Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A vitarendezési, konfliktuskezelési technikák használata. Pappné Somogyi Ildikó igazgatóhelyettes Nagy Éva facilitátor,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A vitarendezési, konfliktuskezelési technikák használata. Pappné Somogyi Ildikó igazgatóhelyettes Nagy Éva facilitátor,"— Előadás másolata:

1 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A vitarendezési, konfliktuskezelési technikák használata. Pappné Somogyi Ildikó igazgatóhelyettes Nagy Éva facilitátor, az egyeztető bizottság elnöke Kalmár Margit facilitátor, az egyeztető bizottság elnökhelyettese Pogány Frigyes Szakközépiskola Új utak az iskolai konfliktusok kezelésében c. konferencia december 13.

2 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Iskolai stratégia (Morrison és Thorsborne alapján 2004) Sérelmek orvoslása Kapcsolatok helyreállítása Kapcsolatok megerősítése; Szociális és érzelmi kommunikációs készségek erősítése Formális konferencia Kör (proaktív) vagy csoportmegbeszélés Affektív kijelentések Affektív kérdések Rögtönzött konferencia Kör ( reaktív) Egész iskola A diákok 1-5%-a Intenzív Fókuszált Általános Resztoratív gyakorlatok skálája

3 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Egy új jogi-pedagógiai lehetőség: jóvátételi konferencia mediáció egyeztető eljárás

4 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Fegyelmi eljárás START EGYEZTETŐ ELJÁRÁS VITATOTT TÉNYÁLLÁS LEZÁRÁS (utókövetés) MEGHALLGATÁS MEGOLDÁS FEGYELMI TÁRGYALÁS ELSŐFOKÚ DÖNTÉS IGENNEM IGEN NEM Resztoratív konferencia

5 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Jóvátételi konferencia= egyeztető eljárás Az egyeztető eljárás célja: „A fegyelmi eljárást egyeztető eljárás előzheti meg, amelynek célja a kötelességszegéshez elvezető események feldolgozása, értékelése, ennek alapján a kötelességszegéssel gyanúsított és a sérelmet elszenvedő közötti megállapodás létrehozása a sérelem orvoslása érdekében.” 20/2012. EMMI rendelet

6 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Jogszabályi háttér Törvények Alaptörvény; Kn. tv.; Kjt;… Rendeletek 20/2012. EMMI rendelet Intézményi szabályok Házirend, SZMSZ (DÖK szabályok, SZM szabályok) (DÖK, szülői SZMSZ)

7 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Resztorat í v k é rd é sek Az „é rintettek ” sz á m á ra Mi t ö rt é nt? Mit é rezt é l akkor? Mit gondolsz erről most? Szerinted kire hatott ez az eset? Hogyan hatott r á juk? A „ t ö bbiek ” sz á m á ra Hogyan reag á lt, amikor megtudta? Mi a legnehezebb a t ö rt é netben? Mi a legfontosabb a t ö rt é netben?

8 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Köszönöm a figyelmet! Az előadás prezentációja megtekinthető a oldalon.

9 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet


Letölteni ppt "Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A vitarendezési, konfliktuskezelési technikák használata. Pappné Somogyi Ildikó igazgatóhelyettes Nagy Éva facilitátor,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések