Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

I.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop Szolnoki Szabolcs, projekt menedzser, SMART Pont Hálózat vezető.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "I.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop Szolnoki Szabolcs, projekt menedzser, SMART Pont Hálózat vezető."— Előadás másolata:

1 i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop Szolnoki Szabolcs, projekt menedzser, SMART Pont Hálózat vezető

2 Warm-up A Vision Boarding óta… A Vision Board-ok azonosítása (önarcképek)

3 SWOT analízis A stratégiaalkotási folyamat megalapozásához szerencsés, ha strukturáljuk a rendelkezésre álló információkat. A mozaikszó angol és magyar nyelvű összetevői:  Strengths - Erősségek,  Weaknesses - Gyengeségek,  Opportunities - Lehetőségek  Threats - Veszélyek.

4 Stratégia = a vállalkozás a célokat és elérésük módját megfogalmazza a vállalkozás helyzetének értékelésére és a környezet változásának előrejelzésére építve.

5 A stratégiai menedzsment koncepcióalkotási megközelítésének fő modellje

6 A SWOT elemzés a vállalkozás helyzetének értékelését kapcsolja össze a célok, prioritások kijelölésével, a tulajdonképpeni stratégia megalkotásával. Egy jól strukturált összefoglaló eszköz, amely segít a tényezők rendszerezésében. Szelektálási módszer a főbb összetevők kiemelésére.

7 Internal / External A belső tényezők a vállalkozás vezetése által kézben tartható, befolyásolható összetevők – ide tartoznak például a vállalkozás belső adottságai, „ott és akkor” meglévő tulajdonságai. A külső tényezők kontrollon kívüliek – például a külső környezet adottságai, jellemzői.

8 Erősségek Mi az, amiben a vállalkozás valóban jó, amire építenie lehet a jövőben? Van különleges versenyelőnye? Meghatározó a piaci szerep? Fejlett technológiát használ? Rendelkezik megfelelő pénzügyi erőforrásokkal? Jó a menedzsmentje? Kimagasló szakértelműek az alkalmazottak? Stb. Gyengeségek Milyen problémás, fejlesztendő területek vannak a vállalkozásnál? Romlik a piaci pozíció? Rossz a versenyképesség? Rosszul funkciónál a menedzsment? Belső működési problémák vannak? Hiányzik a megfelelő szakértelem? Elavult a termékstruktúra? Kevéssé hatékony a technológia? Stb. Lehetőségek Milyen, a környezet által előálló lehetőségek adódnak a vállalkozás számára? Gyorsul a piac növekedése? Kedvező a demográfiai változás? Lehetőség nyílik új piacokra való belépéshez? Kedvezőbb lesz a jogi, társadalmi környezet? Új technológiák jelennek meg? Stb. Veszélyek Milyen, a környezet által előálló fenyegetések terhelhetik a vállalkozást? Lassul a piac növekedése? Új versenytársak megjelenése a piacon? Szigorodik a szabályozási környezet? A vásárlói igény változik? Kedvezőtlen politikai környezet? Leszálló gazdasági ciklus? Stb.

9

10

11 Zsákutca?

12 A SWOT zsákutcája… ha nem lépünk tovább! csak a számukra fontos erősségeket és gyengeségeket rögzítik, és figyelmen kívül hagyják, hogy mindezt a vevők és a piac szempontjából kellene figyelembe venni „cégünk gyengesége, hogy nincs marketingünk” vásárlók: nem a marketing hiányát érzékelik, hanem azt, hogy semmit nem is tudnak a cég létéről, előnyeiről, nincs is információjuk a termékeiről sem erőssége lehet a cégnek a rátermett személyzete vevői, piaci szempontból: a kollégák rátermettsége jelenheti azt, hogy tanácsaikkal segítik tájékozódni az ügyfelet, betartják a határidőket, kifejezetten személyre szabott, egyedi megoldásokban gondolkodnak, folyamatosan elérhetők… stb. „cégünk megbízható” kijelentés nem értelmezhető az erősségek. A megbízhatóság mindenkinek más és más jelentéssel bír. Megbízhatóság alá tartozik a szavahihetőség, a betartott határidők, a garanciák, a folyamatosan egyenletes színvonal a termék- és szolgáltatás minőségét tekintve, vagy idetartozik a korrekt, részletes tájékoztatás, a várakozás nélküli gyors ügyintézés, a rugalmas problémakezelés, az egyéb garanciák, a pénzügyi fegyelem, a stabil személyzeti állomány… stb.

13 A következtetések levonása és irányvonalak kijelölése Házi feladat ! SWOT analízis 2.0


Letölteni ppt "I.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop Szolnoki Szabolcs, projekt menedzser, SMART Pont Hálózat vezető."

Hasonló előadás


Google Hirdetések