Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A marketingkörnyezet elemzése A vállalat mikro- és makrokörnyezete.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A marketingkörnyezet elemzése A vállalat mikro- és makrokörnyezete."— Előadás másolata:

1 A marketingkörnyezet elemzése A vállalat mikro- és makrokörnyezete

2 A vállalt marketingkörnyezete Definíció: Azok a külső tényezők és erők, amelyek befolyásolják a vállalat képességét a sikeres tranzakciókban, a megcélzott fogyasztókkal való kapcsolat fejlesztésében és megőrzésében

3 A vállalat marketingkörnyezete Mikrokörnyezet A vállalat közvetlen környezete, amely meghatározza a vállalat piaci jelenlétét Vállalatok, szállítók, a piaci közvetítők, vevők, versenytársak, közvélemény Makrokörnyezet Az a szélesebb társadalmi erő, amely a mikrokörnyezet valamennyi tényezőjére hatással van Demográfiai, gazdasági, természeti, technológiai, politikai-jogi és társadalmi-kulturális erő

4 Mikrokörnyezet SzállítókVállalat Közvetítők Fogyasztó Közvélemény Versenytársak

5 Mikrokörnyezet A vállalat A vállalat belső környezete Vezetés Pénzügy K+F Beszerzés Termelés Könyvelés

6 Mikrokörnyezet A szállítók Vállalatok, egyének, akik a vállalatot és versenytársait a működésükhöz szükséges anyagokkal és szolgáltatásokkal ellátják

7 Mikrokörnyezet A piaci közvetítők Segítik a vállalatot a vásárlókhoz való eljutásban, termékeik eladásában, terítésében kereskedelmi közvetítőcégek szállítmányozók marketing- és pénzügyszolgáltató ügynökségek

8 Piaci közvetítők Kereskedelmi közvetítők Segítenek a vállalatnak a fogyasztók megtalálásában az áru eladásában 2 típus kereskedelmi ügynökségek viszonteladók

9 Piaci közvetítők Kereskedelmi ügynökségek Hálózat tagjai Ügynökök, alkuszok, termelési képviselők Vevők megtalálása Szerződéskötés előkészítése Nincs jogosítványuk a termék adásvételére

10 Piaci közvetítők Viszonteladók Nagykereskedők Kiskereskedők Vásárolnak Rendelnek Árukat viszonteladnak

11 Piaci közvetítők Szállítmányozók Az árut az eredeti helyükről valamely célállomásra juttatják el Raktározók Raktározzák és megóvják az árut, mielőtt a következő helyre szállítják

12 Piaci közvetítők Marketingszolgáltató ügynökségek Marketingkutató cégek, reklámügynökségek, médiatulajdonosok, marketing-tanácsadók Segítik a vállalatot a piac megtalálásában és elérésében

13 Piaci közvetítők Pénzügyi szolgáltatók Kereskedelmi és hitelbankok Biztosítók A vállalkozókat pénzügyileg segítik és/vagy a vásárlással és eladással járó kockázatoktól mentesítik

14 Mikrokörnyezet A vevők A vállalat célpiacai Fogyasztópiacok Ipari piacok Viszonteladók piacai Kormányzati és nem nyereségorientált piacok Nemzetközi piacok

15 A vevők Fogyasztópiacok Egyének, háztartások, akik javakat és szolgáltatásokat vásárolnak személyes szükségletükre Ipari piacok Szervezetek, amelyek javakat és szolgáltatásokat vásárolnak más termékek és szolgáltatások előállítása céljából

16 A vevők Viszonteladók piacai Szervezetek, amelyek a vásárolt javakat és szolgáltatásokat bizonyos haszonnal továbbadják Kormányzati és nem nyereségorientált piacok Kormányzat Nem nyereségorientált szervezetek Javak, szolgáltatások vásárlása közösségi szolgáltatások működtetésére Nemzetközi piacok Külföldi vásárlók (fogyasztók, termelők, viszonteladók és kormányok)

17 Mikrokörnyezet A versenytársak Versenykörnyezet: versenytársak + fogyasztók Verseny típusai Óhajverseny – óhajversenytársak Ételfajta-verseny – ételfajta-versenytársak Termékforma-verseny – termékforma- versenytársak Márkaverseny - márkaversenytársak

18 Mikrokörnyezet A közvélemény Elfogadás versenytársakkal és a szélesebb nyilvánossággal PR részleg → kapcsolatkialakítás a közvélemény jelentős csoportjaival A közvélemény területei: Pénzügyi közvélemény Médiumok Kormányzat Polgárjogi közvélemény Helyi közvélemény Általános közvélemény Belső közvélemény

19 A piaci környezet elemzése Makrokörnyezet

20 Trend és szeszély Trend = bizonyos erősségű és időtartamú események tartós irányzata vagy egymásutánisága. Szeszélyhullám = előre nem jelezhető, rövid életű, társadalmi, gazdasági és politikai jelentőséggel nem bíró esemény. Megatrendek

21 Makrokörnyezet A gazdasági szereplők növekvő mértékben függnek a globális hatóerőktől Kulcs: változások követése és alkalmazkodás

22 Hat fő befolyásoló tényező: Demográfiai környezet Gazdasági környezet Természeti környezet Technológiai környezet Politikai-jogi környezet Szociális-kulturális környezet

23 Demográfiai környezet Világmérető népességnövekedés A népesség korösszetétele Etnikai piacok Képzettségi csoportok Háztartástípusok Migráció Tömegpiactól a mikropiacokig A demográfiai trendek rövid és középtávra igen jól előrejelezhetők.

24 Gazdasági környezet Jövedelemelosztás Megtakarítások, kölcsönök és a hitelhez jutás feltételei

25 Természeti környezet A nyersanyagok kimerülése Növekvő energiaköltségek Növekvő szennyeződések A kormányzat változó szerepe a környezetvédelembe n

26 Technológiai környezet A technológiai változások felgyorsulása Az innováció határtalan lehetőségei A K+F költségvetés változása Műszaki fejlesztések szigorúbb szabályozása

27 Politikai-jogi környezet Az üzleti élet törvényi szabályozása Különleges érdekcsoportok előretörése (pl.: fogyasztói érdekvédelem)

28 Társadalmi-kulturális környezet Az alapvető kulturális értékek szívós továbbélése Szubkultúrák A másodlagos kulturális értékek átrendeződése


Letölteni ppt "A marketingkörnyezet elemzése A vállalat mikro- és makrokörnyezete."

Hasonló előadás


Google Hirdetések