Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ako porozumiet’ špeciálno-pedagogickej správe Hogyan értelmezzük a gyógypedagógiai szakvéleményt? Spracovala: Mgr.Makki Márta Hogyan értelmezzük a gyógypedagógiai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ako porozumiet’ špeciálno-pedagogickej správe Hogyan értelmezzük a gyógypedagógiai szakvéleményt? Spracovala: Mgr.Makki Márta Hogyan értelmezzük a gyógypedagógiai."— Előadás másolata:

1 Ako porozumiet’ špeciálno-pedagogickej správe Hogyan értelmezzük a gyógypedagógiai szakvéleményt? Spracovala: Mgr.Makki Márta Hogyan értelmezzük a gyógypedagógiai szakvéleményt? Spracovala: Mgr.Makki Márta

2 ŠP správa je napísaná na základe špec.-ped. vyšetrenia pri poruchách učenia a správania, informuje o výsledkoch vyšetrenia, môže byť pomocníkom pre učiteľa. A gyógypedagógiai szakvélemény tanulási és viselkedési problémák esetén elvégzett GYP vizsgálat alapján készül, segítségül szolgál a pedagógusnak a gyermek oktatásával-nevelésével kapcsolatban.

3 Správu dostane: A szakvéleményt megkapja: Rodič (ústne) Škola ( na základe zákona 428/2002 aj bez súhlasu rodiča) Lekár alebo iný odborník Archív CPPPaP Szülő (szóban) Iskola ( a 428/2002 sz. törvény alapján a szülő beleegyezése nélkül is) Orvos vagy más szakember A PPTPK archívuma

4 Špeciálno-pedagogická správa nie je iba papierom do šuflíka! A gyógypedagógiai szakvélemény nem a fiókok számára készül!

5

6

7 ŠP správa obsahuje: A GYP szakvélemény a köv. tartalmazza: 1.Základné údaje o klientovi 2.Dôvod a cieľ vyšetrenia 3.Použité špec.-ped. metódy a testy (sumár všetkých štandardizovaných a neštandardizovaných testov) 1.A gyermek adatai 2.A vizsgálat oka és célja 3.Az alkalmazott vizsgálati módszerek (a felhasznált standardizált és nem standardizált tesztek)

8 4. Anamnéza Údaje o doterajšom fyzickom a psychickom vývine klienta Údaje o aktuálnom zdravotnom stave (medikamenty, rehabilitácia a i.) Údaje o priebehu zaškolenia (odklad šk.dochádzky, predčasné zaškolenie, opakovanie ročníka, integrácia a iné) Závery od iných odborníkov (pedopsychiater, neurológ, očný lekár, informácie z vyšetrenia inej poradne) 4.Anamnézis A gyermek fizikai és pszichikai fejlődésével kapcsolatos adatok A jelenlegi egészségi állapot (gyógyszerek, rehabilitáció vagy más) A beiskolázással kapcsolatos adatok ( korai beiskolázás, halasztás, évismétlés, integráció stb.) Más szakemberektől származó jelentések (pedopszichiáter, neurológus, szemorvos, vagy másik tanácsadó szakemberei)

9 5. Zo špeciálno-pedagogického vyšetrenia A gyógypedagógiai vizsgálatból V tejto časti špec. pedagóg uvádza priebeh vyšetrenia a popisuje správanie a výkony dieťaťa v jednotlivých sledovaných oblastiach. Ebben a részben a gyógypedagógus leírja a vizsgálat menetét, megfigyeléseit a gyermek viselkedéséről illetve a tesztekben nyújtott teljesítményéről.

10 Vyšetrené oblasti a dielčie funkcie: A vizsgált területek és részképességek: A. Motorické funkcie Hrubá a jemná motorika Grafomotorika, lateralita Motorika hovoridiel Motorika očí Motorická koordinácia (percepcia a reprodukcia rytmu, koordinácia oko-ruka) Psychomotorické tempo B. Priestorová a pravo-ľavá orientácia A.Motoros funkciók Nagy és finommozgások Grafomotorika, lateralitás Beszédszervek motorikája Szemmozgások Motoros koordináció (ritmus észlelés és reprodu- kálás, szem-kéz koordináció) Pszichomotoros tempó B.Téri tájékozódás, bal- jobb irányok megkülön- böztetése

11 C. Percepčné funkcie Vizuálne(zrakové): Diferenciácia reverzných figúr Analýza-syntéza Vnímanie figúry a pozadia Vnímanie seriality Vnímanie a reprodukcia priestorových vzťahov Auditívne(sluchové): Diferenciácia Analýza-syntéza Vnímanie seriality Percepcia a reprodukcia (reči, rytmu) C. Percepciós funkciók Vizuális(látási): Ellentétes formák megkü- lönböztetése Analízis-szintézis Alak-háttér megkülönbözt. Szeriális észlelés Térbeli összerendezés Auditív(hallási): Differenciálás Analízis-szintézis Szeriális észlelés Beszédészlelés és reprodukálás

12 D. Kognitívne funkcie Myslenie Pamäť (vizuálna, verbálna krátkodobá) Koncentrácia pozornosti Matematické predstavy E. Čitateľské zručnosti Technika, tempo, porozumenie, reprodukcia F. Písomný prejav Prepis,opis,diktát Vzhľad, technika, tempo G. Sociálne správanie D. Kognitív funkciók Gondolkodás Emlékezet(vizuális,verbális rövidtávú) Figyelem Számfogalom E. Olvasás Technika,tempó,szövegér- tés, reprodukálás F. Írás Másolás, tollbamondás Külalak, technika, tempó G. Szociális viselkedés

13 6. Záver - Összegzés Zhrnutie všetkých zistení, sumarizácia individuálnych odlišností a porúch dielčich funkcií, stanovenie diagnózy Pomenovanie dopadu diagnózy na výchove a vzdelávaní klienta Diagnózy sú uvedené v zmysle platnej MKCH 10 (napr. F81.0 – Špecifická porucha čítania, dyslexia) A vizsgálati eredmények öszegzése, az egyéni eltérések, részképességzavarok leírása, a diagnózis felállítása A diagnózis kihatása a gyermek oktatására-nevelésére A diagnózis megnevezése a betegségek nemzetközi kategorizációja alapján (pl. F81.0 – Specifikus olvasászavar, diszlexia)

14 7. Odporúčania – Tanácsok, javaslatok Odporúčame podmienky, metódy, formy a prostriedky na úspešné výchovné a vzdelávacie pôsobenie, upozorňujeme na možné riziká spojené so vzdelávaním žiaka V prípade potreby dávame odporúčania na ďalšie odborné vyšetrenie(neurologické, očné a i.),na terapiu, k individuálnej integrácii žiaka či na preradenie do špeciálnej školy Prognóza žiaka pri aplikácii navrhovaných opatrení Javasoljuk a tanuló számára megfelelő oktatási-nevelési módszereket, formákat, eszközöket, felhívjuk a figyelmet a veszélyekre Szükség esetén további vizsgálatokat javasolunk (neurológiai, szem, stb.), terápiát vagy a tanuló integrált oktatását ill. áthelyezését speciális iskolába Prognózis a javaslatok megvalósítása esetén

15 8. Iné - Egyéb Dátum následnej kontroly Platnosť správy Dátum vyšetrenia Meno vyšetrujúceho ŠP V prípade nejasností a ďalších otázok prosíme konzultovať osobne alebo telefonicky! A kontrollvizsgálat időpontja A szakvélemény érvényessége A vizsgálat időpontja A vizsgálatot végző személy neve További felvilágosítás és konzultáció miatt személyesen vagy telefonon állunk rendelkezésükre! Tel.:

16 Ďakujem za pozornosť! Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Ako porozumiet’ špeciálno-pedagogickej správe Hogyan értelmezzük a gyógypedagógiai szakvéleményt? Spracovala: Mgr.Makki Márta Hogyan értelmezzük a gyógypedagógiai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések