Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Összeállította: Kiss Péter pénzügyi irodavezető Nagykőrös Polgármesteri Hivatal 2014. 08. 06.1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Összeállította: Kiss Péter pénzügyi irodavezető Nagykőrös Polgármesteri Hivatal 2014. 08. 06.1."— Előadás másolata:

1 Összeállította: Kiss Péter pénzügyi irodavezető Nagykőrös Polgármesteri Hivatal

2 Nagykőrös Város Önkormányzat költségvetésének bemutatása Belsőkontroll rendszer működtetése a költségvetés tervezése során Költségvetési koncepció Költségvetési rendelet Normatív állami támogatás felmérése Költségvetési rendelet módosítása ÁSZ vizsgálat hatása, jogszabályi változások

3 Lakosságszám fő 10 önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv + 5 önállóan működő intézmény Polgármesteri hivatal 5 szervezeti egység (iroda) Közszolgáltató (KŐVA Zrt.) Költségvetés főösszege 8,7 mrd Ft Működési költségvetés 4,2 mrd Ft Működési célú hitel nélkül 845 millió Ft normatív állami hozzájárulás 810 millió Ft átengedett központi adó 750 millió Ft helyi adóbevétel Nagykőrös Város Önkormányzat költségvetésének bemutatása

4 Belsőkontroll rendszer működtetése a költségvetés tervezése során FEUVE, ellenőrzési nyomvonal kialakítása SZMSZ, ügyrend, munkaköri leírások, külső ellenőrzés (könyvvizsgáló) Humánerőforrás biztosítása, helyettesítési rend kialakítása Keletkezett dokumentumok (feljegyzés, emlékeztető, jegyzőkönyv, munkalapok, előterjesztést kísérő lap) Információ és kommunikáció (vezetői értekezlet, irodaértekezlet) Informatikai háttér biztosítása (integrált pénzügyi szoftver)

5 Költségvetési koncepció Tervezési alapadatok, információk megküldése az intézmények és szervezeti egységek részére Konzultáció biztosítása az intézményvezetők részére Vezetői értekezlet a szervezeti egység vezetőinek részvételével Költségvetési igény benyújtása az intézmények részéről Koncepció egyeztetése a kisebbségi önkormányzattal Koncepció jóváhagyása, előterjesztés Könyvvizsgáló, bizottságok, pénzügyi bizottság, jogi bizottság Képviselő-testület határozata a koncepció elfogadásáról

6 Költségvetési rendelet Intézmények költségvetésének egyeztetése, ellenőrzése Költségvetési igények egyeztetése irodavezetőkkel Kötelezettségvállalások tervezése, ellenőrzése Önkormányzati határozatok beillesztése Rendelet-tervezet egyeztetése a kisebbségi önkormányzattal Rendelet-tervezet jóváhagyása, előterjesztés Bizottsági elnökök tájékoztatása Könyvvizsgáló, bizottságok, pénzügyi bizottság, jogi bizottság Költségvetési rendelet megalkotása

7 Normatív állami támogatás felmérése Adatlapok, útmutató megküldése az intézmények részére Felmérés ellenőrzése, összevetés alapdokumentumokkal, nyilvántartásokkal Közoktatási, szociális területek bevonása Előirányzat-lemondás szabályainak kialakítása a költségvetési rendeletben Céltartalék normatív állami támogatás lemondására, visszafizetésére

8 Költségvetési rendelet módosítása Saját hatáskörben végrehajtott előirányzat módosítások ellenőrzése Bevételi többlet felhasználása Pótelőirányzat a féléves beszámoló benyújtását követően igényelhető Pénzforgalmi adatokkal, alapdokumentumokkal alátámasztva Céltartalékok felosztása, általános tartalék felhasználása Rendelet módosítások időpontjainak meghatározása

9 Állami Számvevőszék ellenőrzésének hasznosulása Ellenőrzési nyomvonal kiegészítése Pénzmaradvány tervezésének, ellenőrzésének dokumentálása Szabályzatok, folyamatleírások aktualizálása Ellenőrzések dokumentálásának pontosítása Munkalapok, ellenőrzési lapok bevezetése

10 Köszönöm figyelmüket!


Letölteni ppt "Összeállította: Kiss Péter pénzügyi irodavezető Nagykőrös Polgármesteri Hivatal 2014. 08. 06.1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések