Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás. 2 1. A szervezeti kultúra A szervezet tagjai által elfogadott: Értékek, hiedelmek és elvárások Megfigyelt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás. 2 1. A szervezeti kultúra A szervezet tagjai által elfogadott: Értékek, hiedelmek és elvárások Megfigyelt."— Előadás másolata:

1 1 EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás

2 2 1. A szervezeti kultúra A szervezet tagjai által elfogadott: Értékek, hiedelmek és elvárások Megfigyelt viselkedési szabályok, Normák, domináns értékek, amelyek a vállalati politikát közvetítik a fogyasztók felé az új alkalmazott által megtanulandó „játékszabályok”

3 3 A szervezeti kultúra arra ad választ Milyen módon szervezzük meg a munkát? – Hogyan gyakoroljuk a hatalmat? – Hogyan jutalmazzunk? – Hogyan irányítsuk az embereket?

4 4 A szervezeti kultúra négy alaptípusa 1. Hatalom-kultúra: – magas szintű centralizáltság, a hatalom gyakorlója a hierarchia csúcsán helyezkedik el. Modellje a görög templom, mintája bank, állami szervezet 2. Feladatkultúra: – Modellje a hálózat, mintája a hirdetési ügynökség. A hatalom az ideiglenes szakmai csoporthoz tartozik

5 5 Szervezeti kultúra típusok 3. Szerep-kultúra – Modellje: pókháló, Mintája: kisvállalkozás vagy nagyvállalat erős egyszemélyi vezetővel – A hatalom gyakorlója a középpontban áll 4. Személy –kultúra: Modellje: problémamegoldó team, Mintája: ügyvédi munkaközösség. A hatalom az egyes személyekhez kötődik

6 6

7 7 A szervezeti kultúra két alapkérdése Hogyan viszonyul a szervezet a külső változásokhoz az alkalmazkodás és a túlélés érdekében? Hogyan valósítja meg a belső integrációt? – A napjainkban Mo-on végbemenő multinacionális vállalatok térhódítása okoz erőteljes változást a hazai vállalataink szervezeti kultúrájában

8 8 2. A VÁLTOZÁSOK A változások két típusa: 1. Elkerülhetetlen 2. A szervezetek tagjai által kezdeményezett, hogy fejlődjön a szervezet alkalmazkodó képessége

9 Egyéni és szervezeti szintű változások 2.1. Egyéni és szervezeti szintű változások A. Individuális (egyéni) szintű változások B. Szervezeti szintű változások: – a) feladatok, – b) struktúrák, – c) rendszerek

10 10

11 A változással szembeni ellenállás okai a) Egyéni eredetű okok: Félelem az újtól, az ismeretlentől Ragaszkodás a szokásokhoz Függőség másoktól Félreértés és bizalomhiány Gazdasági jellegű okok Különböző értékelés

12 12 A változással szembeni ellenállás okai b.) Szervezeti eredetű okok: A hatalmi pozíció és befolyás fenyegetettsége A szervezeti struktúra Erőforráskorlátok Korábbi befektetések hatásai Szervezeten belüli megállapodások

13 13

14 14 Az ellenállás leküzdésének módszerei 1 Képzés és kommunikáció – Ha pontatlan az információ, vagy elemzés Részvétel és bevonás – Amikor mások elegendő hatalommal rendelkeznek az ellenálláshoz Segítségnyújtás és támogatás – Amikor az emberek nehezen alkalmazkodnak az új szituációhoz

15 15 Az ellenállás leküzdésének módszerei 2 Tárgyalás és megegyezés – Amikor olyan csoportot érint hátrányosan a változás, amely jelentékeny erőt képvisel a változással szemben Manipuláció és kooptáció – Amikor más módszerek nem használhatók, vagy túl drágák

16 16

17 17 3. A változásmenedzsment fogalma 3. A változásmenedzsment fogalma A szervezetben zajló változások irányítására vállalkozó szemléletmód,ismerethalmaz, módszer együttes Feladata olyan szervezeti változások támogatása, amelyek a szervezet életében másodfokú változásokat eredményeznek.

18 A változások bevezetésének fázisai 1. TERVEZÉS: eldöntjük, hogy ha szükség van a változásra, akkor azt hogyan kell végrehajtani 2. ELŐKÉSZÍTÉS: a régi eljárások fellazítása 3. VÁLTOZTATÁS: a régi módszerek félre rakása, az újak alkalmazása 4. MEGSZILÁRDÍTÁS: az új módszerek elfogadott rendszerré kristályosodnak

19 19

20 20

21 21

22 22 4. A változások EEM területei. 5.P 1. EMM filozófia 2. EEM politikák 3. EEM programok 4. EEM alkalmazások 5. EEM folyamatok A szervezet hogyan bánik az emberekkel Útmutató az akciókhoz Koordinálja a változást Motiválja a szereplőket A végrehajtás hogyanja

23 23


Letölteni ppt "1 EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás. 2 1. A szervezeti kultúra A szervezet tagjai által elfogadott: Értékek, hiedelmek és elvárások Megfigyelt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések