Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Természetes gyakorlatok Nem szabadgyakorlati alapformájú helyzet- és helyzetváltoztatásra szolgálnak: –járások, –futások, –ugrások, –egyensúlyozó járás,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Természetes gyakorlatok Nem szabadgyakorlati alapformájú helyzet- és helyzetváltoztatásra szolgálnak: –járások, –futások, –ugrások, –egyensúlyozó járás,"— Előadás másolata:

1 Természetes gyakorlatok Nem szabadgyakorlati alapformájú helyzet- és helyzetváltoztatásra szolgálnak: –járások, –futások, –ugrások, –egyensúlyozó járás, –kúszás, –mászás (függeszkedés), –Küzdőgyakorlatok: húzások, tolások, birkózás, –emelések, hordások –dobások.

2 Társas (páros, hármas stb.)gyakorlatok Kétféle típusúak: mindkét tanuló ugyanazt a gyakorlatot végzi, a társak szerepe különböző. Az erősítő és nyújtó hatás fokozható a szabadgyakorlatokkal összehasonlítva Fejleszti a tanulok kreativitását, együttműködőképességét Nagyobb odafigyelést igényel a tanártól! A társas gyakorlatok oktatását előzze meg a hasonló szabadgyakorlatok oktatása.

3 Szempontok: hasonló magasságú és testsúlyú tanulók kerüljenek párba, páratlan tanuló beállítani harmadiknak, koncentrikus körökből, vagy sorok szembefordításával alakítsunk párokat, határozott formájú gyakorlatok mellett végeztessünk sok természetes gyakorlatot párban, kötetlenebb formában, „A” társ, „B” társ különböző feladatoknál arcpár ( a tanulók egymás mellett helyezkednek el)-oldalpár (egymással szemben) figyelemmel kell lenni a különböző irányba álló tanulók esetén a vezényszó használatra.

4 Kéziszer gyakorlatok Fokozottabb hatás: erőfejlesztés (súlyzó, homokzsák, nagy labda), mozgáskoordináció (bot, labda, kötél, gumikötél), labdaügyesség (tömött labda,felfújt labda). Módszertani útmutatók: –Szerek kikészítése –Szer felvétel-szer letétel: –járás közben, –alakzat kialakítása után, soronként. –Alakzat kialakításnál nagyobb tér-és távköz- balesetveszély! –Szerek méretét és súlyát mindig az életkori sajátosságok és a nemek figyelembevételével határozzuk meg. –Kéziszerek egységes hordmódja a jobb kézben, illetve páros kéziszereknél mindkét kézben. –Gyakorlatok közlésénél: mindig a kéziszer helyzetét kell meg határozni! –PL: súlyzó emelés magastartásba, – labda lendítés mellső közözéptartásba. Ha a kéziszer a kézben van, akkor mindig szögállás van és nem alapállás. –Pl.: szögállás, bot mélytartásban.

5 Nagy labda-tömött labda Hatása: Kar és a törzs izmainak erősítése, Mozgáskoordináció fejlesztés, Laddaügyesség fejlesztés. Hord módja: jobb könyökhajlatban –½.-1 kg-os hajszalabda – kisebb tanulóknál –2-3 kg-os nagylabda felsőtagozatos fiúk és lányok használhatják –4-6 kg – sportolók –Gyakorlatanyga: Végezhetünk gyakorlatokat labda fogással egy kézben, két kézben és két boka és térd közé szorítással. Szabadgyakorlati alapformájú gyakorlatok labdával a kézben, vagy boka közé szorítva. Labdaügyesség fejlesztés különböző dobásokkal, gurításokkal, egyénileg és párban. –Tér és távköz kétszerese legyen a kartávolságnak a balesetveszély miatt.

6 Hatása: mozgáskoordináció fejlesztés, testtartás javítás, Vas bot esetén erőfejlesztés. Hord módja: Jobb kézben súlyba tartással (fogás a bot felső harmadán), Jobb tenyérben a vége, a jobb vállnak támasztva. Gyakorlatanyaga: Szabadgyakorlati alapformájú gyakorlatok bottal a kézben, Speciális bottal végzett gyakorlatok az ügyesség fejlesztése céljából, Küzdő gyakorlatok. –Tér és távköz: kartávolság + bottávolság, ha nincs elég hely kisseb távolság is lehet, de fél balra át-tal fordítsuk el az osztályt. –Fogásmód meghatározása! Bot (fa, vas)

7 Súlyzó gyakorlatok Hatása: –erőfejlesztés, –nyújtó hatás fokozása. Hord módja: –mindkét kézben, súlyban, –½ vagy ¾ kg-os – ált iskola felső tagozatától, –1-1 ½ kg-os középiskolában, –2-8 kg felnőttek számára. Gyakorlatanyaga: –Szabadgyakorlati alapformájú gyakorlatok súlyzóval a kézben ( lehet egy súlyzóval, vagy mind a két súlyzóval a két kézben gyakorlatokat végezni) Tér és távköz másfélszerese legyen a kartávolságnak a balesetveszély miatt.

8 Homokzsák gyakorlatok Hord módja: –Jobb kézben, súlyban, –½kg-os babzsák alsó tagozatban –1-1 ½ kg-osfelső tagozatban, –2-4 kg –os középiskolában, felnőtteknek. Gyakorlatanyaga: –szabadgyakorlati alapformájú gyakorlatok homokzsákkal a kézben (lehet egy kézzel fogni, vagy kettővel, és lehet a fülénél, vagy a törzsén fogni, illetve a lábfejre akasztani), –speciális gyakorlatok. Hatása: –erőfejlesztés, –nyújtó hatás fokozása, –mozgáskoordináció fejlesztés. Tér és távköz másfélszerese legyen a kartávolságnak a balesetveszély miatt.

9 Ugrókötél Hord módja: –jobb kézben, négyrét hajtva., –a kötelet lehet négyrét- kétrét hajtani és nyitott formában használni, –A kötél ideális hossza: a tanuló a kifeszített kötél közepén áll, és a két vége a hónaaljáig ér. Gyakorlatanyaga: –szabadgyakorlati alapformájú gyakorlatok, –speciális gyakorlatok – különböző áthajtások. Hatása: –láberő-, állóképesség fejlesztés, –nyújtó hatás fokozása, –mozgáskoordináció fejlesztés. Tér és távköz másfélszerese legyen a kartávolságnak a térigény miatt.

10 Gumi labda Hord módja: –jobb könyökhajlat. Gyakorlatanyaga: –szabadgyakorlati alapformájú gyakorlatok, –speciális labdaügyességet fejlesztő gyakorlatok – különböző dobások, labda pattintások stb. Hatása: –labdaügyesség fejlesztés, –mozgáskoordináció fejlesztés. Tér és távköz másfélszerese legyen a kartávolságnak a térigény miatt.

11


Letölteni ppt "Természetes gyakorlatok Nem szabadgyakorlati alapformájú helyzet- és helyzetváltoztatásra szolgálnak: –járások, –futások, –ugrások, –egyensúlyozó járás,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések