Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

[origo] bemutatkozás. Internetezők – internethasználat alakulása, 2005-2009 Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "[origo] bemutatkozás. Internetezők – internethasználat alakulása, 2005-2009 Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:"— Előadás másolata:

1 [origo] bemutatkozás

2 Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, I. félév I. félév A teljes (15 évnél idősebb) népesség 27%-a, 2,34 millió fő nem olvas rendszeresen nyomtatott lapokat. A teljes (15 évnél idősebb) népesség 45%-a, 3,83 millió fő legalább hetente internetezik.

3 Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, I. félév – I. félév A éves célcsoport 29%-a, ezer fő nem olvas rendszeresen nyomtatott lapokat. A éves célcsoport 62%-a, ezer fő legalább hetente internetezik.

4 Internetezők – affinitás Online hirdetés: hatékony célzás a fiatal, aktív, városi, diplomás, vezető beosztású és magas státuszú célcsoportok körében internetezők: legalább h etente internetezők affinitás: a teljes lakosságban képviselt súlyához képest Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, né né.

5 Internet használat a éves célcsoport körében internetezők: legalább h etente internetezők affinitás: a teljes lakosságban képviselt súlyához képest Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, né né.

6 Az [origo] története •Mérföldkövek: •1997-ben az akkori MATÁV-ban elindult egy saját tartalmat előállító szolgáltatás •Ebből 1998-ban elindult az [origo] •1999 – Alta Vista és Fre megvásárlása •2006 – iwiw megvásárlása •2007 – kommentezés bevezetése •Alapításkor megfogalmazott célok: •Komplex portál készítése – hírportál, levelezés, keresés •Objektív, kiegyensúlyozott, a klasszikus napilapos stílusú hírforrás •Minél nagyobb tömeg elérése

7 Tartalmi elemek és szolgáltatások Tematika HírekGazdaságNőkInformációSzórakozásÉletmódITFérfiSzolgáltatás Itthon, NagyvilágÜzleti negyedNői lapozóMúltkor.huTV365 zöld tippTechbázisAutóVásárlás 24 óra híreiün. ÁllásBabázóTudományFilmklubUtazásSzoftverbázisSportIngatlanapró CímkeoldalakOzoneNetworkQuartLifeNetworkDigifotóBiztosítás Komment.huSztaki.szótárRandiEgészségAukció Fotóün. IngatlanProgramajánló Gportal Sorozatjunkie

8 MÁRKAÉRTÉKEK  Magas látogatószám  Komplexitás  Kiegyensúlyozottság  Tárgyilagosság  Gyors reagálás az eseményekre HÍVÓSZAVAK  Objektív hírek  Pártsemleges újságírás  Reality-check funkció  Mind a 4 közlési formát tudja (írás, kép, hang, mozgókép)  Széleskörű tematika 

9 Origo Adhouse elérés Forrás: Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, november (15+ belföldi internetező közönség)

10 Közönség összetétel – nem, kor Forrás: Szonda Ipsos-Gfk Hungária Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), név. és Szonda Ipsos-Gemius SA gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), átlaga Megjegyzés: megoszlás és affinitás adatok a teljes (15 évesnél idősebb, belföldi) népességhez viszonyítva Jelölés színekkel: a vizsgált Origo termék közönség összetétele Szürkeárnyalatokkal: adott csoport lakosságban képviselt aránya

11 Közönség összetétel – végzettség, településtípus Forrás: Szonda Ipsos-Gfk Hungária Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), név. és Szonda Ipsos-Gemius SA gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), átlaga Megjegyzés: megoszlás és affinitás adatok a teljes (15 évesnél idősebb, belföldi) népességhez viszonyítva Jelölés színekkel: a vizsgált Origo termék közönség összetétele Szürkeárnyalatokkal: adott csoport lakosságban képviselt aránya

12 Közönség összetétel – foglalkozás, státusz Forrás: Szonda Ipsos-Gfk Hungária Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), név. és Szonda Ipsos-Gemius SA gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), átlaga Megjegyzés: megoszlás és affinitás adatok a teljes (15 évesnél idősebb, belföldi) népességhez viszonyítva Jelölés színekkel: a vizsgált Origo termék közönség összetétele Szürkeárnyalatokkal: adott csoport lakosságban képviselt aránya

13 Közönség összetétel – család, főbevásárló Jelölés színekkel: a vizsgált Origo termék közönség összetétele Szürkeárnyalatokkal: adott csoport lakosságban képviselt aránya Forrás: Szonda Ipsos-Gfk Hungária Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), név. és Szonda Ipsos-Gemius SA gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), átlaga Megjegyzés: megoszlás és affinitás adatok a teljes (15 évesnél idősebb, belföldi) népességhez viszonyítva

14 Közönség összetétel – gazdasági aktivitás Jelölés színekkel: a vizsgált Origo termék közönség összetétele Szürkeárnyalatokkal: adott csoport lakosságban képviselt aránya Forrás: Szonda Ipsos-Gfk Hungária Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), név. és Szonda Ipsos-Gemius SA gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), átlaga Megjegyzés: megoszlás és affinitás adatok a teljes (15 évesnél idősebb, belföldi) népességhez viszonyítva

