Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában."— Előadás másolata:

1 Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában

2 2 Miért pont mentor I.? Két lábon járó tudásközpont A tacit tudások kinyerésének legjobb modellje

3 3 3 példa Iránytű – új belépők programja Tehetségmenedzsment Shop

4 4 Iránytű Új munkatársak bevezető programja Vállalattal kapcsolatos legfontosabb ismeretek – küldetés, jövőkép, értékek, stratégia, márka, termékek, stb. Integrációs program – mentor segítségével szervezeti integráció támogatása szervezeti működés ismeretének fejlesztése formális / informális információs csatornák megismerése vállalati kultúra- értékekkel történő azonosulás erősítése Fókuszban Nem vezető beosztású! Eredmény spontaneitás helyett tervezett beilleszkedés „új szem többet lát” tényleges teljesítmény hamarabb tapasztalható

5 5 Tehetségmenedzsment A Vállalat számára kiemelt értékkel bíró munkatársak Vállalati elvárások alapján + egyéni kompetenciák alapján felépített program On the job fejlesztés Fókuszban Vezető beosztású meghatározott kompetenciák meghatározott kompetenciák és szakmai feladatok mentén nyújtott támogatás helyzetbehozás kapcsolati tőke kiaknázása Eredmény keresztfunkcionalitás erősödése kiterjedtebb network új ismeretek megszerzése

6 6 Shop Ügyfélkapcsolati képviselők fejlesztése Alapképzés + ismeretbővítő fejlesztések On the job szakasz + mindennapi munkavégzés támogatása Fókuszban Nem vezető beosztású munkafolyamatok betanulása rendszer ismeretek elsajátítása profi ügyfélkezelés készségének fejlesztése Eredmény korai hasznos teljesítmény „belső tréner”-i pozíció állandó mérce a munkatársak számára

7 7 Miért pont mentor II.? Elismert szaktekintély – munkatárs / vezető Mikro kultúrák keveredése Különböző ismeretek + új tudások + új kontextusok = kreatív értékteremtés Információ áramlás Legjobb gyakorlatok megosztása Fontos tudásközösségek alakulása Tudásmenedzsment szempontból Üzleti érték - a tudás és tapasztalat Kompetencia fejlesztés Karrierlépcső, önmenedzselési forma Elismert teljesítmény Értékek, elvárt viselkedésminták közvetítése HR szempontból

8 8 A jövő – mentori rendszer kialakítása Input: mentori készségek; mentoring technikák; szakmai-személyes célok; vezetői elvárások; szervezeti és szakmai érték-, normarendszer; releváns információk a mentoráltról MENTOR KIVÁLASZTÁSA MENTORI TRÉ-NING MENTORÁLT SZERZŐDÉS, CÉLOK KÖZÖS MEGHATÁROZÁSA VEZETŐI CÉL FOLYAMAT, HELYZETBE- HOZÁS ÉRTÉ-KE-LÉS, VISSZAJELZÉS, HATÁSVIZS- GÁLAT EGYÉNI PÁLYA ÍV FOLYTATÁS Output: személyes értékelés a mentorált teljesítményéről, készségeiről, lehetséges karrierlépésről, irányról, alkalmasságról, esetleges további fejlesztési célokról; a mentor tevékenységéről, a tevékenység hatásáról MÁSODLAGOS HATÁSOK: MENTOROK KÖZÖTTI TUDÁSMEGOSZTÁS, INFOÁRAMLÁS

9 9 A mentori rendszer bevezetésének indokai, szükségessége Üzleti hatások MT stratégiai célok (minőség, hatékonyság) megvalósítása vállalati értékek és kultúra megerősítése „Egy vállalat vagyunk” csoport szintű gondolkodás (szakmai tudás átadás, tudás megszerzés, megoldásszállítás képessége ) fejlesztése működő mentori programok számára (ügyfélszolgálat, HR, műszak) elfogadottságot, javuló keretfeltételeket biztosít szakmai tudások hatékonysága személyes tudások hasznosítása kiválasztási, képzési, fejlesztési, megtartási költségek optimalizálása a mentori hálózat felerősíti a tudásmegosztás és az információáramlás hatásait Munkatársi attitűd-hatások belső véleményfelmérések tapasztalata (fejlődés, előrejutás, utánpótlás fejlesztés) „Legjobb munkahely” – motivált, megbecsült munkatársak, vonzó munkahely karrierlépés, munkaerő-piaci értéknövekedés pozitív együttműködési hatások (erősödő munkatársi kapcsolatok, egymás iránti felelősségérzet növekedése)


Letölteni ppt "Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában."

Hasonló előadás


Google Hirdetések