Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A partnerközpontú intézmények plusz anyagi forrásai a kompetencia alapú oktatás vonatkozásában Előadó: Danyi Gyula.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A partnerközpontú intézmények plusz anyagi forrásai a kompetencia alapú oktatás vonatkozásában Előadó: Danyi Gyula."— Előadás másolata:

1 A partnerközpontú intézmények plusz anyagi forrásai a kompetencia alapú oktatás vonatkozásában Előadó: Danyi Gyula

2 Az előadás témakörei Az oktatás megújulása Az oktatás megújulása Az oktatási minőségbiztosítás problémája Az oktatási minőségbiztosítás problémája A partnerközpontúság elemei A partnerközpontúság elemei Anyagi források a partnerközpontúságban Anyagi források a partnerközpontúságban Összefoglalás Összefoglalás

3 Az oktatás megújulása „Divat?” „Divat?” „Kihívás?” „Kihívás?” „Szükséges?” „Szükséges?” „Van értelme?” „Van értelme?” „CÉLOK?” „CÉLOK?” HOGYAN?!! HOGYAN?!!

4 Az oktatás megújulása Információ-hiány Információ-hiány Motiváció hiánya Motiváció hiánya Társadalmi elfogadottság Társadalmi elfogadottság Csak a törvényi háttér Csak a törvényi háttér Nem a valós igényeket mérik Nem a valós igényeket mérik Döntési lehetőség hiánya Döntési lehetőség hiánya

5 Az oktatás megújulása Módszertan Módszertan Koncepció Koncepció Gyakorlat Gyakorlat „Felülről jövő folyamat” „Felülről jövő folyamat” Tanárképzés problémája Tanárképzés problémája Pedagógus-pálya Pedagógus-pálya Eredmény: ld kép!! Eredmény: ld kép!!

6 Az oktatás megújulása MÉDIA Felelőssége: MÉDIA Felelőssége: Tanári pálya Pályaelhagyás Morális probléma Szakmai probléma Hibás kommunikáció VAN MEGOLDÁS? VAN TERV? KONCEPCIÓ? CSELEKVÉSI TERV? EREDMÉNY?

7 Az oktatási minőségbiztosítás problémája ÓRIÁSI PROBLÉMA: ÓRIÁSI PROBLÉMA:

8 Az oktatási minőségbiztosítás problémája ÓRIÁSI PROBLÉMA: ÓRIÁSI PROBLÉMA:

9 Az oktatási minőségbiztosítás problémája ÓRIÁSI PROBLÉMA: ÓRIÁSI PROBLÉMA:

10 Az oktatási minőségbiztosítás problémája ÓRIÁSI PROBLÉMA: ÓRIÁSI PROBLÉMA:

11 Az oktatási minőségbiztosítás problémája

12

13 Papíron működik Papíron működik Kevesen ismerik Kevesen ismerik COMENIUS 2000 fejlesztési program COMENIUS 2000 fejlesztési program A rendszert kevesen ismerik A rendszert kevesen ismerik Nincs tanácsadói szolgálat Nincs tanácsadói szolgálat Nem nyitunk! Nem nyitunk! Szükséges rosszként éljük meg. Szükséges rosszként éljük meg. Lehetőségeket rejt magában. Lehetőségeket rejt magában.

14 Az oktatási minőségbiztosítás problémája EU-s források EU-s források Kapcsolati források Kapcsolati források Profitorientált források Profitorientált források Partneri források Partneri források Kormányzati források Kormányzati források NFÜ források NFÜ források „TISZTAÜGYEK” „TISZTAÜGYEK” Rendbe kell tenni a dokumentációkat!

15 Az oktatási minőségbiztosítás problémája Rendben vagyunk… Rendben vagyunk… Igényfelmérés! Igényfelmérés! Kinek mire van szüksége?Kinek mire van szüksége? Mit adhatunk?Mit adhatunk? Miben lehetünk jók?Miben lehetünk jók? Kiemelkedésünk?Kiemelkedésünk? Lehetőségünk?Lehetőségünk? Környezetünk?Környezetünk? Milyen pluszok vannak?Milyen pluszok vannak? DEMOGRÁFIAI ADAT NEM LEHET VISSZATARTÓ ERŐ!

16 Az oktatási minőségbiztosítás problémája

17 FONTOS SZABÁLY: Őszinteség FONTOS SZABÁLY: Őszinteség

18 A partnerközpontúság elemei Nem csak „szemlélet” Nem csak „szemlélet” Koncepció Koncepció Ne jogszabály miatt! Ne jogszabály miatt! Alakítsuk! Alakítsuk! Nincs recept! Nincs recept! Egyéni igények. Egyéni igények. Élethelyzetek! Élethelyzetek! Merjünk bele vágni!

19 A partnerközpontúság elemei

20 Nyissuk ki az iskolai kapuit! Nyissuk ki az iskolai kapuit! Figyeljünk a környezetünkre! Figyeljünk a környezetünkre! Kontextus vizsgálat! Kontextus vizsgálat! Lehetőségek kémlelése Lehetőségek kémlelése Újabb pénzforrások! Újabb pénzforrások! Legyünk bátrak! Legyünk bátrak!

21 A partnerközpontúság elemei Kire kell figyelnünk? Kire kell figyelnünk?

22 A partnerközpontúság elemei Kire kell figyelnünk? Kire kell figyelnünk?

23 A partnerközpontúság elemei Kire kell figyelnünk? Kire kell figyelnünk?

24 A partnerközpontúság elemei Kire kell figyelnünk? Kire kell figyelnünk?

25 A partnerközpontúság elemei Kire kell figyelnünk? Kire kell figyelnünk?

26 A partnerközpontúság elemei Kire kell figyelnünk? LEGFONTOSABB… Kire kell figyelnünk? LEGFONTOSABB…

27 A partnerközpontúság elemei Cselekvési terv: Cselekvési terv: Piackutatás Mérés Következtetés Kapcsolatfelvétel Párbeszéd Logikai terv Fizikai terv Megvalósítás Tesztelés

28 Anyagi források a partnerközpontúságban Tempus Közalapítvány Tempus Közalapítvány OFA OFA OMK OMK Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Pályázatfigyelő: Pályázatfigyelő: DE!!!  Lokalitás DE!!!  Lokalitás Igényfelmérés:Piac:Plusz Lehetőség Igényfelmérés:Piac:Plusz Lehetőség Mérés Mérés

29 Anyagi források a partnerközpontúságban Kutatási terv Kutatási terv Kutatásmódszertan Kutatásmódszertan Kutatási elemzés Kutatási elemzés Pénzforrás Pénzforrás Párbeszéd!!! Párbeszéd!!!

30 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A partnerközpontú intézmények plusz anyagi forrásai a kompetencia alapú oktatás vonatkozásában Előadó: Danyi Gyula."

Hasonló előadás


Google Hirdetések