Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:"— Előadás másolata:

1 Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
az erőteljesebb állami szerepvállalás hozadékai Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság III. Nemzeti Köznevelési Konferencia Papp László Budapest Sportaréna 2014. január 17.

2 Nagyobb állami szerepvállalás az egységesen magas minőség érdekében.
Alapelvek Nagyobb állami szerepvállalás az egységesen magas minőség érdekében. A köznevelés közszolgálati szerepének hangsúlyozása. Az iskola nevelő szerepének erősítése, a nevelési és az oktatási feladatok kiegyensúlyozása. Lelki – szellemi – testi nevelés egyensúlyának biztosítása. A pedagógus pálya presztízsének helyreállítása. Méltányos, igazságos és hatékony köznevelés. Emberi Erőforrások Minisztériuma

3 A köznevelési rendszer
Fenntartása Működtetése Finanszírozása Minden gyermek érték, fontos a legkisebb település léte és fejlődése is. Emberi Erőforrások Minisztériuma

4 A köznevelési rendszer állami fenntartása - klik
Struktúra Szervezet Átláthatóság Önállóság Együttműködés Egymástól tanulás Egységes eljárások Emberi Erőforrások Minisztériuma

5 Foglalkoztatás, munkaszervezés
- 22 – 26 – 32 – Pedagógus előmeneteli rendszer minősítés (GY – I – II – M – K) bértábla (120 – ) Kiszámítható, értékálló bérezés. Emberi Erőforrások Minisztériuma

6 Pedagógiai fejlesztések Szervezeti lehetőségek - szakmai együttműködés
Munkaközösségek, intézmények, tankerületek Szaktanácsadás, tanfelügyelet Nemzeti Pedagógus Kar – szakmai tagozatok Pedagógusetika Szervezeti lehetőségek - szakmai együttműködés Emberi Erőforrások Minisztériuma

7 Tanulói, szülői előnyök
Sokszínű tartalmi kínálat Egyéni törődés, fejlesztés Közösségi élettér Biztonságos iskola Oktatásszervezés Az iskolák által biztosított délutáni foglalkozás a szülők munkavégzését is biztosítja. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság

8 Esélyteremtést szolgáló köznevelési vonatkozású támogatások, intézkedések
Óvodáztatási támogatás Óvodai fejlesztő program, képesség-kibontakoztató és integrációs felkészítés Arany János Tehetséggondozó Program, Arany János Kollégiumi Program és Arany János Kollégiumi-Szakiskolai Program Útravaló-MACIKA Ösztöndíjprogram Útravaló Ösztöndíjprogram Út a tudományhoz alprogram A lemorzsolódás megelőzését szolgáló intézkedések – igazolatlan mulasztás, magántanulóvá nyilvánítás A kisiskolák fenntartási és működtetési feladatainak átvállalása, a Híd-programok és a felzárkózási programok indítása mind esélyegyenlőséget elősegítő intézkedés. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság

9 Az intézményeket ellátó környezet
Tankönyvellátás Eszközök, beszerzések Iskolai adminisztrációs rendszer KIR 2013-ban már 708 ezren jutottak hozzá ingyenesen a tankönyvekhez, egy-két éven belül teljes körű lesz az ingyenesség az általános iskolások számára. Emberi Erőforrások Minisztériuma

10 Jogalkotási helyzetkép
Rendeletek koherenciája Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság

11 Tartalmi fejlesztések
Nat Kerettanterv Érettségi vizsgakövetelmények Szakközépiskolában a szakközépiskola ágazatának megfelelő szakmai vizsgatárgy követelményei Stratégia Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság

12 Milyen intézményt szeretnénk?
Elősegíti a gyermekek, fiatalok harmonikus lelki, testi és értelmi fejlődését, készségeik, képességeik, ismereteik, jártasságaik, érzelmi és akarati tulajdonságaik, műveltségük életkori sajátosságaiknak megfelelő, tudatos fejlesztése révén, és ezáltal erkölcsös, önálló életvitelre és céljaik elérésére, a magánérdeket a köz érdekeivel összeegyeztetni képes embereket, felelős állampolgárokat nevel. Kiemelt célja a nevelés-oktatás eszközeivel a társadalmi leszakadás megakadályozása és a tehetséggondozás. Emberi Erőforrások Minisztériuma

13 A nevelési-oktatási intézmények pedagógiai kultúráját
az egyéni bánásmódra való törekvés, a gyermek, a tanuló elfogadása, a bizalom, a szeretet, az empátia, az életkornak megfelelő követelmények támasztása, a feladatok elvégzésének ellenőrzése és a gyermek, tanuló fejlődését biztosító sokoldalú, a követelményekhez igazodó értékelés jellemzi. Emberi Erőforrások Minisztériuma

14 „Hiszek abban, hogy a tanár személyisége a tanulás legfontosabb eleme, fontosabb, mint a tudása, fontosabb, mint azok a módszerek, amiket használ.” (Carl Rogers) Emberi Erőforrások Minisztériuma

15 Köszönöm az együttműködést!
Sipos Imre Emberi Erőforrások Minisztériuma


Letölteni ppt "Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések