Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

M E N Ü Meghatározása Termelési koncepció Termékkoncepció Értékesítési koncepció Marketingkoncepció Társadalomközpontú marketingkoncepció M E N Ü.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "M E N Ü Meghatározása Termelési koncepció Termékkoncepció Értékesítési koncepció Marketingkoncepció Társadalomközpontú marketingkoncepció M E N Ü."— Előadás másolata:

1

2 M E N Ü Meghatározása Termelési koncepció Termékkoncepció Értékesítési koncepció Marketingkoncepció Társadalomközpontú marketingkoncepció M E N Ü

3 Meghatározása   vissza a menübe Azok a főbb szempontok amelyek alapján megszervezik egy vállalat működését. Manapság többféle szemléletű vállalat működik egyidejűleg a piacon. Mindegyik alkalmaz marketinget, de a hangsúly más és más eszközön van.  Termelési koncepció  Termékkoncepció  Értékesítési koncepció  Marketingkoncepció  Társadalomközpontú marketingkoncepció MARKETINGMARKETING orientáció = irány, irányzat koncepció = felfogásmód

4 Termelési koncepció   vissza a menübe MARKETINGMARKETING Nagy forgalom  kis haszon Fő hangsúly :  Magas termelékenység  Alacsony önköltség  Alacsony ár  Nagy forgalom  Széleskörű elosztás Fontos, hogy az olcsó termék nem feltétlenül rossz hanem korszerű technikával előállított tömegáru. A marketing célja az árleszállítás mert így a vállalat növelni tudja a piaci részesedését.

5 Termékkoncepció   vissza a menübe MARKETINGMARKETING A fogyasztó a legjobb minőségű, legnagyobb teljesítményű és kiváló tulajdonságú, egyedi termékeket részesíti előnyben. A vezetőség szerint a fogyasztók szívesen áldoznak az elvárásaiknak megfelelő termékekre/szolgáltatásokra. A fő hangsúly ezeknek a kiváló minőségű termékeknek/és szolgáltatásoknak az előállításán, és azok tökéletesítésén van. A marketing célja ugyanez. Ez esetben létrejöhet a „marketing rövidlátás”, mely során a vállalat nem törődik a fogyasztók szükségleteinek változásával valamint a piaci igények követésével, mert annyira elégedett a termékével.

6 Értékesítési koncepció   vissza a menübe MARKETINGMARKETING A vállalat úgy véli, hogy a fogyasztó nem tud egyedül dönteni, a kínálatból nem helyesen választ (vagyis nem vesz eleget a vállalkozás termékeiből) pedig ezek lennének a legkedvezőbbek. A vállalat ezért rámenősen segíti a fogyasztót, hogy a számára legmegfelelőbb terméket válassza. Azt akarják eladni amit előállítanak, és nem azt állítják elő amit el tudnának adni (amire igény van). A marketing célja a hatékony értékesítési reklámtevékenység.

7 Marketingkoncepció   vissza a menübe MARKETINGMARKETING A vállalkozás csak akkor érheti el a céljait, ha a célpiacok szükségleteit és igényeit meghatározza, és ezeket a versenytársainál hatásosabban és hatékonyabban elégíti ki. A vezetés szerint olyan termékeket és szolgáltatásokat amiket a fogyasztók keresnek. A marketingkoncepció négy alappillére: Piacközpontúság A vállalatnak minél alaposabban meg kell ismernie a piac igényeit, és azt a lehető legpontosabban kielégíteni. Ki kell választania azt a fogyasztói csoportot, amelynek szükségleteit termékeivel ki tudja elégíteni. Vevőorientáció A fogyasztói szükségletek pontos meghatározása a fogyasztó szemszögéből  vevő fejével való gondolkodás Koordinált marketing Egyrészt a marketingfeladatok összehangolása a termékpolitikával, az árpolitikával, az elosztáspolitikával és a reklámmal, másrészt a marketingfeladatokat a vállalat más részlegeivel is összhangba hozása. Profit elérése Minden vállalat első számú célja a nyereség, profit elérése.

8 Társadalomközpontú marketingkoncepció   vissza a menübe MARKETINGMARKETING Egy célcsoport befolyásolása annak érdekében, hogy önszántukból fogadjanak el, utasítsanak el, változtassanak meg vagy hagyjanak abba egyes problematikus viselkedéseket  szolgálva az egyének vagy egy társadalmi egység javát. Tehát ezzel a koncepcióval a vállalat viselkedésváltozást ad el. Négy nagy területen működik:  Egészségügy pl.: rákmegelőzés  Biztonság pl.:gondatlanságból okozott balesetek csökkentésére  Környezetvédelem pl.: hulladékkezelés  Közösségi aktivitás pl.: önkormányzati választások

9 Készítette: Kókai Kitti


Letölteni ppt "M E N Ü Meghatározása Termelési koncepció Termékkoncepció Értékesítési koncepció Marketingkoncepció Társadalomközpontú marketingkoncepció M E N Ü."

Hasonló előadás


Google Hirdetések