Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Temesvár, 2012. május 21. Tanítók- Óvónők módszertani köre.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Temesvár, 2012. május 21. Tanítók- Óvónők módszertani köre."— Előadás másolata:

1 Temesvár, május 21. Tanítók- Óvónők módszertani köre

2 „Érettség – fejlesztés” Óvoda – iskola feladata

3 Az iskolaérettség feltételei Testi fejlettség cm magas, kg súlyú, megkezdődik a fogváltás – idegrendszer érettsége cipőfűző megkötése – finommozgás fejlettsége, térbeli tájékozódás, vizuális megfigyelőképesség.

4 Ép érzékszervek (a rutin szűrővizsgálat nem derít fel olyan hiányosságokat, mint a rejtett kancsalság, látótérkiesés, lusta pupillareflex, lassúbb beszédhallás stb.) Jó ceruzafogás, könnyed eszközkezelés Elemi mozgások összerendezettsége Jó egyensúlyérzék Pontos finommozgások

5 A keresztcsatornák jó működése (a gyermek egymástól függetlenül tudja mozgatni végtagjait) Testséma (ismerje, tájékozódjon rajta) Kézdominancia Lábdominancia (jó, ha azonos oldalra esnek) Szemdominancia Füldominancia

6 A szemmozgás koordináltsága (fixálás, pupillareflexek) Jó térérzékelés Térirányok felismerése térben és síkban Reprodukáló képesség térben és síkban Soralkotás, sorritmus folytatása  Szem- kéz koordináció

7 Az iránykövetés képessége Biztos alak- háttér megkülönböztetés Alak-, forma-, szín- és nagyságállandóság (konstanciák felismerése) Gestalt- látás (a részek egészként értelmezése) Azonosság felismerése Különbözőség felismerése

8 Auditív megkülönböztetés Analizáló – szintetizáló képesség Átfordítási képesség (az egyik érzékelési síkon szerzett ismeretet egy másik érzékelési síkon reprodukáljuk) Általános tájékozottság Beszédkészség

9  Gondolkodás (összefüggések felismerése, következtetések levonása, elemi logikai műveletek, ítéletalkotás) Problémamegoldó gondolkodás Emlékezet (vizuális, auditív, ritmus) Figyelem

10  Szocializáció Feladattudat Jó kudarctűrő képesség Felnőttekhez való viszony

11 A hét kritikus alapkészség 1. Írás – mozgás koordináció 2. Beszédhallás 3. Reláció – szókincs 4. Elemi számolási készség 5. Tapasztalati következtetés 6. Tapasztalati összefüggés-megértés 7. Szociális kompetencia

12 HOGYAN? Nem a tartalmat, hanem az együttműködést dicsérjük Az eredményt a korábbi eredményhez mérjük


Letölteni ppt "Temesvár, 2012. május 21. Tanítók- Óvónők módszertani köre."

Hasonló előadás


Google Hirdetések