Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

E-tananyag fejlesztés és a megvalósult programok értékelése Forgó Sándor.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "E-tananyag fejlesztés és a megvalósult programok értékelése Forgó Sándor."— Előadás másolata:

1 E-tananyag fejlesztés és a megvalósult programok értékelése Forgó Sándor

2 A jó távoktatási anyagok speciális vonásai [1] 1.Világosan megfogalmazott célok. 2.Tanulási tanácsok 3.„Te és én”, közvetlen stílusú, barátságos írásmód. 4.Rövid, „együltőhelyben” tanulásra méretezett anyagrészek. 5.A szokásosnál kevesebb szöveg egy oldalon (vagy képernyőn). 6.Sok, a köznapi életből, gyakorlatból vett példa. 7.Utalások a tanulók korábbi tapasztalataira. 8.Illusztrációk használata ott, ahol azok kifejezőbbek, mint a szöveg. 9.Világos, találó címek, 10. Összekapcsolódás más médiumokkal. 11. Különböző felkészültségű diákok igényeire szabott tananyagok. 12. Gyakorlatok, az új ismereteket kipróbálására. 13. Hely a diákok saját gondolatainak feljegyzésére. 14. Visszacsatolást biztosít, hogy a tanuló ellenőrizhesse előrehaladását. [1] Derek Rowentree: Preparing Materials for Open, Distance and Flexibile Learning. Kogan Page Kiadó London és az Open Universitity Oktatástechnológiai Osztálya In.

3 E-learning szolgáltatások iránti elvárások integrálhatóság,biztonságosság, adatok nyomon követése, információszolgáltatási és kommunikációs lehetőségek, adminisztráció, statisztika, szerver kliens feltételek, hallgatói környezet.

4 E-learning minőségi kérdései* I.A hallgatói környezet II. Szerzői környezet III. Tanári környezet és a módszerek III. Ált. tulajdonágok Hozzáférés, Testre-szabottság, Kommunikáció (sz. asz.) Előrehaladás Tananyagfejlesztés Kurzusvezetés, Tudás ellenőrzés (kvíz) Team munka (H-H, TT- HHH) Adminisztráció Technikai (szerver- kliens) platform Több nyelv KIT támogatottság Költségek *www. Edutech.ch

5 Az értékelő rendszer

6 Minőségbiztosítási kérdések KimaradtakTanulmányaikat folytatók Blended Informatikus könyvtáros szak!!! n= 160

7 A tanulást támogató eszközök hatékonyságának megítélése KimaradtakTanulmányaikat folytatók n= 104

8

9

10 A TANANYAGOK február 1-től elköltözik Órakedvezményt kap Keretrendszert kap Tananyag + kommunikációs felület Előszoba - Pilot Illusztráció, teszt

11

12 Az ideális tananyag Check list

13 A nevelés társadalmi alapjai - képek frissítve A tanári mesterség 2008 jan 10. Illusztrációk készültek (állóképek: azonban ezek nem mindig adekvátak a tartalomhoz. Pl. 3. kép DÖK témakörhöz indifferensenk tartom az iskolaudvart. (DÖK szoba, ülés események aktivitások kellenek) Tesztek teljes mértékben hiányoznak. --- e nélkül nem lehet integrálni. Médiaszegény. Iskolai események vannak csak rögzítve. CSak utána kellene járni :-) Bár egy kép felér ezer szóval, de a képekhez cím is tartozik lásd. nyomtatott könyvek. A feladatok számát tekintve az a kérdés merül fel bennem, hogy teljesíthető ez a mennyiség akkor, amikor egy hallgatónak 10 tantárgya van????? A célkitűzések hiányoznak :( ---- Bár implicit módon, mintha lenne valami a tartalomban, de ezt külön kellene -- a megadott sablon szerint.---- I. Bevezetés II. A tananyag kifejtése. A lecke elméleti anyagának a közlése: III. Kiegészítések

14 Tanári személyiségfejlesztés és attitűdformálás - Tanári személyiségfejlesztés és attitűdformálás - frissítve frissítve Január Továbbra is hiány. Beadandó feladatok!!! A bevezetés menü csak részben felel meg, mert ide kellene beírni azt, hogy mire lesz képes a tananyagelsajátítás révén, és azt, hogy milyen feladatot kell neki elvégeznie. II. C egységnek nincs címe A VÉGSŐ TESZT IS SZÜKSÉGES AHHOZ, HOGY BEVEZETHETŐ LEGYEN A RENDSZERBE: GRATULÁLOK A TESZTKÉRDÉSEKHEZ. KÖSZÖNÖM, HOGY KOMOLYAN VETTÉK A SZERZŐK. MINTASZREŰ, mert SZINTE teljes mértékben betatotta a didaktikai tagozódást. I. Bevezetés II. A tananyag kifejtése. A lecke elméleti anyagának a közlése: III. Kiegészítések

15 Gondolkodók a nevelésről A szöveggyűjtemény, mint melléklet alkalmazható a szaktárgyhoz. A főiskolai rendszerbe történő (L FENTI TÁBLÁZAT) illesztéséhez szükséges egy tanulási útmutató és a tesztsor. I. Bevezetés -Bevezető (motiváció megteremtése, érdeklődés felkeltése) -Tartalmi áttekintés (modulcímek, leckék felsorolása) -Célkitűzések, követelmények meghatározása(Milyen kompetenciákkal fog rendelkezni a kurzus végeztével, milyen feladatokat kell elvégeznie.) II. A tananyag kifejtése. A lecke elméleti anyagának a közlése: -Önellenőrző (nyitott) kérdések (bekezdéscímek alapján) -Tesztkérdések (2-3 eldöntendő, párosításos, feleletválasztásos) III. Kiegészítések -Irodalomjegyzék -Glosszárium, dokumentumok (opcionálisan) -Próbavizsga (a 10 lecke alapján 20 db kérdést állítson össze.) -Záróvizsga (a 10 lecke alapján 2*20 db kérdést - A, B variánst- állítson össze.)

16 Pszichológia elméleti alapok - tesztek elkészítve Pszichológia elméleti alapok - tesztek elkészítve JAN 10. a Próbavizsga ÉS A Záróvizsga KÉRDÉSEI HIÁNYOZNAK.(ha elkészülnek ezek legyenek elrejtve)Leckénként 2-3 tesztet kértem csak!!! Itt szépen szerepel a Cél, követelmény, tartalom hármas (másoknál nem így van sajnos) Tesztek vannak, de nem minden arab számmal jelölt egység végén. ÜGYELJÜNK A TAGOLÁSRA..... I. Bevezetés II. A tananyag kifejtése. A lecke elméleti anyagának a közlése: III. Kiegészítések

17 A nevelés társadalmi alapjai január 10. Teljes mértékben hiányoznak: -- Tartalmi áttekintés -- Célkitűzések, követelmények A későbbi rendszerbe-illesztéshez szükséges lenne a gyakorló, és végleges tesztek elkészítésére, valamint a glosszáriumra. Az ábra számok és címek között nincs rend. Sok helyen szám van és cím nincs, vagy fordítva. Úgy kellene mint egy tankönyvben.... (ott is elvárás ez) TARTSUK SZEM ELŐTT A TAGOZÓDÁST I. Bevezetés -Bevezető -Tartalmi áttekintés -Célkitűzések, követelmények II. A tananyag kifejtése. - Önellenőrző (nyitott) kérdések - Tesztkérdések III. Kiegészítések -Irodalomjegyzék -Glosszárium, dokumentumok (opcionálisan) -Próbavizsga (a 10 lecke alapján 20 db kérdés -Záróvizsga (a 10 lecke alapján 2*20 db kérdést - A, B variáns

18 SWOT - GYELV elemzés Erős Gyenge VeszélyLehetőség HIÁNYOS STRUKTÚRA ÉS MÉDIA (ingerszegény ) nem adekvát médiumok A próbatesztek zömében hiányoznak Csak az íróasztal fióknak készül! Kifogástalan szakmai anyag, Ötletes tananyag-gyártók MÉDIASZAKÉRTŐK eLearning Team, Líceum TV Cél: Intézményi rendszerbeillesztés. Feltétel: eProtokoll (ÖNÁLLÓ tanulás) Didaktikai tagoltság Text és Média design Tesztek

19 Köszönöm a figyelmet. Dr. Forgó Sándor Eger, Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet


Letölteni ppt "E-tananyag fejlesztés és a megvalósult programok értékelése Forgó Sándor."

Hasonló előadás


Google Hirdetések