Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Inklúzív nevelés Magyarországon

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Inklúzív nevelés Magyarországon"— Előadás másolata:

1 Inklúzív nevelés Magyarországon
Kókayné Lányi Marietta

2

3 Fogadás - befogadás Az iskola fogadja a sajátos nevelési igényű tanulót, de nem ismeri sajátos szükségleteit. Elvárás, hogy ne térjen el a többiektől, nyújtson hasonló teljesítményt, mint társai. A tanulónak kell az iskola elvárt szintjeihez igazodni, „Úszik vagy elmerül…” Az iskola felkészült a sajátos nevelési igényű tanuló fogadására. Tiszteli, kezeli az egyéni sajátosságokat, biztosítja az egyéni ütemben (módon) való haladást. Az iskola alkalmazkodik a tanulók egyéni sajátosságaihoz.

4 A sikeres együttnevelés feltételei

5 Megfelelő törvényi szabályozás

6 Befogadó, elfogadó légkör

7 Egyéni képességekhez igazodó oktatás

8 Differenciált tanulásirányítás, a lehető legkevesebb frontális oktatás

9 Differenciált tanulási helyzetek
Kooperatív tanulás (verseny helyett együttműködés) Differenciált rétegmunka Individualizált tanulás Projekt

10 Differenciált tananyag elrendezés

11 Megfelelő, tanulást segítő eszközrendszer

12 Pedagógiai, gyógypedagógiai együttműködés

13 Gyógypedagógus Beiskolázás (Szakértői Bizottságok)
Iskolai segítés: belső és/vagy utazó gyógypedagógus Egyéni fejlesztési tervek Rehabilitációs órák Tanórai megsegítés Kapcsolattartás Fejlődés nyomon követése

14 Differenciált tanterv

15 Szöveges, árnyalt értékelés

16 Az értékelés célja A gyermek egész személyiségének fejlődéséről szóljon, ne csak tanulási teljesítményeiről Ne minősítsen, hanem fejlődési állapotról számoljon be Mutassa meg, hogy a gyermek önmagához mérten, mennyit fejlődött Jelenjen meg, hogy a gyermek saját lehetőségeit mennyire használja ki

17 Szoros együttműködés a szülőkkel

18 Szemléletváltás, pedagógusképzés


Letölteni ppt "Inklúzív nevelés Magyarországon"

Hasonló előadás


Google Hirdetések