Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, 2011. május 27.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, 2011. május 27."— Előadás másolata:

1 Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.

2 NK7 Ajánlása pedagógus- továbbképzés témakörben  közoktatási intézményrendszer igényeinek határozottabb figyelembe vétele,  a fejlesztési pályázatok esetében a szélesebb, színesebb kínálat megjelenése,képzésválasztásban nagyobb intézményi szabadság érvényesítése,  A pedagógusok teljesítményértékelésébe épüljön be a pedagógus- továbbképzésen szerzett ismeretek felhasználásának értékelése is.

3 Történt-e érdemi változtatás? Két alkalommal módosult a kormányrendelet : A pedagógus-továbbképzésről, a pedagógus- szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben részt vevők juttatásairól és kedvezményeiről szóló 277/1997. (XII. 22.) Korm. rendelet A pedagógus-továbbképzésről, a pedagógus- szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben részt vevők juttatásairól és kedvezményeiről szóló 277/1997. (XII. 22.) Korm. rendelet  A 93/2009. (IV. 24.) Korm rend július 31. A 93/2009. (IV. 24.) Korm rend július 31.   3/2010. (I. 14.) Korm. rendelet január 15.

4 Szakértői megállapítások  jogszabályi garancia,  finanszírozottság,  kötődik előmeneteli rendszerhez,  sok a modernizációt szolgáló továbbképzés,  gyors piaci reakció,  mobilitás  csökkenő források,  ellenőrzés hiánya,  eredményesség vizsgálatának hiánya,  fenntartói, intézményi érdekeltség hiánya,  önképzés elismerésének hiánya,  tervezhetőség/uniós programok,  rugalmasság hiánya,  kistelepülési hátrány,  szegényes szakmódszertani tartalom,  vezetők továbbképzése megoldatlan _ +

5 Változások a szabályozásban  Tartalmi kérdések  Szervezési kérdések  Ellenőrzés átalakítása

6 Rugalmasabb képzési formák  Részismereti képzés beszámítása  Előadóként való részvétellel is teljesíthető  ECDL  Önképzés elismerése  30 óránál rövidebb, nem akkreditált képzés is beszámítható (min. öt óra)  Kutatásban, gyakornoki felkészítés során is teljesíthető  Bemutató óra, óralátogatás során is teljesíthető  Szaktanácsadói tevékenységgel, szaktanácsadáson való részvétellel  Jó gyakorlat átvétele-átadás

7 Szakmai megújító képzés fogalma  alapképzésben megszerzett ismereteinek és jártasságainak megújításához járul hozzá  ha munkáját több mint hét éve ugyanazzal az iskolai végzettséggel és szakképzettséggel látja el,  teljesíthető: - további oklevél megszerzésével, - további oklevél megszerzésével, - nyelvi képzéssel, - nyelvi képzéssel, - felsőoktatási intézmény és partnerei által szervezett képzéssel - felsőoktatási intézmény és partnerei által szervezett képzéssel

8 Vezetők továbbképzése Az állami támogatásokat csak akkor vehetik igénybe, ha olyan továbbképzésben vesznek részt, amely a vezetői munkájuk ellátását támogatja. Az állami támogatásokat csak akkor vehetik igénybe, ha olyan továbbképzésben vesznek részt, amely a vezetői munkájuk ellátását támogatja. pedagógus-szakvizsga felkészítés intézményvezetői szakképzettség megszerzése jogi, közgazdasági, pénzügyi szakképzettség tanügy-igazgatási, korszerű pedagógiai szervezési ismeretek (min. 60 óra)

9 Továbbképzések ellenőrzése, értékelése Bővült a fenntartó ellenőrzési lehetősége : a beiskolázási terv – pedagógiai program - IMIP összhangjának vizsgálata a források felhasználásának ellenőrzése A programokról készült felhasználói értékelést kötelező nyilvánosságra hozni.

10 Kérdések  Előmeneteli rendszer és továbbképzés viszonya?  Teljesítményértékelés és továbbképzés viszonya?  Pedagógusképzés és továbbképzés struktúráinak kapcsolata?  Pedagógusképzők szerepe a pedagógusok továbbképzésében?  Felnőttképzési intézmények szerepe a továbbképzésben?  Akkreditációs eljárások szerepe, szempontjai?  Ellenőrzés, értékelés, visszacsatolás?

11 Mit tudunk tehát a további tervekről? indokolt a kötelező továbbképzési rendszer további fenntartása, a tervezett pályamodell egyes szakaszai szakvizsgához kötik a pedagógus előmenetelét, a szakvizsga-felkészítés kizárólag pedagógusképzést folytató felsőoktatási intézményben folyhat, követelményeit jogszabály határozná meg, a pályamodellben megjelölt egyes fokozatok elérésének feltétele a minősítés során előírt továbbképzés teljesítése, javasolt a továbbképzések akkreditációjának szigorítása, a továbbképzések szakmai ellenőrzését a felsőoktatási intézmények oktatói, a Pedagógus Kamara által delegált mesterpedagógusok, kutató tanárok végeznék, az életpálya elején elsősorban módszertani, a későbbiekben inkább tananyaghoz kötődő és szemléletformáló továbbképzések teljesítése ajánlott.


Letölteni ppt "Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, 2011. május 27."

Hasonló előadás


Google Hirdetések