Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A marketingkörnyezet elemzése

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A marketingkörnyezet elemzése"— Előadás másolata:

1 A marketingkörnyezet elemzése
A vállalat mikro- és makrokörnyezete

2 A vállalt marketingkörnyezete
Definíció: Azok a külső tényezők és erők, amelyek befolyásolják a vállalat képességét a sikeres tranzakciókban, a megcélzott fogyasztókkal való kapcsolat fejlesztésében és megőrzésében

3 A vállalat marketingkörnyezete
Mikrokörnyezet A vállalat közvetlen környezete, amely meghatározza a vállalat piaci jelenlétét Vállalatok, szállítók, a piaci közvetítők, vevők, versenytársak, közvélemény Makrokörnyezet Az a szélesebb társadalmi erő, amely a mikrokörnyezet valamennyi tényezőjére hatással van Demográfiai, gazdasági, természeti, technológiai, politikai-jogi és társadalmi-kulturális erő

4 Mikrokörnyezet Versenytársak Szállítók Vállalat Közvetítők Fogyasztó
Közvélemény

5 Mikrokörnyezet A vállalat
A vállalat belső környezete Vezetés Pénzügy K+F Beszerzés Termelés Könyvelés

6 Mikrokörnyezet A szállítók
Vállalatok, egyének, akik a vállalatot és versenytársait a működésükhöz szükséges anyagokkal és szolgáltatásokkal ellátják

7 Mikrokörnyezet A piaci közvetítők
Segítik a vállalatot a vásárlókhoz való eljutásban, termékeik eladásában, terítésében kereskedelmi közvetítőcégek szállítmányozók marketing- és pénzügyszolgáltató ügynökségek

8 Piaci közvetítők Kereskedelmi közvetítők Segítenek a vállalatnak
a fogyasztók megtalálásában az áru eladásában 2 típus kereskedelmi ügynökségek viszonteladók

9 Piaci közvetítők Kereskedelmi ügynökségek Hálózat tagjai
Ügynökök, alkuszok, termelési képviselők Vevők megtalálása Szerződéskötés előkészítése Nincs jogosítványuk a termék adásvételére

10 Piaci közvetítők Viszonteladók Vásárolnak Rendelnek
Nagykereskedők Kiskereskedők Vásárolnak Rendelnek Árukat viszonteladnak

11 Piaci közvetítők Szállítmányozók
Az árut az eredeti helyükről valamely célállomásra juttatják el Raktározók Raktározzák és megóvják az árut, mielőtt a következő helyre szállítják

12 Piaci közvetítők Marketingszolgáltató ügynökségek
Marketingkutató cégek, reklámügynökségek, médiatulajdonosok, marketing-tanácsadók Segítik a vállalatot a piac megtalálásában és elérésében

13 Piaci közvetítők Pénzügyi szolgáltatók Kereskedelmi és hitelbankok
Biztosítók A vállalkozókat pénzügyileg segítik és/vagy a vásárlással és eladással járó kockázatoktól mentesítik

14 Mikrokörnyezet A vevők
A vállalat célpiacai Fogyasztópiacok Ipari piacok Viszonteladók piacai Kormányzati és nem nyereségorientált piacok Nemzetközi piacok

15 A vevők Fogyasztópiacok Ipari piacok
Egyének, háztartások, akik javakat és szolgáltatásokat vásárolnak személyes szükségletükre Ipari piacok Szervezetek, amelyek javakat és szolgáltatásokat vásárolnak más termékek és szolgáltatások előállítása céljából

16 A vevők Viszonteladók piacai
Szervezetek, amelyek a vásárolt javakat és szolgáltatásokat bizonyos haszonnal továbbadják Kormányzati és nem nyereségorientált piacok Kormányzat Nem nyereségorientált szervezetek Javak, szolgáltatások vásárlása közösségi szolgáltatások működtetésére Nemzetközi piacok Külföldi vásárlók (fogyasztók, termelők, viszonteladók és kormányok)

17 Mikrokörnyezet A versenytársak
Versenykörnyezet: versenytársak + fogyasztók Verseny típusai Óhajverseny – óhajversenytársak Ételfajta-verseny – ételfajta-versenytársak Termékforma-verseny – termékforma-versenytársak Márkaverseny - márkaversenytársak

18 Mikrokörnyezet A közvélemény
Elfogadás versenytársakkal és a szélesebb nyilvánossággal PR részleg → kapcsolatkialakítás a közvélemény jelentős csoportjaival A közvélemény területei: Pénzügyi közvélemény Médiumok Kormányzat Polgárjogi közvélemény Helyi közvélemény Általános közvélemény Belső közvélemény

19 A piaci környezet elemzése
Makrokörnyezet

20 Trend és szeszély Trend = Szeszélyhullám = Megatrendek
bizonyos erősségű és időtartamú események tartós irányzata vagy egymásutánisága. Szeszélyhullám = előre nem jelezhető, rövid életű, társadalmi, gazdasági és politikai jelentőséggel nem bíró esemény. Megatrendek

21 Makrokörnyezet A gazdasági szereplők növekvő mértékben függnek a globális hatóerőktől Kulcs: változások követése és alkalmazkodás

22 Hat fő befolyásoló tényező:
Demográfiai környezet Gazdasági környezet Természeti környezet Technológiai környezet Politikai-jogi környezet Szociális-kulturális környezet

23 Demográfiai környezet
Világmérető népességnövekedés A népesség korösszetétele Etnikai piacok Képzettségi csoportok Háztartástípusok Migráció Tömegpiactól a mikropiacokig A demográfiai trendek rövid és középtávra igen jól előrejelezhetők.

24 Gazdasági környezet Jövedelemelosztás
Megtakarítások, kölcsönök és a hitelhez jutás feltételei

25 Természeti környezet A nyersanyagok kimerülése
Növekvő energiaköltségek Növekvő szennyeződések A kormányzat változó szerepe a környezetvédelemben

26 Technológiai környezet
A technológiai változások felgyorsulása Az innováció határtalan lehetőségei A K+F költségvetés változása Műszaki fejlesztések szigorúbb szabályozása

27 Politikai-jogi környezet
Az üzleti élet törvényi szabályozása Különleges érdekcsoportok előretörése (pl.: fogyasztói érdekvédelem)

28 Társadalmi-kulturális környezet
Az alapvető kulturális értékek szívós továbbélése Szubkultúrák A másodlagos kulturális értékek átrendeződése


Letölteni ppt "A marketingkörnyezet elemzése"

Hasonló előadás


Google Hirdetések