Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

8. Az eladásösztönzés. Az eladásösztönzés fogalma Sales Promotion. Rövid ideig ható, piacbefolyásoló, ösztönző eszközök együttese. A vásárló meggyőzésének,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "8. Az eladásösztönzés. Az eladásösztönzés fogalma Sales Promotion. Rövid ideig ható, piacbefolyásoló, ösztönző eszközök együttese. A vásárló meggyőzésének,"— Előadás másolata:

1 8. Az eladásösztönzés

2 Az eladásösztönzés fogalma Sales Promotion. Rövid ideig ható, piacbefolyásoló, ösztönző eszközök együttese. A vásárló meggyőzésének, befolyásolásának utolsó pillanatban történő meggyőzése. Az értékesítésösztönzés körébe tartoznak mindazon tevékenységek, amelyek akár a személyes eladást, akár a reklámozást támogatják, és ehhez árubemutatókat, kiállításokat és egyéb alkalmi akciókat használnak fel.

3 Az eladásösztönzés előnyei gyorsan bevethető, kreatív eszközök összessége rövid távon is eredményes recessziós időkben is jól támogatja az értékesítést sokszor célzottabb, mint a reklám, azaz jobban megkülönbözteti a terméket a reklám és a személyes eladás előnyeit kombinálja feltűnést kelthet, ezáltal érdeklődést vált ki kétirányú kommunikációs lehetőséget biztosít

4 Az eladásösztönzés hátrányai rövid távú eredményeket hoz csak (könnyen késztet áttérésre – ugyanazon üzletben hasonló márkák esetében nem jár forgalmi részesedés növelésével, csak a kereslet átcsoportosításával) általában egyszeri alkalomra szól csak más promóciós elemmel együtt célszerű alkalmazni az állandó akciózgatás leronthatja a termék fogadtatását, megítélését (a vásárlók azt hihetik, hogy az ajándékokat, nyereményeket beépítjük a termék árába)

5 Az eladásösztönzés feladatai Feladata, hogy bizonyos előnyt kínálva nagyobb mértékű vásárlásra ösztönözze a fogyasztókat. Ugyanakkor a márkahű fogyasztók számának növelése is cél.

6 Az eladásösztönzés módszerei A fogyasztókat ösztönző módszerek – Áruminták – Kuponok (vásárlási utalványok) – Időszakos engedmények – Fogyasztói visszatérítések – Ajándékok, jutalmak – Reklámcsomagolás – Bolti bemutatók, kóstolók – Fogyasztói versenyek és nyereményjátékok – Direkt marketing

7 A kereskedelmet, kereskedőket ösztönző módszerek Az értékesítési csatornában részt vevők számára biztosítunk előnyöket a nagyobb értékesítés érdekében. – Beszerzési kedvezmények – Anyagi ösztönzés az eladók, bolti alkalmazottak számára – Reklámanyagok rendelkezésre bocsátása – Kereskedelmi tevékenységet segítő információk – Merchandising (területi képviselő)


Letölteni ppt "8. Az eladásösztönzés. Az eladásösztönzés fogalma Sales Promotion. Rövid ideig ható, piacbefolyásoló, ösztönző eszközök együttese. A vásárló meggyőzésének,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések