Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

E-learning Kovácspál Eszter. Fogalma Olyan tanulási-és tanítási forma, amely: Interaktív számítógépes szoftvert vagy digitális médiumokat használ – internet,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "E-learning Kovácspál Eszter. Fogalma Olyan tanulási-és tanítási forma, amely: Interaktív számítógépes szoftvert vagy digitális médiumokat használ – internet,"— Előadás másolata:

1 E-learning Kovácspál Eszter

2 Fogalma Olyan tanulási-és tanítási forma, amely: Interaktív számítógépes szoftvert vagy digitális médiumokat használ – internet, DVD, fóliák, PPT Általában számítógépes hálózaton elérhető

3 Fogalma Nem függ tér-idő korlátoktól a képzés Ezek adják meg a hatékonyságát Magában foglalja, mint egységes keretrendszer: –Tananyagot és tanulói forrásokat –Tutor - tanuló kommunmkiációt –Interaktív szoftvert Magyar elnevezései: –E-tanulás –E-tanítás

4 Története 18. század – Amerikai Egyesült Államok –Nyomtatott alapú levelező tanulás 19. század – Európa –Az amerikai minta gyorsan terjed –Franciaország, Németország, Egyesült Királyság

5 Története Open University, Egyesült Királyság – Nyitott Egyetem –Elsőként ad főiskolai diplomát távoktatásban –Ma is élen járnak a legújabb technológiák felhasználásában tudásközvetítés szempontjából –1960-as ‘70-es évek óta működik ez a rendszer Magyarország –Műszaki Egyetem járt az élen –2000-ben európai szintű projektek –2005 első működőképes gyűjtőportál

6 Típusai Egyirányú információáramlás –Teljes egészében internet nélküli –CD-ROM, DVD, régebben kazetta, de bármi megteszi –A lényeg a tanulási folyamat nyomon követése –Rugalmas: elég egy PC vagy egy lejátszó –Hátránya: nem lehet segítséget kérni, csak : vevő-befogadó

7 Típusai Személyes kapcsolat nélküli –Kapcsolat: , chat szoba, virtuális classroom –Jó, ahol fontos a párbeszéd és visszacsatolás –Időbeni és térbeni rugalmasság Személyes kapcsolattal –Hagyományos(tanár-diák) és a számítógépes ötvözete –Tanuló: saját időbeosztás, tanulás, de találkozás is lehetésges –Költséghatékony (utazási) és csökken az öntanulás veszélye

8 Tanulási-és tanítási módszertan 1, Lineárisan felépített anyagok időrendi sorrendet tartanak, láncot alkotnak 2, Pókháló szerű: egy fókuszpontot jár körül és öleli fel az összes kapcsolódó kérdést 3, Hiearchikus mószer: vezértéma elkülönítése, amelyet főbb-és altémákra bont –Tanulás során egy-egy főtéma és annak alegységeit veszi

9 Előnyei Rugalmasság: legnagyobb előnye –Idő-és tér független –Családi és munkahelyi kötelezettségekkel a tanulmányi feladatok jól összeegyeztethetővé válnak Költséghatékony: szervezeti szinten fontos –Egyszer kifejlesztett anyagot többször is lehet használni –Oktatás is folyamatosan ismétlődhet –Ezeket az egyéni igényekhez képe igazítani

10 Miért és mikor ne használjuk? Személyes kommunikáció hiánya –Legfontosabb hátrány Elmélet és tapasztalatszerzés együttese hiányozni fog Izoláció –nincs szociális aktivitás –Nincs tanár aki adott esetben motivál –Nincsenek közös ösztönző erők

11 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "E-learning Kovácspál Eszter. Fogalma Olyan tanulási-és tanítási forma, amely: Interaktív számítógépes szoftvert vagy digitális médiumokat használ – internet,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések