Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”"— Előadás másolata:

1 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt A HÁLÓZATI TANULÁS EREDMÉNYEI Eszközök és feladatok az országos és regionális közoktatási hálózatépítésben Puskás Aurél

2 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt SZOLGÁLTATÓI KOSÁR Helyzetelemezés Képzés Mentorálás Hálózati tanulás Programcsomagok Esélyegyenlőség Jó gyakorlatok Folyamat-tanácsadás Önfejlesztés Egységes iskola intézmények pedagógusok gyermekek, tanulók társ ellátórendszerek fenntartók szülők civil partnerek Regionális koordináló hálózat 3.2.2 3.1.2 Új programok kompetencia- területekre Komplex természet- tudomány Aktív állampolgárság A tanulás tanulása Vállalkozói készségek… Szolgál- tatók Fenntartói, intézményi pályázatok Kompetencia és esély 3.1.4 (…) Fel- készített szakértők Referencia Intézmé- nyek. Kiemelt projekt 3.1.1 Más kiemelt projektek: 3.1.8 ; 3.3.1…

3 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt TÁMOP – ROP - TIOP Új hálózatok: 7 regionális fejlesztéskoordinációs központ EGYMI konzorciumok Országos Oktatási Integrációs Hálózat „Biztos kezdet” házak Felsőoktatási intézmények gyakorló-intézményi partnerhálózata Tehetségpontok Mikrotérségi intézményhálózatok…  Fenntartók közötti intézmény-integráció  Komprehenzív modellek

4 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt A Hálózatkoordináció kapcsolatrendszere TÁMOP Szolgáltatói Kosár Stratégiai tervezés, OFI, más kiemelt projektek Fejlesztés- koordinációs Hálózat Hálózati és pedagógiai standardok Regionális hálózat-koordináció 7 partner feladatmegosztásában (TÁMOP 3.2.2) Szolgáltatások minőség- biztosítása HÁLÓZATI, HORIZONTÁLIS TANULÁS DISSZEMINÁCIÓJA Szakmai Help Desk Információ -megosztás Szakmai nyomonkövető adatbázis SNI inklúziós fejlesztések

5 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt Az esélyegyenlőségi Igazgatóság régiós irodahálózata Nyugat-dunántúli régió Bogdán Iván Közép-dunántúli régió Baráth Szabolcs Dél-dunántúli régió Bogdán Anna Dél-alföldi régió Szűcs Norbert Észak-alföldi régió Hajdú-Bihar és Jász- Nagykun-Szolnok megye Demeter Ilona Észak-alföldi régió Sz-Sz-B. megye Kóka Ágnes Észak-magyarországi régió Káló Károly Közép-magyarországi régió és Nógrád megye Szemenyei Mariann

6 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt A „teljes lefedettség” elérése: a kistérségek szintjét elérő szolgáltatói pontok kialakítása az egyenlő hozzáférést biztosító disszemináció érdekében A fejlesztési területek fehér foltjainak feltárása A leszakadó, hátrányos helyzetű térségek intézményeinek célzott támogatása A rejtőzködők elérése, motivációja Munkakonferenciák, rendezvények, felkészítések: kistérségi, mikrotérségi hálózati tanulási formák A projekt közös kommunikációja… aa Az Educatio Kft. és a közoktatás-fejlesztési Regionális Koordináló Szervezetek együttműködésének főbb területei a kistérségek szempontjából

7 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt Területi lefedettség A TÁMOP 3.2.2 régiós központok vállalt tevékenységei körében : A régió TÁMOP pályázataiban érintett közoktatási intézmények (300 koordinációba bevont közoktatási intézmény) számára elérhető közelségbe hozni a szükségleti igényeikre válaszoló szolgáltatásokat. Ez jelenti a földrajzi területi lefedettséget a régiónként, célértékként meghatározott 15 kistérségi hálózati pont létrehozását, amely a koordinációba bevont intézmények mindegyike számára lehetővé teszi az információk és szolgáltatások egyenlő hozzáférését.

8 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt A területi lefedettség szakmai értelemben Az intézmények szakmai munkájának, az intézményi fenntartók munkájának a támogatása (a kapcsolódó monitoring mutatók figyelembe vételével). - szükségleti igények felmérése - szolgáltatók/ szolgáltatások kínálati listája; - referencia intézményi szolgáltatások - együttműködési megállapodások - fejlesztési ajánlások - bevonás, ösztönzés - nyomonkövetési rendszer, - információmenedzsment - minőségbiztosítás

9 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt Támogató környezet ROPinfrastruktúra-fejlesztés Képzési, tanácsadói, mentori szolgáltatói kínálat kínálat Fenntartói munka- szervezet felkészítése ? Kistérségi innováció Kompetencia alapú oktatás SNI tanulók együttnevelése Országos kompetenciamérés Egyenlő hozzáférés IKT stratégia Tehetséggondozás Regionális szakmai koordináció, támogató kapacitások szervezése

10 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt A Szolgáltatói Kosár Referencia- intézmények Fejlesztés- koordinációs hálózat TÁMOP Szolgáltatói Kosár Tudástár Pályázó intézmények, fenntartók, kistérségi partnerek Új taneszközök, IKT tartalmak SZOLGÁLTATÓK, SZOLGÁLTATÁSOK MEGJELENÍTÉSE HÁLÓZATI INFORMÁCIÓMEGOSZTÁS Továbbképzők, képzések Szaktanácsadók listái Jó gyakorlatok

11 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt

12 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt A „Jó gyakorlat” definíciója a TÁMOP fejlesztési környezetében Olyan innovatív folyamat, módszer, cselekvés, eszközhasználat együttese, amely az intézményi gyakorlatban, működésében megtapasztalható. Több éve sikeresen és hatékonyan alkalmazott, kipróbált, ezért eredményesen adaptálható, fenntartható, fejleszthető, dokumentálható. Az átvett innováció a továbbiakban a felhasználók által is elismert szolgáltatásként képes működni.

13 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt “Jó Gyakorlatok” Statisztika 2010. augusztus 23. A Szolgáltatói Kosár adatbázisába (http://kosar.educatio.hu/) feltöltötthttp://kosar.educatio.hu/ “Jó Gyakorlatok” száma: 2158 db A hivatalos formában értékelésre beérkezett “Jó Gyakorlatok” száma: 1788 db

14 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt Nyilvános “Jó Gyakorlatok” A megfelelőségi vizsgálat során a Szolgáltatói Kosár felületén 2010. augusztus 23-ig 577 intézmény 1424 db “Jó Gyakorlata” vált nyilvánossá.

15 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt Átvett jó gyakorlatok száma – TÁMOP 3.1.4

16 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt A referencia-intézmény definíciója Egyedi, működésében koherens, más intézmények számára is példaértékű, gyermekközpontú pedagógiai, szervezeti innovációval, gyakorlattal rendelkező és ezt publikálni, valamint szolgáltatásaiban átadni képes intézmény.

17 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt Út a referencia-intézményi cím megszerzéséhez

18 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt Előminősítési folyamat

19 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt Referencia-intézmények minősítése statisztika 2010. augusztus 23. A Szolgáltatói Kosár adatbázisában (http://kosar.educatio.hu/) regisztrálthttp://kosar.educatio.hu/ referencia-intézmény jelöltek száma: 410 Postán is beérkezett regisztrációk száma: 248

20 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt Regisztrált referencia-intézmények régiós bontásban

21 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt Megtörtént helyszíni látogatások száma régiós bontásban aug.23-ig: 238

22 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt Előminősített feladat- ellátási helyek intézménytípus szerint

23 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt referenciaterületek megoszlása az előminősített feladat-ellátási helyek körében

24 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt Képzések, felkészítések Szakértői, tanácsadó támogató szolgáltatások igénybevétele Intézmény belső szakmai közreműködőinek fejlesztési tevékenységei Eszközbeszerzés A TÁMOP 3.1.7 szakmai feladatterve

25 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt Intézményi innovációk száma régiónként: TÁMOP 3.1.4

26 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt Köszönöm a figyelmüket! Puskás Aurél puskas.aurel@tintatanacsadokft.t-online.hu +36 70 451 8700


Letölteni ppt "„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések