Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben: az erőteljesebb.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben: az erőteljesebb."— Előadás másolata:

1 Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben: az erőteljesebb állami szerepvállalás hozadékai III. Nemzeti Köznevelési Konferencia Papp László Budapest Sportaréna január 17.

2 Emberi Erőforrások Minisztériuma Alapelvek Nagyobb állami szerepvállalás az egységesen magas minőség érdekében. A köznevelés közszolgálati szerepének hangsúlyozása. Az iskola nevelő szerepének erősítése, a nevelési és az oktatási feladatok kiegyensúlyozása. Lelki – szellemi – testi nevelés egyensúlyának biztosítása. A pedagógus pálya presztízsének helyreállítása. Méltányos, igazságos és hatékony köznevelés.

3 Emberi Erőforrások Minisztériuma Fenntartása Működtetése Finanszírozása Minden gyermek érték, fontos a legkisebb település léte és fejlődése is.

4 Emberi Erőforrások Minisztériuma Struktúra Szervezet Átláthatóság Önállóság Együttműködés Egymástól tanulás Egységes eljárások

5 Foglalkoztatás, munkaszervezés Munkaszervezés - 22 – 26 – 32 – Pedagógus előmeneteli rendszer - minősítés (GY – I – II – M – K) - bértábla (120 – ) Kiszámítható, értékálló bérezés. Emberi Erőforrások Minisztériuma

6 Szervezeti lehetőségek - szakmai együttműködés Munkaközösségek, intézmények, tankerületek Szaktanácsadás, tanfelügyelet Nemzeti Pedagógus Kar – szakmai tagozatok Pedagógusetika Emberi Erőforrások Minisztériuma Pedagógiai fejlesztések

7 Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság Sokszínű tartalmi kínálat Egyéni törődés, fejlesztés Közösségi élettér Biztonságos iskola Oktatásszervezés Az iskolák által biztosított délutáni foglalkozás a szülők munkavégzését is biztosítja.

8 Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság Óvodáztatási támogatás Óvodai fejlesztő program, képesség-kibontakoztató és integrációs felkészítés Arany János Tehetséggondozó Program, Arany János Kollégiumi Program és Arany János Kollégiumi-Szakiskolai Program Útravaló-MACIKA Ösztöndíjprogram Útravaló Ösztöndíjprogram Út a tudományhoz alprogram A lemorzsolódás megelőzését szolgáló intézkedések – igazolatlan mulasztás, magántanulóvá nyilvánítás A kisiskolák fenntartási és működtetési feladatainak átvállalása, a Híd-programok és a felzárkózási programok indítása mind esélyegyenlőséget elősegítő intézkedés.

9 Emberi Erőforrások Minisztériuma Tankönyvellátás Eszközök, beszerzések Iskolai adminisztrációs rendszer KIR 2013-ban már 708 ezren jutottak hozzá ingyenesen a tankönyvekhez, egy-két éven belül teljes körű lesz az ingyenesség az általános iskolások számára.

10 Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság Rendeletek koherenciája

11 Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság Nat Kerettanterv Érettségi vizsgakövetelmények Szakközépiskolában a szakközépiskola ágazatának megfelelő szakmai vizsgatárgy követelményei Stratégia

12 Emberi Erőforrások Minisztériuma Elősegíti a gyermekek, fiatalok harmonikus lelki, testi és értelmi fejlődését, készségeik, képességeik, ismereteik, jártasságaik, érzelmi és akarati tulajdonságaik, műveltségük életkori sajátosságaiknak megfelelő, tudatos fejlesztése révén, és ezáltal erkölcsös, önálló életvitelre és céljaik elérésére, a magánérdeket a köz érdekeivel összeegyeztetni képes embereket, felelős állampolgárokat nevel. Kiemelt célja a nevelés-oktatás eszközeivel a társadalmi leszakadás megakadályozása és a tehetséggondozás.

13 Emberi Erőforrások Minisztériuma A nevelési-oktatási intézmények pedagógiai kultúráját az egyéni bánásmódra való törekvés, a gyermek, a tanuló elfogadása, a bizalom, a szeretet, az empátia, az életkornak megfelelő követelmények támasztása, a feladatok elvégzésének ellenőrzése és a gyermek, tanuló fejlődését biztosító sokoldalú, a követelményekhez igazodó értékelés jellemzi.

14 Emberi Erőforrások Minisztériuma „ Hiszek abban, hogy a tanár személyisége a tanulás legfontosabb eleme, fontosabb, mint a tudása, fontosabb, mint azok a módszerek, amiket használ.” (Carl Rogers)

15 Sipos Imre Emberi Erőforrások Minisztériuma Köszönöm az együttműködést!


Letölteni ppt "Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben: az erőteljesebb."

Hasonló előadás


Google Hirdetések