Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A PR TEVÉKENYSÉG ESZKÖZEI. A PR eszközei PR filmek Informatikaieszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó- kapcsolatok.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A PR TEVÉKENYSÉG ESZKÖZEI. A PR eszközei PR filmek Informatikaieszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó- kapcsolatok."— Előadás másolata:

1 A PR TEVÉKENYSÉG ESZKÖZEI

2 A PR eszközei PR filmek Informatikaieszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó- kapcsolatok

3 A PR eszközei Informatikai eszközök Internet Honlap CD Digitális kamera Digitális fényképez ő gép DVD

4 A PR eszközei PR filmek Informatikaieszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó- kapcsolatok

5 PR filmek Referenciafilmek Bels ő PR filmek Image-filmek Video News Release B-roll filmek Egyes a vállalatról szóló riporthoz szükséges háttéranyag (kép, történés) ami az archívumból szerezhet ő be > bevágott képanyag erend.com/hu/latogatas/porcelanium/herendfilm/+film+h erendi&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu&lr=lang_hu

6 A PR eszközei PR filmek Informatikaieszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó- kapcsolatok

7 ESZKÖZÖK New Release Sajtótalálkozók Sajtóklub Sajtómonitoring

8 New Release Professzionálisan megírt cikk, a sajtó számára + sajtófotó. en-us

9 New Release hatékonysága A sajtópublicitás „kék szalagja”: kék: a remény szalag: a körforgás a szervezet információs törekvése és annak sorsa 1., Kiindulópont vállalat, 2., piac vagy környezet, piaci konkurencia, 3, média – szerkeszt ő k

10 New Release készítése Forma felirat: sajtóanyag! fejléc tartalmi cím lap egyik oldalára írva, számozva széles margó kontakt személy

11 Sajtó-kapcsolatok ESZKÖZÖK New Release Sajtótalálkozók Sajtóklub Sajtómonitoring

12 Sajtótalálkozók Formái Sajtótájékoztató Sajtóreggeli,-ebéd,-vacsora Sajtó-háttérbeszélgetés

13 Sajtótalálkozók szervezése Naprakész címlista Meghívók eljuttatása, kontrollálás Helyszín biztosítása Catering Információs háttéranyagok Nyilatkozó vezet ő k felkészítése Témakör egyeztetés a sajtóval Follow up

14 Sajtó-kapcsolatok ESZKÖZÖK New Release Sajtótalálkozók Sajtóklub Sajtómonitoring

15 Sajtóklub A szervezet és egy újságírói kör között létrejött tartós együttm ű ködés, rendszeres információcsere Pl.: Peugeot

16 Sajtómonitoring Két résztevékenység 1. Sajtófigyelés 2. Sajtóelemzés nk.jsp Observer, Newzeus IDS

17 Sajtómonitoring 1. Sajtófigyelés a szervezetr ő l szóló cikkek figyelése kulcsszavak alapján, cikkek rendszerezése médiakör (hatókör, gyakoriság, médiatípus) kronológia szerint

18 Sajtómonitoring 2. Sajtóelemzés Mennyiségi szempontok téma, hatókör, hány cikk, MTI hír Min ő ségi szempontok Hány negatív, pozitív, tárgyilagos írás?

19 Dinamikus szempontok Változott-e a publikációk mennyisége, a témák szubjektív értékelése? Keresztértékelési szempontok Mekkora az id ő szak összes kommunnikációs kontaktusa?

20 A PR eszközei PR filmek Informatikai eszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó- kapcsolatok

21 Eseményteremtés formái Konferenciák, kongresszusok Kiállítások, árubemutatók, vásárok Évfordulók Bálok, estélyek, vacsorák Versenyek, vetélked ő k Nyílt napok Hétvégék szervezése

22 Rendezvények szervezésének 3 tényezője Időpont Helyszín Program

23 Szimpóziumszervezés ellenőrző listája 1. Szimpózium neve 2. Id ő pontja 3. Helyszíne, címe, terem 4. Program tervezése 5. El ő adók nevei 6. El ő adók életrajza Tevékenység Eszköz\feladat Határidő Felelős

24 7. Az el ő adások nyelve 8. Tolmácsok 9. Igényelt technika 10. El ő adások határideje 11. Fotók sokszorosítása 12. Nyomtatványigény felmérése Tevékenység Eszköz\feladat Határidő Felelős

25 13. Költségvetés elkészítése 14. Meghívandók listája 15. Meghívók szétküldése 16. Kommunikáció tervezése 17. Helyszínre szállítás 18. Regisztráció megszervezése Tevékenység Eszköz\feladat Határidő Felelős

26 19. Helyszíni felügyelet biztosítása 20. Sajtóközpont felállítása 21. Helyszíni dekoráció 22. Fotó- és videó rögzítés 23. Follow up (nyomon követés) 24. Rendezvény szakmai értékelése Mérés: résztvev ő k, tudósítások Tevékenység Eszköz\feladat Határidő Felelős

27 A PR eszközei PR filmek Informatikai eszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó- kapcsolatok

28 Nyomtatványok Bels ő PR „Új belép ő k kézikönyve” Bels ő jelentések Faliújság, hirdet ő tábla Bels ő újság Arculati kézikönyv Kríziskommunikációs kézikönyv Külső PR Kézikönyvek Emlékkönyvek Referencia kiadványok Cégismertet ő k Üdvözl ő kártyák

29 A PR eszközei PR filmek Informatikai eszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó- kapcsolatok

30 Road show „Utazó cirkusz, országjárás, komplex rendezvény több, változó helyszínnel” Totális kommunikáció eszköze Közvetlen kontaktus a célcsoporttal Médiapublicitás!

31 A PR eszközei PR filmek Informatikai eszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó- kapcsolatok

32 TV és rádiós produkciók Tervezés Létrehozás Közzététel TV2 produkció

33 Különféle egyéb eszközök Bels ő PR Ötletdoboz Nyitott ajtó Külső PR Teleinformációs szolgálat PR ajándékok

34 PR ÜGYNÖKSÉG Cikkügynökség Rendezvényszervez ő k Produkciós ügynökségek Full service

35 1. Briefing 2. Ajánlat 3. Kutatás és tervezés 4. Dokumentálás 5. Megvalósítás 6. Értékelés

36 Cikkügynökségek: Kizárólag sajtókapcsolatokra szakosodott Cikkeket írat és helyez el, jelentet meg különböz ő technikákkal Célja, hogy a vállalati információt jól mérhet ő publicitással helyezze el (hány újságban jelentet meg, milyen helyen az ügynökség cégr ő l szóló információkat) Nem csupán nyomtatott, hanem elektronikus sajtó is a hatáskörükbe tartozik

37 Rendezvényszervező cég: Rendezvényeket talál ki Ezek megszervezését és lebonyolítását végzi magas fokon Ezeken keresztül juttatja el a vállalat üzentét a közönséghez, a küls ő és estlegesen bels ő kapcsolatokhoz A rendezvények hírértéke miatt gyakori résztvev ő k itt a sajtó képvisel ő i is. (közvetett sajtónyilvánosság)

38 Produkciós ügynökségek: Háttérszolgáltatók, nem tekinthet ő k a szoros értelemben vett PR szolgáltatónak Munkájuk fontos, sok múlik rajtuk, hisz a kommunikációs folyamat üzenethordozóit eszközeit (nyomtatványok, CD-k, filmek stb.) állítják el ő profi szinten Tevékenységük kapcsolódhat közvetlenül a vállalathoz, de PR ügynökséghez is.

39 : Full service ügynökség Tanácsadó és kivitelez ő ügynökség Tanácsot ad, majd annak elfogadása után a programszer ű megvalósítást is az ügynökség végzi, minden produkciós feladatával egyetemben


Letölteni ppt "A PR TEVÉKENYSÉG ESZKÖZEI. A PR eszközei PR filmek Informatikaieszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó- kapcsolatok."

Hasonló előadás


Google Hirdetések