Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP-3.3.13. Tájékoztató Nap Okosdoboz.hu digitális taneszköz Vitéz Gyöngyvér közoktatási szakértő.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP-3.3.13. Tájékoztató Nap Okosdoboz.hu digitális taneszköz Vitéz Gyöngyvér közoktatási szakértő."— Előadás másolata:

1 TÁMOP Tájékoztató Nap Okosdoboz.hu digitális taneszköz Vitéz Gyöngyvér közoktatási szakértő

2 Az Okosdoboz.hu digitális taneszköz

3 Az Okos Doboz digitális teszt és feladatgyűjtemény célja Mottó: Játssz velünk, tanulj velünk, hogy élmény legyen a tanulás! Két fő részre, működésre bonthaó: – évfolyamos tanulók ismereteinek begyakorlása – évfolyamos tanulók tudásszintjének felmérése

4 Technológiai trendek (átjárható-kapcsolt szolgáltatások, mobil eszközökre optimalizált, felhő alapú megoldások) Grafikai trendek (egységes arculat, egységes szín és formagazdag keretbe ágyazott, mégis a konkrét feladatban egyszerű kivitelezés, nem grafika-túlsúlyos feladatok, a figyelemtartás, motiváció megtartása céljából) Tartalmi irányelvek egységesítése, tankönyvfüggetlenség Mérés-értékelés szerepe (hangsúlyos szerepet kap: azonnali visszacsatolás a megoldásról, a feladatavégzés közben önellenőrzés lehetősége, a helyes megoldás azonnali rögzítése, tesztek jó mérési eredmény-mutatói) Előzetes kutatás/Új trendek nemzetközi trendek tapasztalatai

5 Hazai irányelvek Új tartalmi szabályozások, Nat 2012 A fejlesztési területek, nevelési célok: Erkölcsi nevelés Nemzeti öntudat, hazafias nevelés Önismeret, társas kultúra fejlesztése Családi életre nevelés Testi, lelki egészségre nevelés Környezettudatosság Médiatudatosság Tanulás tanítása: módszertani változatosság, önellenőrzés, javítás

6 Az Okos Doboz feladatainak sztenderdjei Kognitív funkciók Gondolkodási műveletek Nemzeti alaptanterv/Kerettanterv (emelt) A köznevelés évfolyamai, korosztályai Digitális feladattípusok Bloom-taxonómiája

7 Kerettanterv és a fejlesztéseink kapcsolata Műveltségterületek/Tantárgyak alapján tematizált tartalmak Tematikai egység/Fejlesztési cél: 170 kerettantervi témakörhöz kapcsoltuk a tartalmakat Készség-képességfejlesztés fókuszait minden esetben meghatároztuk Kulcsszavak: kerettantervben meghatározott kulcsszavakra kersehetők a tartalmak Kapcsolódási pontok: a tartalmak között szinergia van, így is kereshetők lesznek a tartalmak differenciált tartalmak, témakörönként jelenleg minimun, és közepes-optimum szintű feladatok

8 Bloom-taxonómiája Tudás Megértés Alkalmazás Elemzés Szintézis Értékelés

9 Eredmény Akkreditált digitális tananyag 6 tantárgy 170 kerettantervi témakör 251 feladatsor Feladattípusonként 6 db feladat Összesen 1506 db feladat

10 A fejlesztés mottója élményszerű tevékenységbe ágyazott, cselekedtető játszva tanulást támogató igényesen kivitelezett kereshető tartalmak

11 Hol használható? Kiknek ajánljuk? Otthon: gyakorlás, játszva tanulás, szülői nyomonkövetés Óvoda Iskola – Tanórai foglalkozások – Tanórán kívüli foglalkozások 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzés a tartalmak tanórai bevezetésének támogatására

12 Az Okos Doboz oldal felépítése

13 Gyakorló módban szabadon kereshetők, válaszhatók a feladatok

14 Gyakorló mód szerkezeti felépítése

15 Tudáspróba mód

16 Játsszunk közösen! Válasszunk a gyakorló módban található ingyenes feladatok közül 1-1 feladatot! Játsszuk végig, egy tudáspróbát, hogy megtapasztaljuk a játékok hangulatát, stílusát, ellenőrzés- értékelés módját!

17 Kérdések-válaszok Köszönjük észrevételeit, kérdéseit! Vitéz Gyöngyvér Közoktatási szakértő


Letölteni ppt "TÁMOP-3.3.13. Tájékoztató Nap Okosdoboz.hu digitális taneszköz Vitéz Gyöngyvér közoktatási szakértő."

Hasonló előadás


Google Hirdetések