Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Szolgáltatásmarketing
Dr. Vorzsák Álmos
2
I. fejezet
3
A megfoghatatlanság mérése
Gyermekgondozás Nevelés Jogi szaktanácsadás Utazás Gyorsételek Kozmetikumok Üdítőitalok Ruházati cikkek Édességek Megfoghatatlan elemek Megfogható elemek II. fejezet
4
A tárolhatatlanság költségei
II. fejezet
5
A szogáltatások jellemzői
II. fejezet
6
II. fejezet
7
- folytatás II. fejezet
8
A felszerelések és a személyzet relatív fontossága a szolgáltatások területén
II. fejezet
9
A szolgáltatások osztályozása a tevékenység természete és a haszonélvező típusa szerint
II. fejezet
10
A szolgáltatások osztályozása a szolgáltató - fogyasztó viszony típusának és időszakának függvényében II. fejezet
11
A szolgáltatások osztályozása a személyesítés szintje és a kialakuló kapcsolat függvényében
II. fejezet
12
A szolgáltató piac szerkezete
II. fejezet
13
A vásárlási folyamat termékek és szolgáltatások esetében
III. fejezet
14
A fogyasztók elvárásainak szintjei (Berry)
III. fejezet
15
Marketingmix – Adrian Payne
IV. fejezet
16
A szerkezet átalakítása
IV. fejezet
17
Az össz-szolgáltatás megcéloz egy piaci szegmentumot
V. fejezet
18
Szolgáltatásszintek V. fejezet
19
Az alapszolgáltatás és annak burkolata
V. fejezet
20
A szolgáltatások fizikai márkázása
V. fejezet
21
A szolgáltatásminőség fogyasztó általi kiértékelésének folyamata
V. fejezet
22
A szolgáltatások minőségmodellje
V. fejezet
23
Egy gyorsétkezde minőségparaméter fája
V. fejezet
24
A fogyasztói elvárásokat befolyásoló tényezők
V. fejezet
25
A fogyasztó által érzékelt érték alapján történő ármegállapítási módszerek
V. fejezet
26
A minőség és a szolgáltatás értékének érzékelése közötti kapcsolat
V. fejezet
27
Az interakció módozatai
V. fejezet
28
Csatornák a szolgáltató szektorban
V. fejezet
29
Egy szálloda értékesítési csatornái
V. fejezet
30
A szolgáltatáskommunikáció eszközei
V. fejezet
31
Az alkalmazottak bevonása a kommunikáció lebonyolításába
V. fejezet
32
A kommunikációs politika elemei a szolgáltatásmarketingben
V. fejezet
33
A promóciós és kommunikációs célok levezetése
V. fejezet
34
A személyzet osztályozása
VI. fejezet
35
A szolgáltató személyzet osztályozása (Cowel)
VI. fejezet
36
Az intenzív és extenzív motiválás formái
VI. fejezet
37
A műveleti rendszer VI. fejezet
38
Egy benzinkút folyamatábrája
VI. fejezet
39
Éttermi szolgáltatás szövegkönyve
Név Kellékek Étterem Asztalok Étlap Ételek Számla Pénz Borravaló Szereplők Fogyasztó Pincér Szakács Pénztáros A belépés feltétele A fogyasztónak van pénze Eredmények Fogyasztónak kevesebb pénze van A tulajdonosnak több pénze van A fogyasztó nem éhes A fogyasztó elégedett vagy elégedetlen I. szín III. szín A fogyasztó belép az étterembe A fogyasztó asztalt keres A fogyasztó eldönti, hogy hova ül A fogyasztó odamegy az asztalhoz A fogyasztó leül A szakács odaadja az ételt a pincérnek A pincér odaviszi az ételt a szakácsnak A fogyasztó megeszi az ételt II. szín IV. szín A pincér elkészíti a számlát A pincér odamegy a fogyasztóhoz A pincér átnyújtja a számlát a fogyasztónak A fogyasztó borravalót ad a pincérnak A fogyasztó odamegy a pénztárhoz A fogyasztó pénzt ad a pénztárosnak A fogyasztó kimegy az étteremből A fogyasztó felveszi az étlapot A fogyasztó megnézi az étlapot A fogyasztó kiválasztja az ételt A fogyasztó int a pincérnek A pincér odamegy az asztalhoz A fogyasztó megrendeli az ételt A pincér odamegy a szakácshoz A pincér leadja a rendelést a szakácsnak A szakács elkészíti az ételt VI. fejezet
40
Komplexitás/divergencia mátrix, néhány példával
VI. fejezet
41
A komplexitás-divergencia mátrix keretén belüli pozícióváltás egyes következményei
VI. fejezet
42
A folyamat-menedzserek és marketing-menedzserek közti főbb ellentmondás-források
VI. fejezet
43
A szolgáltató rendszer
44
A kapcsolati formák a szolgáltató és a fogyasztó között
A szolgáltatás teljesítésének jellege A vállalat és a fogyasztók közötti kapcsolat típusai „Tagsági” viszony Nincs hivatalos kapcsolat Folyamatos teljesítés biztosítás telefon előfizetés egyetem bank rádióállomás rendőrségi védelem világítótorony ingyenes autópálya Egyedi tranzakciók autóklub távolsági telefonhívások színházi bérlet autókölcsönzés postai szolgáltatás fizetéses autópálya köztelefon bábszínház tömegközlekedés étterem
45
A szállodai szolgáltatás folyamatterve
VI. fejezet
46
A szolgáltatásmenedzsment gyakorisági/személyesítési területei; egy gépkocsikereskedő példája
Az alaptermékkel szembeni rokonság (kapcsolódás) Az ügyfelek elvárásai Erős kapcsolódás Átlagos kapcsolódás Gyenge kapcsolódás Kötelező szolgáltatások Eladás Javítás Megőrzés 2 Választható szolgáltatások Műszaki ellenőrzés Leasing Közvetlen átvétel Autóbérelés közvetítése Cukrászda, étkezde 1 Lehetséges szolgáltatások Autóbiztosítás A mobilitás szavatolása Védőlevél Autóvezetői iskola Turisztikai iroda VI. fejezet
47
Az Interstate Telephone vállalat célkitűzései
VII. fejezet
48
Három stratégiai irányzat
-Grönroos -Tocqner és Langlois VII. fejezet
49
A három stratégiai változat integrálása
VII. fejezet
50
Három piaci stratégia (Meffert és Bruhm)
VII. fejezet
51
A szolgáltató vállalat stratégiai opciói
VII. fejezet
52
A belső marketing lényeges elemei
VII. fejezet
53
Az eredménylánc VII. fejezet
54
A belső marketing céljainak rendszerezése
VII. fejezet
55
A belső kommunikáció eszközei
VII. fejezet
56
A termék hármas természete – Különböző termékek és szolgáltatások skálája
VII. fejezet
57
A fogyasztó és a személyzet interakciója
VII. fejezet
58
A fogyasztó részvétele és korlátozása
VII. fejezet
59
Egy sípálya leegyszerűsített experigrammája
VII. fejezet
60
A tranzakciós marketing és a kapcsolati marketing sajátosságai
VII. fejezet
61
A lojalitás „létrája” VII. fejezet
62
Az ügyfelek hűségesítési eszközeinek összefoglalása
VII. fejezet
63
Ok-okozati láncolat az ügyfelek hűségesítési folyamatában
VII. fejezet
64
A kapcsolati marketing három szintje
VII. fejezet
65
A kapcsolati marketing minőségmenedzsment orientációja
VII. fejezet
66
Koncepció- és paradigmaváltás
Marketingmix (4P) Termék Ár Kommunkáció Értékesítés Kapcsolati marketing (30R) Kapcsolatok Hálózatok Interakciók Kommunikáció VII. fejezet
67
A kapcsolati marketing rétegei
VII. fejezet
68
A SICSA modell S - az ügyfél elcsábítása, elbűvölése - SEDUCTION
I - az ügyfél befolyásolása - INFLUENCER C - az ügyletkötés - CONLUCRE S - az ügyfél kiszolgálása- SERVIRE A - az ügyfél lehorgonyzása- ANCRER VII. fejezet
69
Lehetséges választék/telephely kombinációk
VIII. fejezet
70
Lehetséges stratégiaváltások
VIII. fejezet
71
Árstratégiák VIII. fejezet
72
A kereslet és a kínálat viszonyának jellege
VIII. fejezet
73
A kereslet kapacitáshoz viszonyított állapotai
VIII. fejezet
74
Sikerspirál Magas fogyasztói megelégedettség
Folyamatosság a fogyasztóval kialakított kapcsolatban Fogyasztói hűség Alacsony fluktuáció a fogyasztói körben Ismétlődő hangsúly a fogyasztói hűségen és magatartáson Dolgozói megelégedettség, pozitív szolgáltatási attitűd Alacsonyabb fluktuáció, magas szolgáltatás-minőség Magasabb haszon Tágabb munkatervek Oktatás, humán erőforrás gyakorlatok, a frontszemélyzet felhatalmazása a minőség ellenőrzésére Átlagosnál magasabb munkabérek Fokozott kiválasztási erőfeszítések Átfogó oktatás VIII. fejezet
75
A kudarcspirál Fogyasztói elégedetlenség
A fogyasztóval kialakult kapcsolatból hiányzik a folytonosság A fogyasztói hűséget nem sikerül kialakítani Magas fluktuáció a fogyasztói körben Ismétlődő hangsúly új fogyasztók megszerzésére Dolgozói elégedetlenség, gyenge szolgáltatási attitűd Magas alkalmazotti fluktuáció, gyenge szolgáltatóminőség Alacsony haszon A szakképzetlen munkaerőhöz igazított szűkített munkaköri leírás Technológia alkalmazása a minőségellenőrzésre Alacsony munkabérek Minimális oktatás Kifejlődik az alkalmazottak érdektelensége A hangsúly a szabályokon és nem a szolgáltatásokon van Az alkalmazottak képtelenek reagálni a fogyasztók problémáira. VIII. fejezet
76
Tocqner és Langlois VIII. fejezet
77
A szolgáltatás minőségének diferenciálása
Magas Alulteljesítés A kritérium vevői értéke célterület Túlteljesítés Alacsony Alacsony Magas A kritérium teljesítésének vevői észlelése VIII. fejezet
78
A szolgáltatás változékonysága Az ár megállapításának pillanata
Sajátos kockázatok a változékonyság és a fizetés pillanata függvényében A szolgáltatás változékonysága Az ár megállapításának pillanata Előre Utólag Alacsony Vegyi tisztító Telefon Magas Színház Gépkocsi - javítás, Tanácsadás VIII. fejezet
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.