Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TANÉVNYITÓ SZAKMAI KONZULTÁCIÓ KÖZNEVELÉSI INTÉZMÉNYVEZETŐK RÉSZÉRE 2013. augusztus 28. Csete György Eörs A TÁMOGATÁSKEZELŐ A KÖZNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TANÉVNYITÓ SZAKMAI KONZULTÁCIÓ KÖZNEVELÉSI INTÉZMÉNYVEZETŐK RÉSZÉRE 2013. augusztus 28. Csete György Eörs A TÁMOGATÁSKEZELŐ A KÖZNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN."— Előadás másolata:

1 TANÉVNYITÓ SZAKMAI KONZULTÁCIÓ KÖZNEVELÉSI INTÉZMÉNYVEZETŐK RÉSZÉRE augusztus 28. Csete György Eörs A TÁMOGATÁSKEZELŐ A KÖZNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN

2 ÁLLAMI FELELŐSSÉGVÁLLALÁS, TÁMOGATÁSPOLITIKA:  Az esélynövelésben alapvető szerepet tölt be az állami felelősségvállalás, a támogatáspolitika, ez utóbbi pályázati programokban nyilvánul meg.  1 év 105 ezer pályázat 15 Mrd forint

3 A TÁMOGATÁSKEZELŐ ERŐSSÉGEINK:  szakmaiság  felelősség  személyesség + professzionalitás

4 A TÁMOGATÁSKEZELŐ szerepe:  Részvétel a pályázati felhívás előkészítésében  Pályázatok meghirdetése  Pályázatok formai értékelése, hiánypótoltatása,  Pályázatok előkészítése tartalmi értékelésre  Döntés alapján a pályázók értesítése  Szerződéskötés  Támogatási összeg folyósítása  Elszámoltatás  Helyszíni monitoring

5 A TÁMOGATÁSKEZELŐ programjai:  Bursa Hungarica  Egyházi támogatások  Integrációs Pedagógiai Rendszer  Nemzeti Együttműködési Alap  Nemzetiségi támogatások  Nemzeti Tehetség Program  Roma Kultúra  Szociális Földprogram  Út a tudományhoz  Útravaló-MACIKA

6

7 MOTTÓ „Egy ország versenyképessége nem az üzemekben vagy kutatólaboratóriumokban dől el, hanem a tantermekben.” (Lee Iacocca, a Chrysler egykori vezérigazgatója)

8 ESÉLYEGYENLŐSÉGI TÁMOGATÁSOK

9 ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOK  Útravaló-MACIKA ösztöndíjprogram (UTR)  Integrációs Pedagógiai Rendszer (IPR)

10 A PROGRAMOKRÓL Útravaló – MACIKA  Természetes személyeket támogat  a támogatás az általános iskola felső tagozatától az egyetemig igényelhető Integrációs Pedagógiai Rendszer  intézményeket támogat  a támogatás az óvodától az iskoláig igényelhető

11 Integrációs Pedagógiai Rendszer jellemzői:  keretrendszer, melynek célja a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek esélykülönbségeinek kiegyenlítése az óvodákban, iskolákban  a képesség-kibontakoztatásra, integrációs felkészítésre, valamint óvodai fejlesztő programok szervezésére nyújt támogatást  tanórán kívüli szabadidős tevékenységeket valósítanak meg

12 INTEGRÁCIÓS PEDAGÓGIAI RENDSZER Eredmények 1.  folyamatosan nőtt mind az esélyegyenlőségi, mind a pedagógusok illetménykiegészítésére fordítható támogatási összeg  az esélyegyenlőségi támogatás az óvoda és az iskola tekintetében egységes lett  kibővült a támogatott létszám: iskolák esetében 10%-ról 30%-ra; óvodáknál korábban nem lehetett hátrányos helyzetű gyermeket beszámítani, most csoportonként 15% lehet a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek  30/2012 EMMI rendelet értelmében már nem csak az fenntartású intézmények igényelhettek támogatást

13 Integrációs Pedagógiai Rendszer Eredmények 2.

14 Útravaló - MACIKA Ösztöndíjprogram Forrás: latszoter.hu

15 Útravaló - MACIKA Ösztöndíjprogram A program célja:  a halmozottan hátrányos helyzetű, hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének elősegítése  a fiatalok továbbtanulásának, érettségi és diplomaszerzési, a munkaerőpiacon jól hasznosítható szakmaszerzési esélyeinek javítása

16 Útravaló - MACIKA alprogramjai  az Út a középiskolába alprogram célja a résztvevő tanulók felkészítése érettségit adó középiskolában való tanulásra,  az Út az érettségihez alprogram célja a résztvevő tanulók támogatása a középiskola sikeres befejezése céljából,  az Út a szakmába alprogram célja a részt vevő szakiskolai tanulók sikeres tanulmányinak elősegítése, tanulási nehézségeinek leküzdése.

17 Útravaló - MACIKA támogatásai  Út a középiskolába alprogram tanulói ösztöndíja Ft/hó  Út az érettségihez alprogramban Ft/ hó  Út a szakmához alprogram esetén Ft /hó  A mentori ösztöndíj összege egységesen Ft/hó/tanuló, 2011/12-től Ft-ra emelkedett.

18 Útravaló − MACIKA támogatási mutatói az állami intézmények esetében 2010/2011-es tanév  583 település  nyertes intézmény  ösztöndíjban részesült tanuló  nyertes mentor  Ft összesen elnyert támogatás 2011/12-es tanév  585 település  1901 nyertes intézmény  ösztöndíjban részesült tanuló  nyertes mentor  Ft összesen elnyert támogatás

19 Útravaló - MACIKA támogatási mutatói a nem állami intézmények esetében

20 NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM

21 NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM célja  célja a tehetségsegítés fejlesztése, a tehetségek felismerése, folyamatos segítése.  az Országgyűlés november 25-én elfogadott határozata 2008 − 2028 között 20 évre kiemelt lehetőséget adott a tehetségsegítés fejlesztésére, a tehetséges fiatalok felkutatására, folyamatos segítésére.

22 NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM célja  A tehetséges fiatalok képességeinek kibontakoztatása és társadalmi hasznosulása érdekében a tehetség segítésének átfogó célkitűzései az alábbiak szerint került meghatározásra:  A tehetséges fiatalok megtalálása  A tehetség jellegének és szintjének megfelelő folyamatos segítség a tehetség kibontakoztatásában  A tehetség hasznosulásának elősegítése

23 A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM lebonyolítói:  Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (szakmai)  Emberi Erőforrás Támogatáskezelő (operatív)

24 A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM pályázatai forrásai:  EMMI évi fejezeti forrás: Ft  Munkaerőpiaci Alap képzési alaprész Nemzeti Tehetség Program: Ft  EMMI évi forrás: Ft  EMMI évi forrás várhatóan: Ft

25 NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM KERETÖSSZEGEK ÉVES BONTÁSBAN NYERTES PÁLYÁZATOK ÉVES BONTÁSBAN

26 NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM - régiónkénti eloszlás

27  2013 májusában 40 pályázat került meghirdetésre  a pályázatok elbírálás alatt állnak NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM jelenlegi pályázatai

28 EMBERI ERŐFORRÁS TÁMOGATÁSKEZELŐ


Letölteni ppt "TANÉVNYITÓ SZAKMAI KONZULTÁCIÓ KÖZNEVELÉSI INTÉZMÉNYVEZETŐK RÉSZÉRE 2013. augusztus 28. Csete György Eörs A TÁMOGATÁSKEZELŐ A KÖZNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN."

Hasonló előadás


Google Hirdetések