Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Felnőttképzési konzulens tananyag és képzés a Budapesti Művelődési Központban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Felnőttképzési konzulens tananyag és képzés a Budapesti Művelődési Központban"— Előadás másolata:

1 Felnőttképzési konzulens tananyag és képzés a Budapesti Művelődési Központban

2 Mi a FELNŐTTKÉPZÉSI KONZULENS? Információs tanácsadó Információs tanácsadó Feladata: tájékoztatással, orientálással segíteni a felnőttképzésbe való bekapcsolódást és annak eredményes, hasznos elvégzését.

3 Helye a mentorok, tanácsadók között A tanácsadás szintjei információszolgáltatás személyre szabott információk nyújtása a döntést akadályozó személyes tényezők feltárása döntési alternatívák mérlegelésének segítése a kliens múltjának feltárása, az önismeret fejlesztése Konzulens az első kettő – IT-mentor se mehet feljebb! (3-4. szint hivatásos tanácsadó, 5. szakpszichológus) PALLÉROZÓ tananyag, Borbély Tibor Bors: A tájékoztatással, tanácsadással kapcsolatos alapismeretek

4 Helye a mentorok, tanácsadók között 2. Illetékességi szintek a segítő-informáló kapcsolatban: nem hivatásos segítő nem hivatásos segítő információnyújtásban érintett szakember információnyújtásban érintett szakember hivatásos tanácsadó hivatásos tanácsadó Konzulens (és IT-mentor) a második szint. PALLÉROZÓ tananyag, Borbély Tibor Bors: A tájékoztatással, tanácsadással kapcsolatos alapismeretek

5 Mentori reláció 1. Mentor? Klasszikus értelemben nem. Ha egyszeri személyes segítést is beleértjük, igen. 2. Mindenképp szüksége van a mentoroknak (mindegyik szinten) az információs tanácsadók segítségére 3. „szakmentor” – mentorképzés része lehet, mentori szervezetekben egyeseknek érdemes speciális ismereteket szerezni

6 Miért van szükség a felnőttképzési konzulensre? Élethosszig tartó tanulás - a munkaerő-piaci jelenléthez, megfelelő életminőséghez kevesen kapcsolódnak be a lemorzsolódók száma nagy a ráfordítás és a résztvevők munkaerő- piaci pozíciójának, életminőségének a javulása nincs arányban

7 Okok (többek között) Nem vesz részt, vagy nem a megfelelő képzésben vesz részt: információhiány (az információforrások nem eléggé ismertek, nincs használatukat segítő konzulensi háttér, help-desk szolgáltatás) útmutatás, tanácsadás hiánya Lemorzsolódás, „papír” kompetencia nélkül: A tanulástól elszokott felnőtteket nem készítik fel a felnőttkori tanulásra, a képzés során nem kapnak tutori, mentori segítséget.

8 Segítség A képzésbe való bekapcsolódás és a képzés sikeres és eredményes elvégzésének segítése tájékoztatással, orientálással, szakemberhez irányítással az önálló tájékozódás lehetőségének és képességének megteremtésével a tanuláshoz kapcsolódó negatív attitűd megváltoztatásával, a sikeres tanuláshoz szükséges készségek megszerzésére lehetőség biztosításával

9 Lehetőség a megvalósításra Nemzeti Fejlesztési Terv, Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEFOP/2004/3.5.4 A felnőttképzés hozzáférésének javítása a rendelkezésre álló közművelődési intézményrendszer rendszerszerű bevonásával PALLÓ - Az élethosszig tartó tanulás információs, felkészítő és segítő hátterének biztosítása a közművelődési intézményekben Budapesti Művelődési Központ

10 Miből állt a PALLÓ projekt? Felnőttképzési konzulens tananyag és képzés Információs rendszer kialakítása, karbantartása, működtetése Tájékoztató szolgálat kialakítása és működtetése Help desk a konzulensek segítésére Tanulásba való bekapcsolódást segítő képzés

11 A KONZULENSKÉPZÉS Akkreditált program 90 órás, e-learning mellett kontaktórákat, tréninget, saját élményt tartalmaz átadható, adaptálható, bővíthető

12 Képzések A projektben 30 közművelődési szakember végezte el az ország különböző részeiről, köztük több BMK-s 2 teljes képzés közművelődési szakembereknek (Budapest, Békés megye) 1 képzés egri közművelődési szakembereknek munkaerőpiaci instruktor OKJ képzés részeként 1 képzés a kísérleti IT-mentor projekt szakmoduljaként Jelenleg Szabó Ervin Könyvtár könyvtárosainak

13 Hasznosulás TÁJÉKOZTATÓ SZOLGÁLAT PALLÓ TÁJÉKOZTATÓ SZOLGÁLAT a BMK-ban: Lakossági tanácsadás mellett segíti a konzulensek munkáját és a helyi szolgáltatások kiépítését A kiképzett konzulensek helyi szolgáltatásokat indítottak (Újpest, Köröstarcsa, Doboz, Elek…)

14 IT-mentor, felnőttképzési konzulens szakmentor képzés EQUAL projekt munkanélküliek képzésére és 1 éves foglalkoztatására (45 év felettiek és megváltozott munkaképességűek) – 2006, IVSZ, MATISZ… EQUAL projekt munkanélküliek képzésére és 1 éves foglalkoztatására (45 év felettiek és megváltozott munkaképességűek) – 2006, IVSZ, MATISZ… Alapképzés után az egyik szakosodási lehetőség a felnőttképzési konzulens volt Alapképzés után az egyik szakosodási lehetőség a felnőttképzési konzulens volt Más szervezési formában, de a PALLÓ-ban kidolgozott e- learning tananyaggal (a képzés többi részében használt e-learning keretrendszerbe importálva) Más szervezési formában, de a PALLÓ-ban kidolgozott e- learning tananyaggal (a képzés többi részében használt e-learning keretrendszerbe importálva) A kísérlet bevált, a végzettek nagy része sikeres Szeretnénk az OKJ-ban is szakmodulnak

15

16 PALLÉROZÓ Az e-learning tananyagot vendégként bárki megnézheti Az e-learning tananyagot vendégként bárki megnézheti pallo.bmknet.hu – a vendég szót kell beírni pallo.bmknet.hu – a vendég szót kell beírni pallo.bmknet.hu Az e-learning tananyagot vendégként bárki megnézheti Az e-learning tananyagot vendégként bárki megnézheti pallo.bmknet.hu – a vendég szót kell beírni pallo.bmknet.hu – a vendég szót kell beírni pallo.bmknet.hu A képzések tapasztalatai alapján továbbfejlesztettük A képzések tapasztalatai alapján továbbfejlesztettük Mindig aktualizáltuk, és az adott képzéshez, célcsoporthoz adaptáltuk Mindig aktualizáltuk, és az adott képzéshez, célcsoporthoz adaptáltuk

17

18 TEMATIKA Kommunikációs tréning A képzés informatikai eszköztára Képzési területek és formák, szabályozás, intézményrendszer Andragógia E-learning alapismeretek A konzulensi munka gyakorlata Saját élmény felnőttképzést, tanulást támogató csoportban Egyéni gyakorlat

19 E-LEARNING ESZKÖZÖK A képzés szervezését, a tanulók ellenőrzését és a tanulást segítő keretrendszer: A képzés szervezését, a tanulók ellenőrzését és a tanulást segítő keretrendszer: Oracle iLearning rendszer Oracle iLearning rendszer A tananyag-fejlesztéshez szerzői környezet: Coedu tananyagfejlesztője A tananyag-fejlesztéshez szerzői környezet: Coedu tananyagfejlesztője Szabványos (Scorm) tananyag, így más rendszerbe is beimportálható Szabványos (Scorm) tananyag, így más rendszerbe is beimportálható ESZA IT-mentor képzéshez moodle-ba importálták ESZA IT-mentor képzéshez moodle-ba importálták

20

21 Segítség a mentornak, a konzulensnek A segítés hatékonyságát nagymértékben növeli a megfelelő információs rendszer Ha van, meg kell ismerni Ha nincs, létre kell hozni Használni kell az információforrásokat! (És meg kell tanulni, mire jók, hogy használhatók)

22 PALLÓ Felnőttképzési információs rendszer   tájékozódási pontul szolgál a felnőttképzési szolgáltatást igénybevevők mindkét csoportja számára (felnőttképzési konzulensek és képzési tanácsot kérők), átláthatóvá és elérhetővé téve a létező releváns internetes tartalmat   interaktív felületül szolgál, amely segítségével kommunikálni lehet a help-deskkel és egymással   helyi információk beépítésének lehetősége felnottkepzesinfo.hu

23 Elérhetőségek Információs rendszer Információs rendszer Tananyag vendégként: pallo.bmknet.hu (oldal neve: vendég) Tananyag vendégként: pallo.bmknet.hu (oldal neve: vendég) PALLÓ tájékoztató szolgálat , Budapesti Művelődési Központ, 1119 Budapest, Etele út. 55. PALLÓ tájékoztató szolgálat , Budapesti Művelődési Központ, 1119 Budapest, Etele út.

24 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Felnőttképzési konzulens tananyag és képzés a Budapesti Művelődési Központban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések