Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hit-tudás-fejlődés Egy projekt a mindennapokhoz vajda norbert szakmai vezető támop 5.4.12-14/1-2015-0003 vajda.norbert@reformatus.hu.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hit-tudás-fejlődés Egy projekt a mindennapokhoz vajda norbert szakmai vezető támop 5.4.12-14/1-2015-0003 vajda.norbert@reformatus.hu."— Előadás másolata:

1 Hit-tudás-fejlődés Egy projekt a mindennapokhoz vajda norbert szakmai vezető támop /

2 Egy projekt a mindennapokhoz
Tartalom: Célok és alapelvek Főbb tevékenységek Szoftverfejlesztés Oktatás-képzés Vezetői kompetenciák fejlesztése Módszertani támogatás Összegzés – várható eredmények

3 Egy projekt a mindennapokhoz
Célok és alapelvek

4 HIT TUDÁS FEJLŐDÉS Célok-alapelvek Mindennapi munka támogatása
Egyházi értékek / diakóniai szemlélet TUDÁS Közösségi erőforrások FEJLŐDÉS Problémafelvetések Megvalósítható alternatívák

5 Egy projekt a mindennapokhoz
Szoftverfejlesztés

6 szoftverfejlesztés Egyetértés Egyet nem értés „Szükség van rá” Formája Prioritásai Bevezetése Működtetése Fenntartása Finanszírozása

7 szoftverfejlesztés Egyetértés „Szükség van rá” Szakmai munka támogatása Ellátotthoz kapcsolódó tevékenységek Ellátotthoz kapcsolódó dokumentációk „Összefüggések láttatása”

8 Egy projekt a mindennapokhoz
Oktatás-képzés

9 1.) 4.) 2.) 5.) 6.) 3.) Oktatás - képzés Akkreditált. Két „e-learning”
Négy „hagyományos” Ingyenes. 1.) A demenciában szenvedő betegek speciális ellátásának minőségi követelményei 4.) Élet az élet végén – Hospice szemlélet, gyakorlat az időskori ellátásban 2.) A szociális munka és a minőségirányítás kapcsolata szociális intézményekben 5.) Kommunikációs hídépítés ép és fogyatékos emberek között 6.) 3.) Egészségügyi ismeretek a szociális intézményekben Konfliktus-konfliktuskezelés

10 Egyéni oktatókkal megvalósuló képzések
Oktatás-képzés Egyéni oktatókkal megvalósuló képzések Intézmények üzemgazdaságtana Intézmények jogi kérdései Reális képalkotás az intézmény vagyonáról és pénzügyi helyzetéről. Szociális jogszabályokat megfelelő értelmezése Fenntartói és intézményvezetői hatáskörök és feladatkörök megkülönböztetése Konkrét helyzetek megoldásához - gyakorlati és elméleti eszközrendszer Megalapozott döntéshozatal

11 Egy projekt a mindennapokhoz
Vezetői kompetenciák fejlesztése

12 Vezetői kompetenciák I. Műhelymunka 140 fő. 17 csoport. 4 helyszín.
4x2 nap. Működés és működtetés. Értekezlet. Egyéni gyakorlatok. Hatás, Meggyőzés, Retorika, Dialektika. „Házi feladatok” Hatáskör, Felelősség, Motiváció, Delegálás, Kontroll. Folyamatos nyomonkövetés. Dicséret, Elmarasztalás, Értékelés, Visszajelzés.

13 Jogszabályok által határidőre előírt feladatok.
Vezetői kompetenciák II. Éves határidőnapló Jogszabályok által határidőre előírt feladatok. Határidőtől független, de évente elvégzendő feladatok. Intézmény vezetése egyben, rendszerve láthassa a feladatokat Kronológiailag mikor, milyen sorrendben lehet /kell a feladatokat munkatársaknak delegálni. Éves feladatok Havi feladatok Napi feladatok.

14 Vezetői kompetenciák III. „HR protokoll” Teendők munkaviszony létrejötte esetén Munkaviszony fennállása alatti teendők Munkaviszony megszűnéséhez kapcsolódó teendők + Mellékletek: iratminták Könnyen kereshető, adott helyzetekre alkalmazható.

15 IV. Magyarországi Református Egyház pályázatkezelése
Vezetői kompetenciák IV. Magyarországi Református Egyház pályázatkezelése Pályázatokhoz kapcsolódó szabályzatok: ÖSSZES lényeges tevékenység és feladat Különös figyelmet fordítva a dokumentumok és számlák kezelésére, illetve feldolgozására.

16 Egy projekt a mindennapokhoz
Módszertani támogatás

17 Módszertani támogatás
Több munkacsoport – azonos célok és alapelvek „Református Szolgálatfejlesztés” 1.) Problémafelvetés 2.) Megválaszolható kérdések 3.) Alternatívák, megoldási javaslatok 4.) Visszacsatolás a problémafelvetésre

18 Módszertani támogatás
Célcsoportoktól független munkacsoport „Intézménybe való bekerülés” 1.) Kapcsolatrendszer 2.) Diakónia 3.) Lelkiség vs. szakmaiság Elfogadás vs. nem elfogadás 4.) Együttműködési szándék 5.) 6.) Határok: védelem vs. nyitottság

19 Módszertani támogatás
Célcsoportoktól független munkacsoport „Intézménybe való bekerülés” MÚLT-JELEN Diakóniai múlt vs. jelenlegi szolgáltatások Rászorulók szükségletei vs. intézmények Új szolgáltatási formák vs. meglévő minták Intézményi diakónia vs. gyülekezeti diakónia „Mintha lazulna a kapcsolat” „Szükség van egymásra.”

20 Módszertani támogatás
Célcsoportoktól független munkacsoport „Intézménybe való bekerülés” Kölcsönhatások Ellátott – hozzátartozó- munkatárs Eltérő krízisállapotok – Különböző pszichés állapotok. Idősellátás vs. szenvedélybeteg Adekvát reakciók, megfelelő válaszok.

21 Módszertani támogatás
Idősügyi csoport „Intézményi lét” 1.) Gondozási tervek elkészítése (ajánlás) 2.) Szakápolás 3.) Demens gondozás – kommunikáció, állapotváltozások 4.) Intézményi működés vs. mindennapi hitélet

22 Módszertani támogatás
Idősügyi csoport „Intézményi lét” Gondozási tervek elkészítése Egyéni szükséglet vs. sablonos gondozási tervek Megfelelő gondozási, ápolási, fejlesztési feladatok és azok megvalósításának módszerei Alap- és szakellátásra is! Leggyakrabban előforduló eseteket a jogszabályoknak megfelelő formában – „minta” Szakápolás Útmutató szakápolási engedély megszerzéséhez Szakápolási protollok

23 Módszertani támogatás
Idősügyi csoport „Intézményi lét” Demens ellátás „Demens személy a viselkedésével kommunikál.” Vannak-e erre megfelelő válaszaink? Környezet megteremtésének fontossága, Istentisztelet, gyülekezet szerepe Esetleírásokon keresztül, gyakorlati tapasztalatokra építve, közérthetően.

24 Módszertani támogatás
Fogyatékosságügyi csoport Kitagolás- támogatott lakhatás „Intézményi létből” való kikerülés 1.) Önkéntesség 2.) Kapcsolatrendszer 3.) Egészségügy 4.) Felkészültség/ elkötelezettség 5.) Kommunikáció

25 Módszertani támogatás
Fogyatékosságügyi csoport Kitagolás- támogatott lakhatás „Intézményi létből” való kikerülés Hierarchikus rendszer megszűnik: Következmények Közösség szerepe Veszélyek Kompetencia Kontroll

26 Módszertani támogatás
Fogyatékosságügyi csoport Kitagolás- támogatott lakhatás „Intézményi létből” való kikerülés Változó közeg Önállóság Ellenállás Gondnoki rendszer Felelősség Gyógyszerelés Döntési kompetenciák Mentor vs. Gyülekezeti segítők Információáramlás

27 Egy projekt a mindennapokhoz
ÖSSZEGZÉS

28 összegzés Weblap: www.szolgalatfejlesztes.hu

29 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "Hit-tudás-fejlődés Egy projekt a mindennapokhoz vajda norbert szakmai vezető támop 5.4.12-14/1-2015-0003 vajda.norbert@reformatus.hu."

Hasonló előadás


Google Hirdetések