetése Szociális jogszabályok megfelelő értelmezése Megalapozott döntéshozatal

EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ Módszertani támogatás I. Célcsoportoktól független munkacsoport II. Idősügyi csoport III. Fogyatékosságügyi csoport

I. Célcsoportoktól független munkacsoport MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS „Intézménybe való bekerülés” Diakóniai múlt vs. jelenlegi szolgáltatások Rászorulók szükségletei vs. intézmények Új szolgáltatási formák vs. meglévő minták Múlt-jelen Intézményi diakónia vs. gyülekezeti diakónia Kölcsönhatások Ellátott – hozzátartozó- munkatárs Adekvát reakciók, megfelelő válaszok.

II. Idősügyi csoport MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS Szakápolás „Intézményi lét” Gondozási tervek elkészítése Egyéni szükséglet vs. sablonos gondozási tervek Megfelelő gondozási, ápolási, fejlesztési feladatok és azok megvalósításának módszerei Alap- és szakellátásra is! Útmutató szakápolási engedély megszerzéséhez Szakápolási protollok Demens ellátás „Demens személy a viselkedésével kommunikál.” Vannak-e erre megfelelő válaszaink? Környezet megteremtésének fontossága Istentisztelet, gyülekezet szerepe

III. Fogyatékosságügyi csoport MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS Kitagolás- támogatott lakhatás Kontroll Közösség szerepe Hierarchikus rendszer megszűnik: „Intézményi létből” való kikerülés következmények Önállóság Felelősség Döntési kompetenciák Információáramlás Gyógyszerelés Gondnoki rendszer Mentor vs. Gyülekezeti segítők Ellenállás

EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ Összegzés

SZOLGALATFEJLESZTES.HU

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!