15 Elérés és költséghatékonyság Reach: a célcsoport százalékában (NMA adatok; [origo], index.hu portál szintű napi elérés); CPT: ezer fő elérésének költsége listaáron, alapja offline esetében NMA megjelenésenkénti elérés (RPI), online: gIA átlag napi elérés iwiw.hu, fre .hu, [origo] nyitólap, Index nyitólap Hirdetési formátumok: [origo] 728x90, Fre 468x120, iwiw.hu 728x90, Index 920x110 banner (napi ár), 1/1 színes print, illetve 9x30mp rádió inzert, átlag nap (hétfő-vasárnap), inzert eloszlás: 7-7:15, 8-8:15, 9-9:15, 11-11:15, 12-12:15, 13-13:15, 16-16:15, 17-17:15, 18-18:15 Forrás: Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), 2009.I.félév, teljes népesség (8 515 ezer fő) és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), , 15+ belföldi internetező közönség, fő

16 Elérés és költséghatékonyság Reach: a célcsoport százalékában (NMA adatok; [origo], index.hu portál szintű napi elérés); CPT: ezer fő elérésének költsége listaáron, alapja offline esetében NMA megjelenésenkénti elérés (RPI), online: gIA átlag napi elérés iwiw.hu, fre .hu, [origo] nyitólap, Index nyitólap Hirdetési formátumok: [origo] 728x90, Fre 468x120, iwiw.hu 728x90, Index 920x110 banner (napi ár), 1/1 színes print, illetve 9x30mp rádió inzert, átlag nap (hétfő-vasárnap), inzert eloszlás: 7-7:15, 8-8:15, 9-9:15, 11-11:15, 12-12:15, 13-13:15, 16-16:15, 17-17:15, 18-18:15 Forrás: Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), 2009.I.félév, teljes népesség (8 515 ezer fő) és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), , 15+ belföldi internetező közönség, fő

17 Forrás: Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, november Teljes havi elérés a 15+ hazai internetezők körében: 3,87 millió fő Az Adhouse és konkurenseinek exkluzív elérése

18 15+ belföldi internetező közönség: (ezer fő) Híroldalak olvasói: (ezer fő) [origo] gportal.hu nélkül Forrás: Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, október Az [origo] közel 900 ezer látogatója nem olvas más hír- oldalt. A híroldalak látogatóinak 27%-a csak az [origo]-n érhető el Híroldalak elérése

19 Havi elérés a 1 5+ célcsoport körében Elemzés hatóköre: gIA domain-szintű toplista + [origo] és index.hu portál-szintű UV és elérés % (15+ teljes lakosság); NMA print RPI Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, I. fév. és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data,

20 Havi elérés a 1 5+ célcsoport körében Elemzés hatóköre: gIA domain-szintű toplista + [origo] és index.hu portál-szintű UV és elérés % (15+ teljes lakosság); NMA print RPI Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, I. fév. és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data,

21 Heti elérés a 1 5+ célcsoport körében Elemzés hatóköre: gIA domain-szintű toplista + [origo] és index.hu portál-szintű UV és elérés % (15+ teljes lakosság); NMA print RPI Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, I. f év. és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data,

22 Heti elérés a 1 5+ célcsoport körében Elemzés hatóköre: gIA domain-szintű toplista + [origo] és index.hu portál-szintű UV és elérés % (15+ teljes lakosság); NMA print RPI Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, I. fév. és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data,

23 Napi elérés a 1 5+ célcsoport körében Elemzés hatóköre: gIA domain-szintű toplista + [origo] és index.hu portál-szintű UV és elérés % (15+ teljes lakosság); NMA print RPI Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, I. fév. és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data,

24 Napi elérés a 1 5+ célcsoport körében Elemzés hatóköre: gIA domain-szintű toplista + [origo] és index.hu portál-szintű UV és elérés % (15+ teljes lakosság); NMA print RPI Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, I. fév. és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data,

25 Rovat Hirlevél előfizetők száma origo hírek rovat RENDKÍVÜLI hírlevél Üzleti negyed rovat KLIKKBANK Sport rovat Autó rovat F1hirek Babázó Tudomány rovat Filmklub rovat Techbázis rovat SZOFTVERBAZIS Zene rovat Utazás rovat Hírlevélre feliratkozók száma

26 Megjelenési lehetőségek  Display (banner) hirdetés: Az [origo] címlapján és rovataiban lehetőség van leaderboard, doboz, tripla, duplabanner, interstitial, peel- off elhelyezésére.

27 Megjelenési lehetőségek  Képes ajánló: Az [origo] címlapján és rovatoldalain lehetőség van kis kép és rövid pár karakteres szöveg elhelyezésére, amely mutathat a hirdető oldalára, pr-cikkre vagy belső tartalomra.

28 Megjelenési lehetőségek  Mini-display: Az [origo] néhány rovatoldalán el tudunk helyezni 250x125 px méretű gif képet, mely igény szerint PR cikkre, szponzorált rovatra vagy a hirdető oldalára mutathat.

29 Megjelenési lehetőségek  Szöveges link: A legegyszerűbb és egyben legkevésbé tolakodó fajtája az internetes reklámoknak. Mind a címlapon, mind a rovatoldalakon lehetséges. Mivel nem különül el élesen az adott oldalon található többi hivatkozástól (link), a felhasználóban nem mindig tudatosul, hogy hirdetésre kattintott.

30 Megjelenési lehetőségek  Rovatszponzoráció: Affinis [origo] rovatokban a hirdető hangsúlyos szponzori elemekkel jelenik meg: fejléc, lábléc átszínezése, hirdetői image elemek megjelenítése, fix banner vagy tartalmi modul felületek. A megjelenés mellé PR- cikket és támogató felületeket kap a hirdető. A támogató elemek a szponzorált rovatra mutatnak, annak látogatottságát növelik. A látogatottságot és a támogató felületek mennyiséget a szponzori csomag keretében garantáljuk.

31 Megjelenési lehetőségek  Branded content: Bármely [origo] rovatban készítünk hirdetőink számára tematikus alrovatot, benne szerkesztői és pr tartalom, alkalmazások, szakértők, multimédia. A rovat tartalmát a hirdetővel szoros együttműködésben alakítjuk, A megjelenés mellé támogató felületeket kap a hirdető, ezek lehetnek támogató bannerek, displayek, szöveges linkek, tartalmi modulok, e-DM. A támogató elemek a szponzorált rovatra mutatnak, annak látogatottságát növelik. A látogatottságot és a támogató felületek mennyiséget a szponzori csomag keretében garantáljuk.

32 Branded Content  A hirdető a márka üzenetét tükröző, a célcsoport számára releváns tartalmat hoz létre, abból a célból, hogy egy elvárt reakciót váltson ki a potenciális fogyasztóból.  Márkaélmény  gazdagodik a hirdető által létrehozott tartalommal.  Ami ehhez nélkülözhetetlen:  Tartalom, média, brand  konvergenciája  Tartalomban közölt érték & márkaérték  analógiája  Multiplatform megoldások  B.E.S.T!

33 Branded Content – Best gondolkodás Behaviour  Milyen hatást akarunk kiváltani a fogyasztóból?  Hogyan tudjuk mérni a hatást? Essential  Milyen releváns információra van szüksége a célcsoportunknak?  Milyen elemekből építsük fel a kampányunkat? Strategic  A branded content hozzásegít a marketing célok eléréséhez?  Beilleszhető a stratégiánkba? Targeted  Elég pontosan definiáltuk a célcsoportot?  Tudjuk, hogy mi motiválja őket?  Tudjuk, hogy mit gondolnak a termékről?

34 Hagyományos reklám vs.Branded Content A Jagermeister jó!   Interruption  Kb. 100 féle koktélt készíthetsz belőle, amelyeket biztosan kedvelni fogsz!  Attraction, involvement, engagement!!

35 Branded Content Engagement

36 Engagement TV&Internet Ismertség Mérlegelés Preferálás Vásárlás TV engagement min. közepes tudatosság Internet engagement Interneten eltöltött idő i-com Konferencia Barcelona február 5-7 Mike Hess – OMD Global Worldwide kutatási igazgató

37 Megjelenési lehetőségek  PR-cikk: A4 méretű hirdetői PR-cikk képekkel, videó beágyazási lehetőséggel. A PR-cikk mellé tartalmi modul vagy display megjelenést adunk, amely a PR-cikkre mutat. Lehet cikksorozat is, amikor 3-5 PR cikk jelenik meg egy adott rovatban egy adott témáról. A cikksorozatot nyereményjátékkal is össze lehetne kötni, minden héten újabb cikk kerül beszerkesztésre, az összes cikket el kell olvasni a játékhoz szükséges információk megszerzéséhez. A cikkek egymásból elérhetőek, hogy a játékhoz később csatlakozók is játszhassanak.

38 Megjelenési lehetőségek  PR-témaközpont: Egészség rovathoz hasonló, viszonylag gyorsan elkészíthető, szponzorálható hangsúlyosan pr-cikkekből kialakított önálló "rovatoldal", amely bármelyik tematikába gyorsan beépíthető. A megjelenés mellé tartalmi és médiatámogató felületeket kap a hirdető. A támogató elemek a témaközpontra mutatnak, annak látogatottságát növelik. A látogatottságot és a támogató felületek mennyiséget a szponzori csomag keretében garantáljuk.

39 Miért az [origo]? •Komplex portál széles tematikus tartalommal •Tényszerű, objektív tartalom •Magas látogatószám, változatos célcsoportok •Kiegyensúlyozott, tárgyilagos környezet •Változatos megjelenési formák

40 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "[origo] bemutatkozás. Internetezők – internethasználat alakulása, 2005-2009 Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések