Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

[origo] bemutatkozás. Internetezők – internethasználat alakulása, 2005-2009 Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "[origo] bemutatkozás. Internetezők – internethasználat alakulása, 2005-2009 Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:"— Előadás másolata:

1 [origo] bemutatkozás

2 Internetezők – internethasználat alakulása, 2005-2009 Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, 200 5. I. félév 2010. I. félév A teljes (15 évnél idősebb) népesség 27%-a, 2,34 millió fő nem olvas rendszeresen nyomtatott lapokat. A teljes (15 évnél idősebb) népesség 45%-a, 3,83 millió fő legalább hetente internetezik.

3 Internetezők – internethasználat alakulása, 2005-2009 Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, 2005. I. félév – 2010. I. félév A 18-49 éves célcsoport 29%-a, 1 331 ezer fő nem olvas rendszeresen nyomtatott lapokat. A 18-49 éves célcsoport 62%-a, 2 846 ezer fő legalább hetente internetezik.

4 Internetezők – affinitás Online hirdetés: hatékony célzás a fiatal, aktív, városi, diplomás, vezető beosztású és magas státuszú célcsoportok körében internetezők: legalább h etente internetezők affinitás: a teljes lakosságban képviselt súlyához képest Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, 20 10. 1.né. -20 10. 2.né.

5 Internet használat a 18-49 éves célcsoport körében internetezők: legalább h etente internetezők affinitás: a teljes lakosságban képviselt súlyához képest Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, 200 9. 2.né. -2009. 4.né.

6 Az [origo] története •Mérföldkövek: •1997-ben az akkori MATÁV-ban elindult egy saját tartalmat előállító szolgáltatás •Ebből 1998-ban elindult az [origo] •1999 – Alta Vista és Freemail megvásárlása •2006 – iwiw megvásárlása •2007 – kommentezés bevezetése •Alapításkor megfogalmazott célok: •Komplex portál készítése – hírportál, levelezés, keresés •Objektív, kiegyensúlyozott, a klasszikus napilapos stílusú hírforrás •Minél nagyobb tömeg elérése

7 Tartalmi elemek és szolgáltatások Tematika HírekGazdaságNőkInformációSzórakozásÉletmódITFérfiSzolgáltatás Itthon, NagyvilágÜzleti negyedNői lapozóMúltkor.huTV365 zöld tippTechbázisAutóVásárlás 24 óra híreiün. ÁllásBabázóTudományFilmklubUtazásSzoftverbázisSportIngatlanapró CímkeoldalakOzoneNetworkQuartLifeNetworkDigifotóBiztosítás Komment.huSztaki.szótárRandiEgészségAukció Fotóün. IngatlanProgramajánló Gportal Sorozatjunkie

8 MÁRKAÉRTÉKEK  Magas látogatószám  Komplexitás  Kiegyensúlyozottság  Tárgyilagosság  Gyors reagálás az eseményekre HÍVÓSZAVAK  Objektív hírek  Pártsemleges újságírás  Reality-check funkció  Mind a 4 közlési formát tudja (írás, kép, hang, mozgókép)  Széleskörű tematika 

9 Origo Adhouse elérés Forrás: Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2010. november (15+ belföldi internetező közönség)

10 Közönség összetétel – nem, kor Forrás: Szonda Ipsos-Gfk Hungária Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), 2009.2-4.név. és Szonda Ipsos-Gemius SA gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), 2009-10 - 2009-12 átlaga Megjegyzés: megoszlás és affinitás adatok a teljes (15 évesnél idősebb, belföldi) népességhez viszonyítva Jelölés színekkel: a vizsgált Origo termék közönség összetétele Szürkeárnyalatokkal: adott csoport lakosságban képviselt aránya

11 Közönség összetétel – végzettség, településtípus Forrás: Szonda Ipsos-Gfk Hungária Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), 2009.2-4.név. és Szonda Ipsos-Gemius SA gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), 2009-10 - 2009-12 átlaga Megjegyzés: megoszlás és affinitás adatok a teljes (15 évesnél idősebb, belföldi) népességhez viszonyítva Jelölés színekkel: a vizsgált Origo termék közönség összetétele Szürkeárnyalatokkal: adott csoport lakosságban képviselt aránya

12 Közönség összetétel – foglalkozás, státusz Forrás: Szonda Ipsos-Gfk Hungária Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), 2009.2-4.név. és Szonda Ipsos-Gemius SA gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), 2009-10 - 2009-12 átlaga Megjegyzés: megoszlás és affinitás adatok a teljes (15 évesnél idősebb, belföldi) népességhez viszonyítva Jelölés színekkel: a vizsgált Origo termék közönség összetétele Szürkeárnyalatokkal: adott csoport lakosságban képviselt aránya

13 Közönség összetétel – család, főbevásárló Jelölés színekkel: a vizsgált Origo termék közönség összetétele Szürkeárnyalatokkal: adott csoport lakosságban képviselt aránya Forrás: Szonda Ipsos-Gfk Hungária Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), 2009.2-4.név. és Szonda Ipsos-Gemius SA gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), 2009-10 - 2009-12 átlaga Megjegyzés: megoszlás és affinitás adatok a teljes (15 évesnél idősebb, belföldi) népességhez viszonyítva

14 Közönség összetétel – gazdasági aktivitás Jelölés színekkel: a vizsgált Origo termék közönség összetétele Szürkeárnyalatokkal: adott csoport lakosságban képviselt aránya Forrás: Szonda Ipsos-Gfk Hungária Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), 2009.2-4.név. és Szonda Ipsos-Gemius SA gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), 2009-10 - 2009-12 átlaga Megjegyzés: megoszlás és affinitás adatok a teljes (15 évesnél idősebb, belföldi) népességhez viszonyítva

15 Elérés és költséghatékonyság Reach: a célcsoport százalékában (NMA adatok; [origo], index.hu portál szintű napi elérés); CPT: ezer fő elérésének költsége listaáron, alapja offline esetében NMA megjelenésenkénti elérés (RPI), online: gIA átlag napi elérés iwiw.hu, freemail.hu, [origo] nyitólap, Index nyitólap Hirdetési formátumok: [origo] 728x90, Freemail 468x120, iwiw.hu 728x90, Index 920x110 banner (napi ár), 1/1 színes print, illetve 9x30mp rádió inzert, átlag nap (hétfő-vasárnap), inzert eloszlás: 7-7:15, 8-8:15, 9-9:15, 11-11:15, 12-12:15, 13-13:15, 16-16:15, 17-17:15, 18-18:15 Forrás: Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), 2009.I.félév, teljes népesség (8 515 ezer fő) és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), 2009-06, 15+ belföldi internetező közönség, 3 676 437 fő

16 Elérés és költséghatékonyság Reach: a célcsoport százalékában (NMA adatok; [origo], index.hu portál szintű napi elérés); CPT: ezer fő elérésének költsége listaáron, alapja offline esetében NMA megjelenésenkénti elérés (RPI), online: gIA átlag napi elérés iwiw.hu, freemail.hu, [origo] nyitólap, Index nyitólap Hirdetési formátumok: [origo] 728x90, Freemail 468x120, iwiw.hu 728x90, Index 920x110 banner (napi ár), 1/1 színes print, illetve 9x30mp rádió inzert, átlag nap (hétfő-vasárnap), inzert eloszlás: 7-7:15, 8-8:15, 9-9:15, 11-11:15, 12-12:15, 13-13:15, 16-16:15, 17-17:15, 18-18:15 Forrás: Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), 2009.I.félév, teljes népesség (8 515 ezer fő) és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), 2009-06, 15+ belföldi internetező közönség, 3 676 437 fő

17 Forrás: Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2010. november Teljes havi elérés a 15+ hazai internetezők körében: 3,87 millió fő Az Adhouse és konkurenseinek exkluzív elérése

18 15+ belföldi internetező közönség: 4 397 (ezer fő) Híroldalak olvasói: 3 266 (ezer fő) [origo] gportal.hu nélkül Forrás: Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2010. október 2 476 2 676 Az [origo] közel 900 ezer látogatója nem olvas más hír- oldalt. A híroldalak látogatóinak 27%-a csak az [origo]-n érhető el. 670 1 806 869 Híroldalak elérése

19 Havi elérés a 1 5+ célcsoport körében Elemzés hatóköre: gIA domain-szintű toplista + [origo] és index.hu portál-szintű UV és elérés % (15+ teljes lakosság); NMA print RPI Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, 2010. I. fév. és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2010-05

20 Havi elérés a 1 5+ célcsoport körében Elemzés hatóköre: gIA domain-szintű toplista + [origo] és index.hu portál-szintű UV és elérés % (15+ teljes lakosság); NMA print RPI Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, 2010. I. fév. és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2010-05

21 Heti elérés a 1 5+ célcsoport körében Elemzés hatóköre: gIA domain-szintű toplista + [origo] és index.hu portál-szintű UV és elérés % (15+ teljes lakosság); NMA print RPI Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, 20 10. I. f év. és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2010-05

22 Heti elérés a 1 5+ célcsoport körében Elemzés hatóköre: gIA domain-szintű toplista + [origo] és index.hu portál-szintű UV és elérés % (15+ teljes lakosság); NMA print RPI Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, 2010. I. fév. és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2010-05

23 Napi elérés a 1 5+ célcsoport körében Elemzés hatóköre: gIA domain-szintű toplista + [origo] és index.hu portál-szintű UV és elérés % (15+ teljes lakosság); NMA print RPI Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, 2010. I. fév. és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2010-05

24 Napi elérés a 1 5+ célcsoport körében Elemzés hatóköre: gIA domain-szintű toplista + [origo] és index.hu portál-szintű UV és elérés % (15+ teljes lakosság); NMA print RPI Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, 2010. I. fév. és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2010-05

25 Rovat Hirlevél előfizetők száma origo hírek rovat 11 437 RENDKÍVÜLI hírlevél 27 355 Üzleti negyed rovat 10 739 KLIKKBANK 2 407 Sport rovat 39 672 Autó rovat 8 622 F1hirek 5 489 Babázó 13 828 Tudomány rovat 11 275 Filmklub rovat 10 008 Techbázis rovat 15 851 SZOFTVERBAZIS 8 682 Zene rovat 1 649 Utazás rovat 9 209 Hírlevélre feliratkozók száma

26 Megjelenési lehetőségek  Display (banner) hirdetés: Az [origo] címlapján és rovataiban lehetőség van leaderboard, doboz, tripla, duplabanner, interstitial, peel- off elhelyezésére.

27 Megjelenési lehetőségek  Képes ajánló: Az [origo] címlapján és rovatoldalain lehetőség van kis kép és rövid pár karakteres szöveg elhelyezésére, amely mutathat a hirdető oldalára, pr-cikkre vagy belső tartalomra.

28 Megjelenési lehetőségek  Mini-display: Az [origo] néhány rovatoldalán el tudunk helyezni 250x125 px méretű gif képet, mely igény szerint PR cikkre, szponzorált rovatra vagy a hirdető oldalára mutathat.

29 Megjelenési lehetőségek  Szöveges link: A legegyszerűbb és egyben legkevésbé tolakodó fajtája az internetes reklámoknak. Mind a címlapon, mind a rovatoldalakon lehetséges. Mivel nem különül el élesen az adott oldalon található többi hivatkozástól (link), a felhasználóban nem mindig tudatosul, hogy hirdetésre kattintott.

30 Megjelenési lehetőségek  Rovatszponzoráció: Affinis [origo] rovatokban a hirdető hangsúlyos szponzori elemekkel jelenik meg: fejléc, lábléc átszínezése, hirdetői image elemek megjelenítése, fix banner vagy tartalmi modul felületek. A megjelenés mellé PR- cikket és támogató felületeket kap a hirdető. A támogató elemek a szponzorált rovatra mutatnak, annak látogatottságát növelik. A látogatottságot és a támogató felületek mennyiséget a szponzori csomag keretében garantáljuk.

31 Megjelenési lehetőségek  Branded content: Bármely [origo] rovatban készítünk hirdetőink számára tematikus alrovatot, benne szerkesztői és pr tartalom, alkalmazások, szakértők, multimédia. A rovat tartalmát a hirdetővel szoros együttműködésben alakítjuk, A megjelenés mellé támogató felületeket kap a hirdető, ezek lehetnek támogató bannerek, displayek, szöveges linkek, tartalmi modulok, e-DM. A támogató elemek a szponzorált rovatra mutatnak, annak látogatottságát növelik. A látogatottságot és a támogató felületek mennyiséget a szponzori csomag keretében garantáljuk.

32 Branded Content  A hirdető a márka üzenetét tükröző, a célcsoport számára releváns tartalmat hoz létre, abból a célból, hogy egy elvárt reakciót váltson ki a potenciális fogyasztóból.  Márkaélmény  gazdagodik a hirdető által létrehozott tartalommal.  Ami ehhez nélkülözhetetlen:  Tartalom, média, brand  konvergenciája  Tartalomban közölt érték & márkaérték  analógiája  Multiplatform megoldások  B.E.S.T!

33 Branded Content – Best gondolkodás Behaviour  Milyen hatást akarunk kiváltani a fogyasztóból?  Hogyan tudjuk mérni a hatást? Essential  Milyen releváns információra van szüksége a célcsoportunknak?  Milyen elemekből építsük fel a kampányunkat? Strategic  A branded content hozzásegít a marketing célok eléréséhez?  Beilleszhető a stratégiánkba? Targeted  Elég pontosan definiáltuk a célcsoportot?  Tudjuk, hogy mi motiválja őket?  Tudjuk, hogy mit gondolnak a termékről?

34 Hagyományos reklám vs.Branded Content A Jagermeister jó!   Interruption  Kb. 100 féle koktélt készíthetsz belőle, amelyeket biztosan kedvelni fogsz!  Attraction, involvement, engagement!!

35 Branded Content Engagement

36 Engagement TV&Internet Ismertség Mérlegelés Preferálás Vásárlás +++ ++ + + +++ TV engagement min. közepes tudatosság Internet engagement Interneten eltöltött idő i-com Konferencia Barcelona 2008. február 5-7 Mike Hess – OMD Global Worldwide kutatási igazgató

37 Megjelenési lehetőségek  PR-cikk: A4 méretű hirdetői PR-cikk képekkel, videó beágyazási lehetőséggel. A PR-cikk mellé tartalmi modul vagy display megjelenést adunk, amely a PR-cikkre mutat. Lehet cikksorozat is, amikor 3-5 PR cikk jelenik meg egy adott rovatban egy adott témáról. A cikksorozatot nyereményjátékkal is össze lehetne kötni, minden héten újabb cikk kerül beszerkesztésre, az összes cikket el kell olvasni a játékhoz szükséges információk megszerzéséhez. A cikkek egymásból elérhetőek, hogy a játékhoz később csatlakozók is játszhassanak.

38 Megjelenési lehetőségek  PR-témaközpont: Egészség rovathoz hasonló, viszonylag gyorsan elkészíthető, szponzorálható hangsúlyosan pr-cikkekből kialakított önálló "rovatoldal", amely bármelyik tematikába gyorsan beépíthető. A megjelenés mellé tartalmi és médiatámogató felületeket kap a hirdető. A támogató elemek a témaközpontra mutatnak, annak látogatottságát növelik. A látogatottságot és a támogató felületek mennyiséget a szponzori csomag keretében garantáljuk.

39 Miért az [origo]? •Komplex portál széles tematikus tartalommal •Tényszerű, objektív tartalom •Magas látogatószám, változatos célcsoportok •Kiegyensúlyozott, tárgyilagos környezet •Változatos megjelenési formák

40 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "[origo] bemutatkozás. Internetezők – internethasználat alakulása, 2005-2009 Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések