Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szolgáltatásfejlesztés 2007. 03. 01.. Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szolgáltatásfejlesztés 2007. 03. 01.. Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez."— Előadás másolata:

1 Szolgáltatásfejlesztés

2 Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez kapcsolódóan. Díjcsomagok és tarifák kidolgozása a piaci viszonyokhoz alkalmazkodva. Értékesítés-centrikus szervezet kialakítása. A vállalat fejlődésével kapcsolatos döntéseket az ügyfelek hozzák!

3 Az értékesítési és marketing osztály csoportjai Kutatási és elemzési csoport Termékfejlesztési csoport Ügyfélszolgálat Piacmenedzsment csoport Partneri értékesítési csoport Direkt értékesítési csoport Értékesítők Értékesítők

4 A termékfejlesztés feladata Jelenlegi és jövőbeni ügyfeleink igényei alapján olyan új szolgáltatások fejlesztése, amelyek hosszú távon hozzájárulnak a cég piaci pozíciójának megőrzéséhez és javításához úgy, hogy a vállalatcsoport jövedelmezősége lehetőség szerint növekedjen.

5 Az ügyféligények feltárásának lehetséges forrásai Piackutatások KAM látogatások Ügyfélszolgálat Ügyféltalálkozók Igények elemzéseFejlesztés Szekunder információk

6 Az ügyféligénytől a szolgáltatásig 1.Ötletek gyűjtése 2.Ötletek szelektálása 3.Szolgáltatásfejlesztés 4.Piaci tesztelés Igény = Probléma Szolgáltatás = Megoldás a problémára

7 Szolgáltatásötletek lehetséges forrásai Ügyfelek Kutatások Munkatársak Versenytársak Értékesítők (KAM, SOHO, ÚFM, Ügyfélszolgálat) Partnerek Menedzsment Szakmai kiadványok …

8 A szolgáltatásfejlesztés Alapelv: Stage-and-gate system, azaz szakaszok és kapuk rendszere Ennek leképezése a szolgáltatásfejlesztési ütemterv: A szolgáltatásfejlesztés munkaszakaszainak és az egyes döntési pontoknak megjelenítése szolgáltatásonként. 1.Alapkoncepció és igények* 2.Tervezés* 3.Fejlesztés 4.Teszt és jóváhagyás 5.Véglegesítés* 6.Piaci ajánlat kidolgozása 7.Visszacsatolás Probléma: A döntési pontok (*) felelősei?

9 A szolgáltatások csoportosítása B2B szolgáltatások Lakossági és SMEs szolgáltatások Kiegészítő szolgáltatások Díjak, tarifák Belső szolgáltatások

10 A szolgáltatások fejlesztése függ… a szabályozási környezettől a rendelkezésre álló kompetenciától a rendelkezésre álló (humán és egyéb) erőforrásoktól a vállalat(csoport) stratégiai céljaitól az érintett szervezettekkel történő együttműködés hatékonyságától

11 Szolgáltatásfejlesztésben érintett szervezeti egységek Logisztika Informatika Műszaki igazgatóság Pénzügyi igazgatóság DÉLÁSZ Kft. Stratégiai igazgatóság Kereskedelmi igazgatóság Üzleti ügyfelek osztálya Kiemelt ügyfelek osztálya Ügyfélszolgálat Számlázási osztály


Letölteni ppt "Szolgáltatásfejlesztés 2007. 03. 01.. Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez."

Hasonló előadás


Google Hirdetések