Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

EXETERBEN AZ ERASMUS+ PÁLYÁZATTAL Játsszunk mi is! Drámatechnikai eszközök alkalmazása a tanórákon A projektet az Európai Unió támogatta. A bemutatóban.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "EXETERBEN AZ ERASMUS+ PÁLYÁZATTAL Játsszunk mi is! Drámatechnikai eszközök alkalmazása a tanórákon A projektet az Európai Unió támogatta. A bemutatóban."— Előadás másolata:

1 EXETERBEN AZ ERASMUS+ PÁLYÁZATTAL Játsszunk mi is! Drámatechnikai eszközök alkalmazása a tanórákon A projektet az Európai Unió támogatta. A bemutatóban megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit.

2 Exeter: város az Egyesült Királyságban, Délnyugat-Angliában, Devon megye székhelye. Kikötő az Exe folyó partján. Lakossága 120 ezer fő volt 2010-ben. Írott története a római időkig nyúlik vissza.

3 International Project Center Tanártovábbképző tanfolyamok 8 témában, egész évben, általános és középiskolai tanároknak egyaránt Programok: kirándulások, pl. Dartmouthba AZ ISKOLA:

4 A RÉSZTVEVŐK: július között, 90 fő számos országból Drámacsoportunk 16 fős, 10 országból érkezett tanárokkal

5 A SZÍNHÁZUNK: CYGNET THEATRE

6 A színjátszás az, amikor egy megírt mesét, színdarabot állítunk színpadra, mutatunk be közönségnek. A drámafoglalkozás keretében saját életünkből, élményeinkből születnek történetek; a problémák feldolgozása, esetleg megoldása történhet. A kiindulópontja mindkettőnek hasonló: olyan eszköztár alkalmazása, mely nagyon erőteljes, pozitív hatással van a tanulók kognitív, szociális, érzelmi, testi-fizikai, kooperatív kompetenciának fejlődésére. SZÍNJÁTSZÁS ÉS/VAGY DRÁMAFOGLALKOZÁS

7 Bemelegítő játékok, melyek bármilyen tanórán használhatóak Koncentrációs, improvizációs, kreativitást fejlesztő gyakorlatok Beszédfejlesztő feladatok, idegen nyelvi és anyanyelvi órákra egyaránt Csapatépítés, megfigyelésen alapuló, memóriafejlesztő játékok Színjátszás: hogyan kezdjük, milyen lépésekkel haladhatunk, megfigyelési szempontok, néhány adaptálható színdarab részlettel is foglalkoztunk Problémamegoldás: fiktív esetek (pl. iskolai zaklatás; elszökés otthonról) feldolgozása drámatechnikai eszközökkel. A helyzetgyakorlatok segítenek a diákoknak olyan témákat megbeszélni, véleményt alkotni, melyeket egyébként nem tennének. Osztályfőnöki órákon is használható. FELADATTÍPUSOK

8 1. Tapsolós. Körben állva, adom a tapsot a szomszédomnak, ő elkapja, majd tovább adja a szomszédjának. Fontos a ritmus tartása! variáció: - szemkontaktussal adjuk tovább a tapsot bárkinek - szavakat gyakorolhatunk közben 2. Wizz – Hey – Ping! Wizz: továbbadom a mozdulatot a szomszédomnak, mintha adnék valamit Hey: kézfeltartással jelzem, mintha megadnám magam, hogy „Állj!”, visszafordul a kör az ellenkező irányba. Ping: rámutatok valakire, aki nem lehet a szomszéd, illetve nem adhatom vissza annak a pinget, akitől kaptam. 3. Hello - Goodbye! Hello - Viszlát! Szorosan állunk egymás mellett a körben. Jobbra indítom a szomszédomnak: Hello! Ő továbbadja szintén jobbra. Viszlát: indul balra. Több Hello-Goodbye mehet egyszerre! 4. Egy- kettő-három! Körben állunk szorosan. Mindenki lehajtja a fejét. Játékvezető számol, háromra mindenki határozottan ránéz valakire. Ha ketten éppen egymásra néznek, kiesnek a játékból. 5. Helycsere szemkontaktussal 6-7 fő játssza egyszerre csak. Valaki a kör közepén áll. A többieknek helyet kell cserélni, de csak szemkontaktus lehetséges, beszélni tilos! A kör közepén állónak be kell ugrani valaki helyére a körben. „JÉGTÖRŐK”, BEMELEGÍTŐ JÁTÉKOK

9 1. Tabló. Kiscsoportoknak (5 - 6 fő), adunk egy fogalmat, amelyet meg kell jeleníteni. Másik csapat kitalálja. Néhány ötlet: „Szülinapi buli”, „Utcai baleset”, Menekülés”, „Kincsvadászat” 2. Némajáték. 5-6 fős csapatokkal játsszuk. Választanak vagy húznak, ha mi választunk, egy mesét, mondókát. A feladat az, hogy 1 percben játsszák el csak mozgással, beszéd nélkül. A többi csapatnak ki kell találnia. 3. Most mutasd meg! Két csoportban állunk egymással szemben, egy képzeletbeli autópálya két oldalán. Az egyik csapat kap egy mondatot (vagy kettőt), amelyet el kell mutogatnia a vele szemben állónak. Csak a találgatók beszélhetnek. 3 perc alatt, ha a kitaláló csapat megmondja a feladványt, akár közösen is, 1 pontot kap. („Találkozzunk holnap 4 órakor a buszmegállóban!” „Menjünk moziba ma este! Találkozzunk a mozi előtt!”) 4. Spontán párbeszéd. Egymással szemben állnak a párok. Az egyik sornak a játékvezető mond egy mondatot, ezzel kezdődik a párbeszéd, a társa válaszol, és folytatják max.1 percig. Lehetséges kezdőmondatok: „Tudnál segíteni?” „Mit csinálsz te itt?” „Sajnos zárva vagyunk!” 4. Történetmondás szavanként. Körben állunk, a játékvezető elkezdi a történetet az első szóval, a többiek szavanként folytatják. 6. Mesefüzér. Ebben a játékban, a csapattagok húznak egy-egy szót, mondat kezdetet, mondat végét,stb. Ezeket kiegészítve, sorrendbe téve kell elmondani egy történetet, mesét. (pl.: „Egyszer aztán….” „Egy szép napon…” „Mivel…” „És azután…” „Egyszer volt, hol nem volt…”) 7. Képes történet. Mindenki húz egy képet, amelyek újságból vannak kivágva. A játékvezető leteszi az asztalra a saját képét, és elkezd mondani egy-két mondatot a képpel összefüggésben. A többiek tetszőleges sorrendben egymás mellé teszik a képeiket, a mondataik kapcsolódnak egymáshoz. Így alakul ki egy összefüggő történet. KISCSOPORTOS JÁTÉKOK

10 Köszönöm a figyelmet, jó játékot kívánok! Úti beszámolóm a linken érhető elhttp://tanartovabbkepzes.hu/disszeminacio-angol-nyelvteruelet/item/59-ipc-exeter001


Letölteni ppt "EXETERBEN AZ ERASMUS+ PÁLYÁZATTAL Játsszunk mi is! Drámatechnikai eszközök alkalmazása a tanórákon A projektet az Európai Unió támogatta. A bemutatóban."

Hasonló előadás


Google Hirdetések