Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A neveltségi szint mérése 2005. Mire jó a neveltség mérése? Eredményesség és hatékonyság Pedagógiai hozzáadott érték Intézmények összevetése.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A neveltségi szint mérése 2005. Mire jó a neveltség mérése? Eredményesség és hatékonyság Pedagógiai hozzáadott érték Intézmények összevetése."— Előadás másolata:

1

2 A neveltségi szint mérése 2005.

3 Mire jó a neveltség mérése? Eredményesség és hatékonyság Pedagógiai hozzáadott érték Intézmények összevetése

4 A neveltség mérésének problémái Az iskolák PP sajátosságai Az iskolák választott értékeinek operacionalizálása nevelési koncepció nevelési – oktatási célok tanári és tanulói tevékenységek értékelési szempontok A mérőeszköz használhatósága

5 Mérőeszköz(SZITA) Mérőeszköz (SZITA) Szociológiai mutatók (SZ) Intézményi kérdőív (I) Intézményi kérdőív (I) Tanulói kérdőív (T) Tanulói kérdőív (T) Attitűd (A) Attitűd (A)

6 Lehetséges modell- lehetőség modell TevékenységKaritativitás Értékek védelme FegyelmezettségMűvelődésEsztétikumÉletmód

7 Egy példa Gyakoriság – 2 évente (4.o.-6.o.-8.o.) (diagnosztikus – formatív – szummatív) A vizsgált intézmények köre: A vizsgált intézmények köre: 17 iskola 39 osztálya (4.o.) – kerület A résztvevők száma: A résztvevők száma: 775 általános iskolás

8 1. Szellemi-, fizikai-, közéleti tevékenység Értelmes feladat Mindenki számára legyen sikert jelentő feladat Együttműködés szerepe

9 Önkormányzati tevékenység hagyományos gyakorlat

10 Önkormányzati tevékenység demokratikusabb gyakorlat

11 A vizsgálat témakörei Közösségi aktivitás - iskola - közéleti munka, közéleti munka,jogismeret, tevékenységekben való részvétel

12 Kérdés típusok Sorold fel a legfontosabb jogaidat az iskolában! Lehetőségem van beleszólni az iskolai döntésekbe. Lehetőségem van beleszólni az iskolai döntésekbe. Ismered diákönkormányzatod elnökét? Ismered diákönkormányzatod elnökét? Milyen rendszeres feladatod / tisztséged van? Milyen rendszeres feladatod / tisztséged van? Nevezd meg milyen szakkörre jársz? Nevezd meg milyen szakkörre jársz? Sorold fel milyen iskolai versenyen vettél részt? Sorold fel milyen iskolai versenyen vettél részt?

13 Néhány eredmény 1. Sorold fel a jogaidat! 884 – kötelesség884 – kötelesség 417 – szükséglet417 – szükséglet 268 – valós jog268 – valós jog

14 Néhány eredmény 2. Jogom az iskolában….” „Jogom az iskolában….” TILOS rohangálni53 főTILOS rohangálni53 fő TILOS verekedni 41 főTILOS verekedni 41 fő TILOS beszélgetni 28 főTILOS beszélgetni 28 fő TILOS szemetelni 28 főTILOS szemetelni 28 fő TILOS feleselni a tanárral 23 főTILOS feleselni a tanárral 23 fő TILOS csúnyán beszélni 20 főTILOS csúnyán beszélni 20 fő TILOS összesen 280 főTILOS összesen 280 fő

15 Néhány eredmény 3. A tanulók rendszeres tisztségei 321 – hetes321 – hetes 259 – társak ellenőrzése259 – társak ellenőrzése 198 – társak kiszolgálása198 – társak kiszolgálása

16 Összegzés Az intézmények számára átgondolandó: az iskolán belüli különbségek hátterének feltárása, fejlesztési terv készítése, fejlesztési terv készítése, célzott programok, fejlesztési folyamatok indítása, célzott programok, fejlesztési folyamatok indítása, a folyamat értékelése, a folyamat értékelése, újabb területek vizsgálata. újabb területek vizsgálata.


Letölteni ppt "A neveltségi szint mérése 2005. Mire jó a neveltség mérése? Eredményesség és hatékonyság Pedagógiai hozzáadott érték Intézmények összevetése."

Hasonló előadás


Google Hirdetések