Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A HEM kialakulása és fejlődése. 1. Személyzeti adminisztráció (Personnel Administration) munkaügyi adminisztráció: adminisztratív feladatok (fizetések,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A HEM kialakulása és fejlődése. 1. Személyzeti adminisztráció (Personnel Administration) munkaügyi adminisztráció: adminisztratív feladatok (fizetések,"— Előadás másolata:

1 A HEM kialakulása és fejlődése

2 1. Személyzeti adminisztráció (Personnel Administration) munkaügyi adminisztráció: adminisztratív feladatok (fizetések, szerződések kézbentartása) önálló csoportként működik a törzskarban vagy a gazdasági vezető felügyelete alatt

3 A HEM kialakulása és fejlődése 2. Személyzeti menedzsment (Personnel Management) önálló szakmai területként való elismerése  személyzeti igazgató közép v. felsővezető kiválasztás, oktatás-képzés, fizetési rendszerek kialakítása, kapcsolatok az érdekképviselettel munkaügyi (személyzeti osztály dolgozói) és személyzeti funkciók (vezető) elkülönülése (előfordulhat, hogy azonos vezető alá tartoznak)

4 A HEM kialakulása és fejlődése 3. Emberi erőforrás menedzsment (Human Resource Management) a munkavállaló erőforrás, a tevékenység vállalati értékteremtési folyamatba való integrálása  operatív/végrehajtó a szakterületek megjelenése (HR tervezés, Toborzás, Kiválasztás, Munkakörelemzés és –tervezés, Munkakör-értékelés, Teljesítményértékelés, Kompenzáció, Képzés- fejlesztés, Karriermenedzsment, Szervezeti kommunikáció, HR információrendszerek, Munkaügyi kapcsolatok, Elbocsátások, leépítések)

5 A HEM kialakulása és fejlődése 4. Stratégiai emberi erőforrás menedzsment stratégiai szemlélet  fókuszban a k ompetenciákhoz fűződő magatartási elemek felső vezetői nézőpont megjelenése: korábbi funkcionális szerepkör helyett hosszú távú értéknövekedés biztosítása, költséghatékonyság mellett eredményesség a funkció kritikus szerepe a vállalati versenyképesség növelésében: a gyors reagálási képesség, rugalmasság, innovációs készség alapvetően az emberi tényezőkből fakad a funkció integráló belső integráltság: EE tevékenységek integrálása külső integráltság: támogató szerepből kilép, koordinál és integrál a vállalatban (szervezetfejlesztés, szervezetváltozási, kultúraváltási programok)


Letölteni ppt "A HEM kialakulása és fejlődése. 1. Személyzeti adminisztráció (Personnel Administration) munkaügyi adminisztráció: adminisztratív feladatok (fizetések,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések