Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Iwiw bemutatkozás. Internetezők – internethasználat alakulása, 2005-2009 Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Iwiw bemutatkozás. Internetezők – internethasználat alakulása, 2005-2009 Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:"— Előadás másolata:

1 iwiw bemutatkozás

2 Internetezők – internethasználat alakulása, 2005-2009 Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, 200 5. I. félév 2010. I. félév A teljes (15 évnél idősebb) népesség 27%-a, 2,34 millió fő nem olvas rendszeresen nyomtatott lapokat. A teljes (15 évnél idősebb) népesség 45%-a, 3,83 millió fő legalább hetente internetezik.

3 Internetezők – internethasználat alakulása, 2005-2009 Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, 2005. I. félév – 2010. I. félév A 18-49 éves célcsoport 29%-a, 1 331 ezer fő nem olvas rendszeresen nyomtatott lapokat. A 18-49 éves célcsoport 62%-a, 2 846 ezer fő legalább hetente internetezik.

4 Internetezők – affinitás Online hirdetés: hatékony célzás a fiatal, aktív, városi, diplomás, vezető beosztású és magas státuszú célcsoportok körében internetezők: legalább h etente internetezők affinitás: a teljes lakosságban képviselt súlyához képest Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, 20 10. 1.né. -20 10. 2.né.

5 Internet használat a 18-49 éves célcsoport körében internetezők: legalább h etente internetezők affinitás: a teljes lakosságban képviselt súlyához képest Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, 200 9. 2.né. -2009. 4.né.

6 Történet 2002. április 14-én indult, akkor még név, domain és design nélkül Alapötlet: szociometria kutatás az ismeretségi körében Legfeljebb 200 felhasználóra számított 4 hét alatt 500 regisztrált felhasználót szerzett  További főbb mérföldkövek: o 2005. október 26.: WIW  iWiW o 2006. április 28.: T-Online megvásárolja o 2008. július 1.: Beolvad az Origo-ba o 2009. április 22: Alkalmazások 2014. 09. 09. 6

7 Tartalmi elemek és szolgáltatások 2014. 09. 09. 7 Felépítés és tartalmi elemek:  Login oldal  Főoldal (személyes kezdőlap)  Ismerősök nézegetése  Adatlap-szerkesztése  Kit ismerhetek?  Üzenetek  Klubok  Alkalmazások  Apró  Fórum  Térkép  Mobil

8 Márkaértékek, hívószavak MÁRKAÉRTÉKEK  Dominancia (must have): Tömeges és minőségi fogyasztói elérést és kontaktusokat képes szállítani a hirdetők számára.  Hozzáadott érték: Saját értékén túlmenő added value-t jelentenek a hirdetők/ügynökségek, ill. azok céljai számára.  High involvement: Piackutatási adatok által igazoltan magas érzelmi hőfokú márkaként az átlagnál jóval hatékonyabb hirdetési környezetet jelent.  Tömeg médium: Az internetezők szinte teljes körét jelenti önmagában.  Presztízs médium: Az iWiW-en hirdetni presztízskérdés. 2014. 09. 09. 8 HÍVÓSZAVAK  Hitelesség  Egyszerűség  Demokrácia  Minden résztvevő érdekeit szolgálja  Önkéntesség  Innováció

9 Origo Adhouse elérés Forrás: Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2010. november (15+ belföldi internetező közönség)

10 Közönség összetétel – nem, kor Forrás: Szonda Ipsos-Gfk Hungária Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), 2009.2 -4.név. és Szonda Ipsos-Gemius SA gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), 2009- 10 - 2009- 12 átlaga Megjegyzés: megoszlás és affinitás adatok a teljes (15 évesnél idősebb, belföldi) népességhez viszonyítva Jelölés színekkel: a vizsgált Origo termék közönség összetétele Szürkeárnyalatokkal: adott csoport lakosságban képviselt aránya

11 Közönség összetétel – végzettség, településtípus Forrás: Szonda Ipsos-Gfk Hungária Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), 2009.2 -4.név. és Szonda Ipsos-Gemius SA gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), 2009- 10 - 2009- 12 átlaga Megjegyzés: megoszlás és affinitás adatok a teljes (15 évesnél idősebb, belföldi) népességhez viszonyítva Jelölés színekkel: a vizsgált Origo termék közönség összetétele Szürkeárnyalatokkal: adott csoport lakosságban képviselt aránya

12 Közönség összetétel – foglalkozás, státusz Forrás: Szonda Ipsos-Gfk Hungária Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), 2009.2 -4.név. és Szonda Ipsos-Gemius SA gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), 2009- 10 - 2009- 12 átlaga Megjegyzés: megoszlás és affinitás adatok a teljes (15 évesnél idősebb, belföldi) népességhez viszonyítva Jelölés színekkel: a vizsgált Origo termék közönség összetétele Szürkeárnyalatokkal: adott csoport lakosságban képviselt aránya

13 Közönség összetétel – család, főbevásárló Forrás: Szonda Ipsos-Gfk Hungária Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), 2009.2 -4.név. és Szonda Ipsos-Gemius SA gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), 2009- 10 - 2009- 12 átlaga Megjegyzés: megoszlás és affinitás adatok a teljes (15 évesnél idősebb, belföldi) népességhez viszonyítva Jelölés színekkel: a vizsgált Origo termék közönség összetétele Szürkeárnyalatokkal: adott csoport lakosságban képviselt aránya

14 Közönség összetétel – gazdasági aktivitás Forrás: Szonda Ipsos-Gfk Hungária Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), 2009.2 -4.név. és Szonda Ipsos-Gemius SA gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), 2009- 10 - 2009- 12 átlaga Megjegyzés: megoszlás és affinitás adatok a teljes (15 évesnél idősebb, belföldi) népességhez viszonyítva Jelölés színekkel: a vizsgált Origo termék közönség összetétele Szürkeárnyalatokkal: adott csoport lakosságban képviselt aránya

15 Elérés és költséghatékonyság Reach: a célcsoport százalékában (NMA adatok; [origo], index.hu portál szintű napi elérés); CPT: ezer fő elérésének költsége listaáron, alapja offline esetében NMA megjelenésenkénti elérés (RPI), online: gIA átlag napi elérés iwiw.hu, freemail.hu, [origo] nyitólap, Index nyitólap Hirdetési formátumok: [origo] 728x90, Freemail 468x120, iwiw.hu 728x90, Index 920x110 banner (napi ár), 1/1 színes print, illetve 9x30mp rádió inzert, átlag nap (hétfő-vasárnap), inzert eloszlás: 7-7:15, 8-8:15, 9-9:15, 11-11:15, 12-12:15, 13-13:15, 16-16:15, 17-17:15, 18-18:15 Forrás: Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), 2009.I.félév, teljes népesség (8 515 ezer fő) és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), 2009-06, 15+ belföldi internetező közönség, 3 676 437 fő

16 Elérés és költséghatékonyság Reach: a célcsoport százalékában (NMA adatok; [origo], index.hu portál szintű napi elérés); CPT: ezer fő elérésének költsége listaáron, alapja offline esetében NMA megjelenésenkénti elérés (RPI), online: gIA átlag napi elérés iwiw.hu, freemail.hu, [origo] nyitólap, Index nyitólap Hirdetési formátumok: [origo] 728x90, Freemail 468x120, iwiw.hu 728x90, Index 920x110 banner (napi ár), 1/1 színes print, illetve 9x30mp rádió inzert, átlag nap (hétfő-vasárnap), inzert eloszlás: 7-7:15, 8-8:15, 9-9:15, 11-11:15, 12-12:15, 13-13:15, 16-16:15, 17-17:15, 18-18:15 Forrás: Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), 2009.I.félév, teljes népesség (8 515 ezer fő) és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), 2009-06, 15+ belföldi internetező közönség, 3 676 437 fő

17 Forrás: Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2010. november Teljes havi elérés a 15+ hazai internetezők körében: 3,87 millió fő Az Adhouse és konkurenseinek exkluzív elérése

18 Közösségi oldalak elérése Forrás: Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2010. október 15+ belföldi internetező közönség: 4 397 (ezer fő) Közösségi oldalak felhasználói: 3 616 (ezer fő) 2 674 403 3 204 933 2 271 Az iwiw 403 ezer fel- használója nem látogat más kö- zösségi oldalt.

19 Havi elérés a 1 5+ célcsoport körében Elemzés hatóköre: gIA domain-szintű toplista + [origo] és index.hu portál-szintű UV és elérés % (15+ teljes lakosság); NMA print RPI Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, 2010. I. fév. és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2010-05

20 Havi elérés a 1 5+ célcsoport körében Elemzés hatóköre: gIA domain-szintű toplista + [origo] és index.hu portál-szintű UV és elérés % (15+ teljes lakosság); NMA print RPI Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, 2010. I. fév. és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2010-05

21 Heti elérés a 1 5+ célcsoport körében Elemzés hatóköre: gIA domain-szintű toplista + [origo] és index.hu portál-szintű UV és elérés % (15+ teljes lakosság); NMA print RPI Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, 20 10. I. f év. és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2010-05

22 Heti elérés a 1 5+ célcsoport körében Elemzés hatóköre: gIA domain-szintű toplista + [origo] és index.hu portál-szintű UV és elérés % (15+ teljes lakosság); NMA print RPI Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, 2010. I. fév. és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2010-05

23 Napi elérés a 1 5+ célcsoport körében Elemzés hatóköre: gIA domain-szintű toplista + [origo] és index.hu portál-szintű UV és elérés % (15+ teljes lakosság); NMA print RPI Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, 2010. I. fév. és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2010-05

24 Napi elérés a 1 5+ célcsoport körében Elemzés hatóköre: gIA domain-szintű toplista + [origo] és index.hu portál-szintű UV és elérés % (15+ teljes lakosság); NMA print RPI Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, 2010. I. fév. és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2010-05

25  Display hirdetés: Lehetőség van leaderboard, extra leaderboard, doboz, extra doboz, mini-display, szinkron banner, extra szinkronbanner, patkó, banner elhelyezésére.  Targetálás: A ROS bannereket nem, kor, város, szavak alapján tudjuk targetálni. 2014. 09. 09. 25 Megjelenési lehetőségek

26  Mini-display: Kis kép, amely mutathat a hirdető oldalára, pr-cikkre vagy belső tartalomra.

27  Szöveges linkek: A legegyszerűbb és egyben legkevésbé tolakodó fajtája az internetes reklámoknak. Mivel nem különül el élesen az adott oldalon található többi hivatkozástól (link), a felhasználóban nem mindig tudatosul, hogy hirdetésre kattintott. 2014. 09. 09. 27 Megjelenési lehetőségek

28  Képes ajánló: Kis kép és rövid pár karakteres szöveg együttese, amely mutathat a hirdető oldalára, pr-cikkre vagy belső tartalomra. 2014. 09. 09. 28 Megjelenési lehetőségek

29  Rovat szponzoráció: IWIW rovataiban (pl: Ünnepek, Fórum, Kit ismerhetek?) a hirdető hangsúlyos szponzori elemekkel jelenhet meg: fejléc, image elemek, fix banner. A megjelenés mellé támogató felületeket kap a hirdető. A támogató elemek a szponzorált rovatra mutatnak, annak látogatottságát növelik. A látogatottságot és a támogató felületek mennyiséget a szponzori csomag keretében garantáljuk. 2014. 09. 09. 29 Megjelenési lehetőségek

30  Widget szponzoráció: A widget apró kisalkalmazás, ablak mütyűr. Az üzemeltetők az iWiW-es alkalmazások fejlesztőinek kiadott útmutatóban is ösztönzik a hasznos, vagyis meglévő igényeket kielégítő, vagy szórakoztató, és a rendszeres használatra motiváló szoftverek készítését. Az IWIW-en belül bárki készíthet saját, közösségi funkciókra épülő alkalmazásokat, amelyek "motorját" maga a site adja. A fejlesztők a http://dev.iwiw.hu címen elérhető Fejlesztői Portálon tudnak regisztrálni, és az ahhoz csatlakozó, úgynevezett "Homokozóban" tesztelhetik az elkészült szoftvereket. http://dev.iwiw.hu 2014. 09. 09. 30 Megjelenési lehetőségek

31 2014. 09. 09. 31 Megjelenési lehetőségek IWIW mobil szponzoráció: Az iwiw felülete mobilon is elérhető. Segítségével heti 35.000, havi 66.000 egyedi látogatót érünk el. Jellemzői: kijelzőre optimalizált tartalom, gyors, egyszerű, színes, percrekész. A felületen lehetőség van text linkek, bannerek és szponzoráció elhelyezésére. Medián/Webaudit

32 2014. 09. 09. 32 Miért az iwiw?  Mainstream közösségi oldal, web 2.0-s, internetes közmű, ahol a teljes netező közönség reprezentálja magát  Elérés és targetált (nem, kor, város) kampányokra egyaránt alkalmas  Tömeges, minőségi fogyasztók  Magas érzelmi hőfokú márka  Azt a célcsoportot éri el, amely a legkevésbé érhető el a klasszikus médiában  Változatos, kreatív megjelenési lehetőségek, pl: widgetek

33 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Iwiw bemutatkozás. Internetezők – internethasználat alakulása, 2005-2009 Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések