CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermeki viselkedés pszichés zavarai
Advertisements

KORAI KÖTŐDÉS MENTALIZÁCIÓ ÉS EPIGENETIKA.
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Etológia.
Mikor tekinthetjük egészségesnek a családot?
A nevelés tartalma. a tanulás iránti igény is társadalmilag meghatározott, ezért az iskolai munka minőségi mutatója nem lehet pusztán a tanulók igényeinek.
A számítógép veszélyei és káros hatásai
A gyermekvédelmi jelzőrendszer
Csecsemőkortól az ifjúkorig.
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
A gondozás,nevelés egysége
Freud motivációs elmélete A strukturális modell
A DENEVÉR.
Szigor vagy engedékenység a gyermeknevelésben
Korai anya – gyerek kapcsolat
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
 Genetikai hatások › temperamentum  hangulattal kapcsolatos egyéni jellegzetességek  temperementum és otthoni környezet közti kölcsönhatás › ikervizsgálatok.
AZ AGRESSZIÓ.
Az érzelmek fejlődése.
A fejlődéslélektan kialakulása, fő kérdései
Horváth Krisztián A Vitamin.
Baba Etológia.
„Ez velünk nem fordulhat elő!”
A szülői példa jelentősége az utódok életében
(Erőszak és elhanyagolás a családban)
Kutya.
A vitamin. Gabonafélék, hüvelyesek és őrleményeik, kenyerek, péksütemények: nyomokban [forrás?] forrás? száraztészták: 0-0,04 μ g sajtos, túrós sütemények:
Egészségvédelem hónapról-hónapra
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 11. Szexuális úton terjedő betegségek.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Barátság Készítette: Kovács Mária.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Abortusz – az élet tisztelete, védelme.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A stressz egészségre gyakorolt hatása Készítette: Lisovszki Edit.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS A férfi és női agy különbségei Mottó: „Férfi és nő, hogy érthetnék meg egymást? Hisz mind a kettő mást akar- a férfi a nőt, a nő.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A stressz.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 3. SZERELEM. TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Egészséges életmód a születendő gyermek érdekében (az egészségtelen életmód, élvezeti cikkek használatának következményei a születendő.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS FELELŐS SZÜLŐI MAGATARTÁS.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése AGRESSZIÓ.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Az egészség fogalma, egészségfejlesztés, prevenció.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A depresszió.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
TANULÓK ÉS A STRESSZ. „A különbség a között, amit megteszünk és amire képesek lennénk, megváltoztathatná a világot.” (Mahatma Gandhi) TÁMOP /
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése Az előítélet.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A Johari-ablak.
Családi életre nevelés Házasság. Tartalom A házasság definíciója és eredete Egyházi házasságkötés Polgári házasságkötés Házasodási tendenciák napjainkban.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
KONFLIKTUSKEZELÉS, KÉSZSÉGFEJLESZTÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Miért vannak az iskolának szabályai?
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Freud motivációs elmélete A strukturális modell
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
AZ ÉLET TISZTELETE Popper Péter magyar pszichológus
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése DISZKRIMINÁCIÓ
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
I. Konfliktus értelmezése
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Gyermeknevelés: anya-gyermek kapcsolat

TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában LORENZ - imprinting

TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Korai bevésődés A tojásból frissen kikelt kacsák,ludak azonnal követni kezdik az első legnagyobb tárgyat, ami megmozdul körülöttük. Egy tartós kötődés alakul ki azon faj egyedeihez, amit először megpillant. Mivel ez az élet korai szakaszában kialakuló kapcsolat, ezért kitörölhetelen nyomokat hagy az egyedben, és élete végéig tart.

HARLOW : drótanya / szőranya kísérlet TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában HARLOW : drótanya / szőranya kísérlet Az anya-csecsemő kötődés túlmutat a táplálkozási szükséglet kielégítésén! A melegség, a táplálék nagyon fontos, de a testi kapcsolat, a kapaszkodás lehetősége tűnik a legfontosabbnak a kismajom számára.

TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A műanyán nevelt vagy más majmoktól az első hat hónapban elzárt kismajmok felnőttkorukban nem tudtak normális kapcsolatba lépni más majmokkal: visszahúzódtak vagy agresszíven viselkedtek. Az izolált nevelés hatására himbálódzó mozgás, fejbeütögetés, önharapás, főként az ujjak, a kéz harapdálása jellemző. A későbbi életkorban jellegzetessé válik a fájdalom iránti csökkent érzékenység; az apatikus viselkedés, amelyet érintés során heves agresszió vált fel; az önagresszió felerősödése; a szexuális kapcsolat elutasítása és az esetleges utód elleni súlyos agresszió. 

Kötődési mintázatok: Biztonságos kötődés Elkerülő kötődés TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Kötődési mintázatok: Biztonságos kötődés Elkerülő kötődés Ambivalens kötődés Dezorganizált kötődés

Anya-gyerek kapcsolat sérülései, annak következményei TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Anya-gyerek kapcsolat sérülései, annak következményei

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!