Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vontatási rendszer működtetése és a mozdonyvezetői helyzetkép 2010. április 29. Dr. Márkus Imre vezérigazgató.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vontatási rendszer működtetése és a mozdonyvezetői helyzetkép 2010. április 29. Dr. Márkus Imre vezérigazgató."— Előadás másolata:

1 Vontatási rendszer működtetése és a mozdonyvezetői helyzetkép április 29. Dr. Márkus Imre vezérigazgató

2 Tartalom 2 Külső körülmények: vasúti pálya, forgalomszervezés; Vontatásszolgáltatás összetevői; Koordináció-kooperáció szerepe; G4 vezérigazgatói értekezlet:

3 Külső körülmények: vasúti pálya, forgalomszervezés 3 Vasúti pálya állapota Állam által tervezett ráfordítások 2010-ben = Ø Állami feladat! Következmények: –Lassú vonattovábbítás; –Forgalomszervezési nehézségek; –Többlet energiaigény, amit a piac nem honorál; –Mozdonyok, személykocsik átlagéletkora növekszik, megbízhatóságuk, műszaki állapotuk romlik.

4 Vasúti pályafejlesztések indokoltsága 4 1.A vasúti pálya fejlesztésére összvasúti, közlekedési érdekek miatt nagyságrenddel többet kellene ráfordítani. 2.A forgalom és vontatásszolgáltatás sokkal pontosabb összehangolása szükséges. (Jelzők időben történő állítása, fékezés, szükségtelen gyorsítás = indokolatlan energiafelhasználás!)

5 Vontatásszolgáltatás összetevői 5 Költségelemek: 1. Eszköz  új járműbeszerzések;  villamos és dízel mozdonyok karbantartása;  meglévő járművek „olcsóbb” karbantartása. 2. Személyzet  vonattovábbításra fordított tényleges idő;  technológiai (ún. előkészítési) idők;  kényszerű veszteségidők. 3. Energia megbízhatóság

6 Meglévő-, legfontosabb eszközök (mozdonysorozatok) 6 Vontatójármű sorozatok V43M41V46M43 V63M62M44M M40

7 Beszerzés alatt lévő eszközök darab TRAXX mozdony Szerződés szerinti szállítási határidők /első 25 db esetén/: Első mozdony: Huszonötödik mozdony: darabos opció legkedvezőbb feltételekkel lehívható: ig + 25 darabos opció kedvezmények nélkül legkésőbb lehívható: ig Megtakarítás: 200 eEuro/db Dízelmozdony beszerzés napirendre tűzése!

8 Feladatok 8 Trakcionálás kritikus pontja: az eszközök állapota! A meglévő eszközök karbantartási színvonalának lényeges emelése Fő problémák: 1. Ún. kisműhelyi tervszerű vizsgálatok minősége: V, V1, V2, V3; M,R, A, B, Top End. 2. valamint a kisműhelyi futójavítások minőségének lényeges javítása, átfutási idejének számottevő csökkentése. Nem megfelelő: 1.M41 sorozat üzemkészsége tartósan az elvárt érték alatt volt, jelenleg közelíti; 2.Szolgálatképtelenségi esetek tendenciája kedvezőtlen.

9 Célok 9 Versenyképesnek maradni!!! Kevesebb eszközzel végezni a feladatokat, amelyek viszont sokkal megbízhatóbb műszaki állapotban vannak; Hatékony munkaerő gazdálkodással teljesíteni a megrendeléseket*. Teljesíteni a piaci- és közszolgálati elvárásokat! *2009-ben a megrendeléseink 2008-hoz képest csökkentek. A TRAKCIÓ létszámát 2009-ben összesen 774 fővel csökkentettük. 774 főből 594 fő mozdonyvezető; 142 fő egyéb fizikai munkakörben foglalkoztatott és 38 fő szellemi munkakörben foglalkoztatott munkavállaló.

10 Célok megvalósulása érdekében 10 MÁV-TRAKCIÓ Zrt. és MÁV-GÉPÉSZET Zrt. között egyeztetések történtek, hogy a: 1.A MÁV-START Zrt. és 1.Az árufuvarozó Társaságok elégedettek legyenek a vontatásszolgáltatással.

11 Személyzeti költségek, rugalmasság 11 Elmúlt 20 évben: „Erős Kollektív Szerződés”, 2008.: vontatási tevékenység önállósulása, MÁV-TRAKCIÓ Zrt. megalakulása 2009.: új körülmények; új elvárások; KSZ szabályok „újra értékelése”; augusztus 13.: KSZ módosítása január 31.:új KSZ; április 9.:új Helyi Függelékek.

12 Ami új a KS Z -ben és a HF-ekben 12 Fel és lejelentkezési helyek rugalmasabb megválasztása; Új fel- és lejelentkezési helyek meghatározása; Átjárhatóság bővítése; Szolgálatba utazás és hazautazás költségeinek csökkentése.

13 Szolgáltatáshoz kapcsolódó műszaki fejlesztések 13 MFB; TODO-AVR;

14 IVU.Plan - Vontatásszolgáltatási rendszer fejlesztése utáni folyamat (vázlat) Megrendelés fogadása visszaigazolása (VONTAT2) Szolgáltatás megtervezése (IVU.Plan) Szolgáltatás teljesítése (IVU,MFB,EMIG) Teljesítmény nyilvántartás, elszámolás Technikai erőforrások biztosítása (fenntartás, infra- struktúra stb.) Humán erőforrás Pénzügyi erőforrás A szolgáltatás megtervezése kulcseleme az értékláncnak és a kielégítő teljesítésnek! 14

15 Kihasználhatóság jelentős lehet 15 1.Trakcionálás költségeinek elemzésében; 2.Pálya-forgalom oldalán írásbeli rendelkezések gépi úton (elektronikus formátumban) való feladása (egyéb forgalmi információs kapcsolat); 3.Személyszállításban az utastájékoztatás szélesítése, kiépítése (fedélzeti, földi).

16 Koordináció-kooperáció szerepe Közlekedésszervezés szintjén: 1.Egyenlő elbánás és költséghatékony, környezetkímélő megoldások előtérbe helyezése (vasút – közút); 2.Átgondolt pályavasúti és eszközfejlesztések, beszerzések; 3.Tehervonati menetrendszerűség bevezetése.

17 Koordináció-kooperáció szerepe MÁV Csoport szintjén: Nemzetgazdasági érdek szem előtt tartásával összhang a START – TRAKCIÓ – GÉPÉSZET fejlesztési és üzemviteli politikájában (Railjet-ek, saját eszközök /Taurus/, minőség-előny/hátrány) TRAXX karbantartás: Minőség; Felkészültség.

18 Koordináció-kooperáció szerepe Stratégiai döntések, koordináció 1.Társasági jog és hatáskörök áttekintése, újraszabályozása; 2.Társasági és csoportszintű hatásmechanizmusok elemzése, elemzés utáni döntések.

19 G4 vezérigazgatói értekezlet: Bp., MÁV-TRAKCIÓ Zrt. prezentációja (kivonat) EU normák; Nemzeti jogszabályok; Nemzeti gyakorlatok.

20 Mozdonyok határátlépése az EU csatlakozás ELŐTT 1.A mozdonyok határátlépése és a szomszédos állam területén történő közlekedése a viszonosság és a kölcsönös kiegyenlítés elve alapján történt. 2.Járműveink kölcsönös használata kétoldalú együttműködéseink alapján harmonikusan működött. Korábban a V43, V63, M41 és M62 sorozatú mozdonyaink a Szlovák Köztársaság területén történő közlekedésnek megfeleltek, használhatták a vasúti infrastruktúrát. 20

21 Mozdonyok határátlépése az EU csatlakozás UTÁN 1.Az EU-s csatlakozás óta eltelt idő alatt járműveinket modernizáltuk, korszerűbb hajtóművekkel, fedélzeti berendezésekkel láttuk el, nem utolsó sorban a határon átnyúló vasúti közlekedésben történő részvétel biztosítása érdekében. 2.A környező országok mozdonyainak magyar vasúti pályahálózaton történő közlekedését engedélyező Nemzeti Közlekedési Hatóság az engedélyeket a magyar mozdonyokkal szemben támasztott azonos feltételek alapján adja ki. 3.A mozdonyok műszaki követelményeivel kapcsolatos többlet- felszereltséget nem követel meg. 21

22 Fennálló problémák 1.A viszonosság és kölcsönös kiegyenlítés elvén alapuló korábbi együttműködés akadályokba ütközik. 2.A korábban engedéllyel rendelkező járműveink jelenleg nem járhatnak át a Szlovák Köztársaság területére, holott azok műszaki felszereltsége a korábbi átjárás időszakához képest lényegesen javult. 3.Az engedélyezési procedúra 2007 óta tart, mozdonyaink szlovák vasúti pályahálózaton történő közlekedése azóta sem megoldott. 22

23 Megoldási javaslat Együttműködés a viszonosság és kölcsönös kiegyenlítés elve alapján: a szomszédos vasúti infrastruktúrán történő közlekedés; a kapcsolódó hatósági engedélyeztetés során: ─ a közös gazdasági érdekek; ─ egymás üzleti tevékenységének; ─ a versenyképesség növelésének figyelembevételével. 23

24 Egyetértési nyilatkozat Javasoltuk, hogy a G4 vezérigazgatói értekezlet vitassa meg és fogadja el az alábbi Egyetértési nyilatkozatot 24

25 Egyetértési nyilatkozat szövegtervezete nyilatkozat tervezete.doc 25

26 G4 eredménye 26 G4 döntése Háromoldalú (magyar, osztrák, szlovák) szakértői bizottsági ülésen napirendre kerül a téma május hónapban. UIC is napirendre tűzi, mivel több alkalommal felvetődött a probléma.

27 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! 27


Letölteni ppt "Vontatási rendszer működtetése és a mozdonyvezetői helyzetkép 2010. április 29. Dr. Márkus Imre vezérigazgató."

Hasonló előadás


Google Hirdetések