Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

8. Az eladásösztönzés.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "8. Az eladásösztönzés."— Előadás másolata:

1 8. Az eladásösztönzés

2 Az eladásösztönzés fogalma
Sales Promotion. Rövid ideig ható, piacbefolyásoló, ösztönző eszközök együttese. A vásárló meggyőzésének, befolyásolásának utolsó pillanatban történő meggyőzése. Az értékesítésösztönzés körébe tartoznak mindazon tevékenységek, amelyek akár a személyes eladást, akár a reklámozást támogatják, és ehhez árubemutatókat, kiállításokat és egyéb alkalmi akciókat használnak fel.

3 Az eladásösztönzés előnyei
gyorsan bevethető, kreatív eszközök összessége rövid távon is eredményes recessziós időkben is jól támogatja az értékesítést sokszor célzottabb, mint a reklám, azaz jobban megkülönbözteti a terméket a reklám és a személyes eladás előnyeit kombinálja feltűnést kelthet, ezáltal érdeklődést vált ki kétirányú kommunikációs lehetőséget biztosít

4 Az eladásösztönzés hátrányai
rövid távú eredményeket hoz csak (könnyen késztet áttérésre – ugyanazon üzletben hasonló márkák esetében nem jár forgalmi részesedés növelésével, csak a kereslet átcsoportosításával) általában egyszeri alkalomra szól csak más promóciós elemmel együtt célszerű alkalmazni az állandó akciózgatás leronthatja a termék fogadtatását, megítélését (a vásárlók azt hihetik, hogy az ajándékokat, nyereményeket beépítjük a termék árába)

5 Az eladásösztönzés feladatai
Feladata, hogy bizonyos előnyt kínálva nagyobb mértékű vásárlásra ösztönözze a fogyasztókat. Ugyanakkor a márkahű fogyasztók számának növelése is cél.

6 Az eladásösztönzés módszerei
A fogyasztókat ösztönző módszerek Áruminták Kuponok (vásárlási utalványok) Időszakos engedmények Fogyasztói visszatérítések Ajándékok, jutalmak Reklámcsomagolás Bolti bemutatók, kóstolók Fogyasztói versenyek és nyereményjátékok Direkt marketing

7 A kereskedelmet, kereskedőket ösztönző módszerek
Az értékesítési csatornában részt vevők számára biztosítunk előnyöket a nagyobb értékesítés érdekében. Beszerzési kedvezmények Anyagi ösztönzés az eladók, bolti alkalmazottak számára Reklámanyagok rendelkezésre bocsátása Kereskedelmi tevékenységet segítő információk Merchandising (területi képviselő)


Letölteni ppt "8. Az eladásösztönzés."

Hasonló előadás


Google Hirdetések