Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP 4.1.2-08/1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP 4.1.2-08/1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció."— Előadás másolata:

1 TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció résztvevő i számára a Dél-dunántúli Regionális Pedagógusképzési Szolgáltató és Kutatóközpontról Prof. Dr. Font Márta

2 PROJEKTMENEDZSMENT Szakmai felelősök: Prof. Dr. FONT MÁRTA oktatási és tudományos rektorhelyettes (PTE) Dr. MARTINKÓ JÓZSEF tanszékvezető (KE) Projektmenedzser: HARISNÉ DOBAI TEODÓRA Pénzügyi vezető: ÁRONFFY-VARGA PÉTER

3 MUNKACSOPORTOK, TEVÉKENYSÉGTERÜLETEK I. A KÖZPONT tevékenysége: koordinálás szervezés, szolgáltatás, adatbázisok létrehozása II. FELSŐOKTATÁSI fejlesztések: a tanári mesterképzés tananyagai a képzők képzése. III. Gyakorlóiskolai fejlesztések: a tanári mesterképzést kísérő és követő gyakorlati képzés a partneriskolák felkészítése mentorképzés

4 SZAKMAI KOORDINÁTOROK I. A KÖZPONT létrehozása, tevékenységei II. FELSŐOKTATÁSI fejlesztések III. GYAKORLÓISKO- LAI fejlesztések SZENDINÉ FARAGÓ ADRIENNE HUSZÁR ZSUZSANNA PETHŐNÉ NAGY CSILLA

5 A munkacsoportok kapcsolata Cél GY DRPK (PKK) F GY: Gyakorlóiskolák F: Felsőoktatás PKK: Pedagógusképzési Koordinációs Központ DRPK: Dél-dunántúli Regionális Pedagógusképzési Szolgáltató és Kutatóközpont

6 I. MUNKACSOPORT HÁROM SZINT (Céljait és hatókörét tekintve) HELYI REGIONÁLIS ORSZÁGOS

7 Tevékenységek Helyi szint SZERVEZÉS Oktatásszervezés Vizsgabizottsági tagok delegálása A tanári mesterképzés felvételijére és a tanári záróvizsgára Szakmai gyakorlat TÁJÉKOZTATÁS Karok Hallgatók Gyakorlóiskolák Közoktatási intézmények és azok fenntartói További partnerek

8 Tevékenységek Helyi szint Tartalmak Pedagógusképzés Szakmai gyakorlat A tanári záróvizsga témakörei, szakirodalma Óraelemzési szempontok Oktatásszervezés Finanszírozás Tanári mesterképzés Létszámok Tanárképzés Szakmai gyakorlat Továbbképzés Segédanyagok, dokumentumok A portfólió készítéséhez stb.

9 PROJEKTCÉLOK REGIONÁLIS SZINT A központ regionális minőségbiztosítási rendszerének kiépítése

10 A KÖZPONT ORSZÁGOS SZINTŰ CÉLJAI Részvétel az országos szolgáltató és kutatóhálózat létrehozásában A regionális központok munkatársaink részvételével szakmai konzultációk szervezése Pécsett arról, hogy ezeknek a központoknak a második projektidőszak végére milyen feladatokat kell ellátniuk, azaz: kinek, mit, mikor, miért és hogyan kell szolgáltatniuk; valamint arról, hogy miképp válhatnak alkalmassá ezen feladatok ellátására? Részvétel a más központok által szervezett rendezvényeken.

11 A PÁLYÁZATI TEVÉKENYSÉGEK TÍPUSAI ÉS TERÜLETEI INTÉZMÉNYI ÉS INTÉZMÉNYKÖZI KOORDINÁCIÓ ÉS SZOLGÁLTATÁS A központ és partnerei közötti együttműködés kialakítása A pályázati tevékenységek összehangolása A központ által más központok számára nyújtandó szolgáltatások kereteinek kidolgozása, a társ központok bevonása Más központok által szervezett rendezvényeken való részvétel

12 TEVÉKENYSÉGEK A projektidőszak végén a pécsi szakmai konzultáción felmérés készítése: 1. az ország régiós központok általi lefedettségéről, 2. a régiós központok által végzett tevékenységekről, a fejlesztési lehetőségekről. Ajánlás készítése a területi és tartalmi hiányok pótlására. Kapcsolatfelvétel, illetve közvetítés a „lefedetlen” területek ellátásának biztosítására.

13 Együttműködés

14 Az együttműködés kiemelt területei Részvétel országos adatbázisok kialakításában, az azokhoz való kapcsolódás, majd folyamatos feltöltésük. A tanítási gyakorlathoz szükséges dokumentumok elkészítése. Oktatói műhelyek Pedagógus szakmák kompetenciaprofiljai A központok minőségbiztosítása A mentorok kiválasztására és felkészítésére vonatkozó módszertan kidolgozása Az együttműködés további lényeges területei (A pedagógusképzést kísérő és követő gyakorlati képzés folyamata, szolgáltatás, fórum, módszertani sztenderdek stb.) Jogállás, SZMSZ Szerzői jogi kérdések stb.

15 II. MUNKACSOPORT A tanári mesterszakok (MA) kompetencia-alapú fejlesztése STRATÉGIAI FEJLESZTÉS: tantervek, tantervi modulok, IKT-fejlesztések, EU –nyelvek és mobilitás, minőségbiztosítás TARTALOMFEJLESZTÉS: tananyagfejlesztés, a képzők-képzése programok tartalmai, a pályázati honlapra szánt tartalmak OKTATÓI KOMPETENCIÁK FEJLESZTÉSE (képzők képzése): IKT-kompetenciák, EU-nyelvi kompetenciák, felsőoktatás-módszertani kompetenciák INFRASTRUKTÚRA-FEJLESZTÉS: fejlesztői labor, interaktív tábla

16 III. MUNKACSOPORT Az iskolai gyakorlatot támogató projektek Közoktatási intézményeket felkészítő program kidolgozása és kísérleti megvalósítása Közoktatási intézményekben gyakorlatvezető mentorokat felkészítő program kidolgozása és kísérleti megvalósítása A kompetencia-alapú oktatásra felkészítő moduláris rendszerű szakmódszertani segédletek írása Módszerver IKT – képzők képzése műhely Árkádia web-lap

17 A sikeres együttműködés reményében köszönöm a figyelmet. Pécs, május 4.


Letölteni ppt "TÁMOP 4.1.2-08/1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció."

Hasonló előadás


Google Hirdetések