Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Schiffer Csilla ELTE Pedagógiai Pszichológiai Kar ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Schiffer Csilla ELTE Pedagógiai Pszichológiai Kar ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar."— Előadás másolata:

1 Schiffer Csilla ELTE Pedagógiai Pszichológiai Kar ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar

2  Az egyes tanuló beillesztése  Az iskola befogadóvá tétele  Differenciál diagnosztika  Folyamatos fejlesztő diagnosztika  Integrálhatóság  Mindenki együtt  Két rendszer egyesítése  Egy rendszeren belül tartás  Egyéni terápia  Pedagógiai támogatás

3  Sociális inklúzió – exklúzió  Befogadás – kirekesztés  Minden gyermek  Részvétel  Heterogén csoportok  Kooperáció  Befogadó iskolai környezet  Mindenki iskolája

4  Tanárképzés „Hátrányos helyzetű fiatalok nevelése” tantárgyblokk 30 órás választható szemináriumai között: Tanulási zavarral küzdő fiatalok a középiskolában Inkluzív nevelés gyakorlata Bologna tanterv: „Mindenki iskolája” tantárgyblokk  Pedagógia szakos képzés „Inkluzív nevelés” specializáció  Más képzésekbe beépítve: diák tanácsadó, szabadidőszervező

5  Inkluzív nevelőtanár szak  Multikulturális nevelés szak  Romapedagógia szak  Integrációs gyógypedagógus MA  Pedagógus szakvizsgára felkészítő továbbképzések: Inkluzív nevelés ELTE PPK Integrációs pedagógus ELTE BGGYK

6 INTEGER ( ), EUMIE European Master’s in Inclusive Education ( ) Feyerer, E. - Schaffhauser F. (szerk.) (2005): Az „inkluzív nevelés” mesterfokú képzés európai tanterve. Budapest, ford. Schiffer Cs.www.ph-ooe.at/iip/iip/iip/eumie Csányi Yvonne – Fótiné Hoffmann Éva – Kereszty Zsuzsa – Nagyné dr. Kovács Ildikó – Willumsen, John (2004) : Inklúziós tanterv és útmutató a magyarországi pedagógusképzés számára. Oktatási segédanyag. GYISM, Bp. (aktualizált kiadás 2009 SZMM)

7  Auer É. – Fótiné Hoffmann É. – Mohr M. – Radványi K. – Sándor É. – Schiffer Cs. – T. Kovács L. (2008): Habilitációs és rehabilitációs tevékenységek. Kézikönyv és CD-ROM a pedagógusképző intézmények részére. Educatio, Budapest  Girasek János (szerk.) (2008): A tanulók hatékony megismerése. Kézikönyv és CD_ROM a pedagógusképző intézmények részére. Educatio, Budapest  Áment E. – Fecskó E. – Heimann I. – Kovács A. – Kulcsár Papp E. – Makai É. – Poór Z. (2008): „Mindenki másképp egyforma” – az integrációban. Attitűdformáló pedagógusképzési program. Kézikönyv és CD_ROM pedagógusképzési intézmények részére.  Tanító- és óvodapedagógus képzések részére

8  Speciális szükségletű hallgatók támogatása a felsőoktatás során  Emelt normatív támogatás  Felhasználás koordinálása  Kapcsolattartás, személyi segítés szervezése  Felmentések  Speciális és más tárgyi eszközök beszerzése  79/2006 kormányrendelet

9  BOOTH, T. – AINSCOW, M. (2009): Inklúziós index: útmutató az inkluzív iskolák fejlesztéséhez. ford. CSÁNYI Y. – SCHIFFER Cs. Mozgáskorlátozottak Békés Megyei Egyesülete, Békéscsaba ungarian.pdf

10 Az inkluzív SZEMLÉLET kialakítása Inklúziós PROGRAMOK kidolgozása Az inklúzió mindennapi GYAKORLATÁNAK megszervezése

11 1. Az Index bevezetése 2. Adatgyűjtés az iskoláról 3. Az inkluzív iskolafejlesztési terv elkészítése 4. A célok megvalósítása 5. Az Index folyamat áttekintése

12

13 ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Próbaképzés: 2008 Rendszeresen: 2010 őszétől?

14  A teljes iskola bevonását igényli  A tanulói szükségletekre épít (SNI, HH…)  Gyors és hatékony válaszokat igényel  Választ keres a helyi problémákra helyben  Feltétele: a személyi és tárgyi feltételek  Összehangolt pedagógiai támogatások  Fejlesztők, utazó gyógypedagógusok … szolgáltatásainak állandó jelenléte az iskolában  A pedagógiai támogatások megszervezése lehetőleg a tanórákba beépítve – kéttanáros modell

15


Letölteni ppt "Schiffer Csilla ELTE Pedagógiai Pszichológiai Kar ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar."

Hasonló előadás


Google Hirdetések