Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Do not put content on the brand signature area A pénztárak befektetőkénti viselkedése Budapest – 2008. November 11. www.ing.com Benczédi Balázs Vezérigazgató.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Do not put content on the brand signature area A pénztárak befektetőkénti viselkedése Budapest – 2008. November 11. www.ing.com Benczédi Balázs Vezérigazgató."— Előadás másolata:

1 Do not put content on the brand signature area A pénztárak befektetőkénti viselkedése Budapest – November 11. Benczédi Balázs Vezérigazgató ING Befektetési Alapkezekő zRt.

2 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline 2 Mai történet… Egy bankár felhív egy másikat telefonon. -Szia, hogy vagy? -Kösz jól! -Bocs, téves…

3 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline 3 Pénztárak jellemzői előtt Magánnyugdíjpénztárak által kezelt vagyon (kb mrd HUF) Néhány eszközosztály: 85% hazai kötvény, 5 % hazai részvény és 10% nemzetközi részvény Alacsony részvényarány Alacsony devizakitettség Alacsony diverzifikáció Alacsony befektetési jegyarány Magas szuverén kockázatnak való kitettség Cél: egy jól diverzifikált portfolió megtalálása a hozam-kockázat térben, amely hosszabb távon magasabb hozamot biztosít, mint a mostani.

4 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline 4 Hozam-kockázat tér vissza Harry Markovitz-hoz befektetési eszközök kiválasztása befektetési korlátok meghatározása kovariancia mátrix múltbeli adatokból jól becsülhető befektetési osztályok várható hozamáról feltétezzük: egy apró bökkenő – a pénztárak nem shortolhatnak, ezért a hatékony portfoliókat interpolációval keressük meg

5 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline 5 Hozam – Kockázat terek a választható portfoliós rendszerben Magas kockázat Közepes kockázat Alacsony kockázat

6 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline 6 Részvényarány emelése Egy lépéssel Fokozatosan, előre definiált lépesekkel Opportunista módon

7 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline 7 Pénztárak eszközösszetétele Forrás: Bamosz

8 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline 8 Tendenciák 2008-ban részvények felülsúlyozása a kötvényekkel szemben regionális részvények egyre nagyobb szerephez jutnak a magyar részvényekhez képest globális fejlett piaci részvények iránt tovább nő a kereslet fejlődő piaci részvények is megjelentek a portfolióban egyre nagyobb szerephez jutnak a devizák alternatív befektetések is elérhetők (ingatlan, commodity, private equity) befektetési jegyek növekedése tapasztalható – külföldi stratégiák könnyebben másolhatók alapokon keresztül

9 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline 9 Változások és a következmények magánnyugdíjpénztárak korlátlan mennyiségű magyar állam által kibocsátott kötvényt tarthatnak a portfoliójukban (részvényarányuk kb. 42,6%*) még sem kell jan. 1.-tól a választható portfoliós rendszert a magánnyugdíjpénztáraknak bevezetni hozamok nem lesznek összehasonlíthatók pénztártagoknak nem választhatnak a befektetési preferenciájuknak megfelelő portfoliót * Bamosz adatokból becsülve


Letölteni ppt "Do not put content on the brand signature area A pénztárak befektetőkénti viselkedése Budapest – 2008. November 11. www.ing.com Benczédi Balázs Vezérigazgató."

Hasonló előadás


Google Hirdetések