Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A személyügyi informatika, mint megoldási lehetőség „Cool túra a Piramis TM -ban” Aleva István, L-SOFT KFT 2008. április 18.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A személyügyi informatika, mint megoldási lehetőség „Cool túra a Piramis TM -ban” Aleva István, L-SOFT KFT 2008. április 18."— Előadás másolata:

1 A személyügyi informatika, mint megoldási lehetőség „Cool túra a Piramis TM -ban” Aleva István, L-SOFT KFT április 18.

2 Előadásáttekintés Előadás áttekintés Cégismertető A vállalati információ szükséglet kielégítési lehetőségei A HR szerepe a vállalati információáramlatban HR kontra HR informatika A személyügyi informatikai támogatás formái A PIRAMIS TM vezető megoldásai Összegzés, kitekintés

3 1992 – L-SOFT megalakulása Tevékenység: humáninformatikai rendszerek fejlesztése, értékesítése, a rendszer bevezetése során hozzá kapcsolódó tanácsadás, szakértői tevékenység ellátása (helyzetelemzés, BPR, implementáció, stb.) Termék: PIRAMIS TM humán szakértői rendszer Telephelyek: Nyíregyháza / központ Budapest Téglás Pécs Compfair’98 Nemzetközi Vásárdíj L-SOFT KFT Cégjellemzők

4 divíziók - referenciák HR informatikai rendszerek fejlesztése divízió: közép, nagyvállalatok pl. Budapest Airport Zrt., HUNGERIT Rt., Dunapack Zrt., ELCOTEQ Magyarország Kft., Friesland Hungária Zrt., Groupama Biztosító Zrt, HUNGEXPO Rt., MICHELIN Hungária Abroncsgyártó Kft., OTP Garancia Biztosító Rt., Integris-Rendszerház Kft. (RÁBA vállalatcsoport), TEVA vállalatcsoport, Capro Hungary Kft., People Rent Magyarország Kft., BorsodChem Nyrt.,QBE Atlasz Biztosító Zrt., SopronVíz Zrt., stb.) Bérügyviteli outsourcing divízió: pl. HAJDU Zrt., Trenkwalder-Multiman Személyzeti Szolgáltató Kft., IFSZ Kft., FERTILIA Kft., TELMEX Zrt., SGS Hungária Kft., Celebi GH, Weber Terranova Kft., stb. ) L-SOFT KFT Cégjellemzők

5 Feladatok, tevékenységi körök 1.Vállalatirányítás, termelésirányítás (VIR, TIR) 2.Gazdasági információs feladatok (GIR) 3.Controlling 4.Humáninformatikai tevékenységek 5.Alvállalkozói elszámolások 6.Be- kiléptetési folyamatok + 1. Milyen támogatással?

6 Integrált rendszer kontra egyedi rendszerek

7 Integrált rendszer Előnyök: Hátrányok: Egységes felület Integrált funkciók, nincs interfész Teljes körű, egységes informatikai támogatás Egységes HW/SW platform Kisebb informatikai háttércsapat szükséges Nemzetközi tapasztalatok ≠Egy szállítótól való függés ≠Az egyes területek nem egyforma erősségűek ≠Kötött HW/SW ≠Specialisták szükségesek ≠Helyi igények nehezen érvényesíthetők

8 Egyedi rendszerek Előnyök: Hátrányok: Az adott terület legjobb szoftverei érhetők el A területek speciális igényeihez jobban alkalmazkodik Teljes körű informatikai támogatás Egységes HW/SW platform Hazai szabályzók ismerete, gyors követése ≠Eltérő felület ≠Interfészek szükségesek ≠Eltérő HW/SW igények ≠Nagyobb támogatói háttércsapat szükséges

9 Informatikai rendszerek kapcsolatai

10 HR TOTÓ… a teljesség igénye nélkül… 1.Kiválasztás (munkaerő biztosítás)* 2.Személyügyi nyilvántartás kezelés* 3.Kompenzáció* 4.Oktatás, fejlesztés* 5.Karriertervezés, - építés 6.Értékelés (munkakör, TÉR, TMR) 7.Utánpótlás tervezés 8.Budgeting, tervezés* 9.Bérgazdálkodás* 10.Érdekképviseleti „együttműködés” 11.Szervezet átalakítás, - fejlesztés 12.Belső kommunikáció, adatszolgáltatás* 13.Elbocsátás* + 1. Milyen támogatással?

11 Ismerje és támogassa a vállalat célkitűzéseit. Aktív tanácsadó szerepet vállaljon a humánerőforrás gazdálkodásra vonatkozóan a vezetés számára. Naprakész információkkal rendelkezzen saját munkavállalóiról és a munkaerőpiacról. Folyamatosan gyűjtse és elemezze a humánerőforrásra vonatkozó információkat, visszacsatolással ellenőrizze a HR irányelvek betartását. Folyamatosan tájékoztassa a vezetést, elősegítve azt, hogy ez által az adott döntések az irányelvek keretein belül legyenek meghozva. Állandó és folyamatos információ - és adatszolgáltatási kötelezettség!! HR menedzsmenttel szemben támasztott követelmények

12 Vállalati információ szükséglet vizsgálat Mi a vállalat szükséglete és igénye? Menedzsment információk: döntés előkészítés, adatválasz magyarázatok, stb. Társosztályok adatigénye: HR mutatók értelmezése, elemzések támogatása input adatokkal, stb. Mi a munkavállaló szükséglete és igénye? Ár – érték arány kimutatása: mennyit ér a vállalatnak az adott dolgozó. Vállalati szolgáltatások megjelenítése: támogatások, szociális csomag, egyéb juttatási rendszer, stb. Mi a HR szükséglete és igénye? Üzleti szemlélet (partnerség) támogatása: HR hozzájárulás megjelenítése a szervezet sikerében, versenyképesség kimutatása. HR tevékenység elemzés: értelmezhető, elemezhető mutatókon keresztül látatni a HR munkát.

13 V E R S E N Y K É P E S H R

14 A vállalatvezetés által megfogalmazott követelmények A dokumentumok munkajogi és hatósági megfelelése Pontos és gyors kiszolgálás Az erőforrások racionális felhasználása „Láthatatlan üzemmód”- önjáró és önfenntartó Minimális ráfordítás – maximális információ áramlás Megoldás: Integrált személyügyi informatikai támogatás

15 Személyügyi informatika A HR információs rendszer gyűjti, tárolja, elemzi az emberekre, munkájukra, a személyzeti költségekre vonatkozó információkat, melyekről jelentést is készít. A HR IT hatékonysága a bemenő adatok minőségétől függ! Felhasználó Adatbázis Adat Információ

16 HR kontra HR informatika A személyügyi informatikának, mint ESZKÖZnek, a HR mindennapi tevékenységét kell támogatnia a következő módon: A munkafolyamatok hatékony lebonyolításának erősítése. A rendszerben lévő adatok többszintű elemzésének elősegítése. Riportok generálásának biztosítása. Adattárolás, adatáramlás költségének csökkentése. Elvárások a személyügyi informatikai rendszerrel szemben: Megbízható adatok (egységes definíció, összehasonlítható számok, stb.). Integráció a vállalatirányítási rendszerekkel. Naprakész információtárolás, de mindeközben visszakereshetőség biztosítása.

17 Elvárásoknak történő rendszermegfelelés Multidimenziós felületek, lekérdezések Beépített automatizmusok (pl. MT figyelés - Munkaidő rögzítés) Csoportmunka támogatás - az időigényes tevékenységek csoportos végrehajtásának támogatására általánosan alkalmazott a folyamatvezérlési technológia A rendszerben tárolt adatok kinyerése más irodai alkalmazásoknak megfelelő formátumokban Papírmentes iroda Nincs adatduplikáció Hisztorika – időbélyeg, történetiség (pl. adatrögzítés időben előre) Összesen adatok analitikus lekérdezése Adatbetöltés külső rendszerből Munkafolyamat támogatottság Széles körű funkcionalitás A nagyszámú beépített, széles körűen paraméterezhető lekérdezések mellett a felhasználó tetszőleges adattartamú, szabad formátumú listákat is létrehozhat

18 HR piramis” - feladatok és kötelességek együttese „ HR piramis” - feladatok és kötelességek együttese A HR vállalati területe / a vállalat HR területe HR rész területek Mindennapi feladatok

19 Miért pont PIRAMIS tm ? Piacvezető termék Nagyvállalati ügyfélkör Hatékony megoldások ORACLE alapú rendszer Nyílt architektúra Szerver-kliens felépítés Finoman szabályozható jogosultságok Egységes felület Könnyű menedzselhetőség Nagyfokú adatbiztonság Rugalmas, modulrendszerű felépítés Integrált megoldások Felhasználói tevékenységek monitorozása

20 Adatbetöltés beléptető rendszerből, VIR- ből, ERP-ből PIRAMIS TM felépítés és integráció Controlling felé történő feladás

21 „Egy gombnyomás, és…” HRIS (Piramis TM ) Adat- bevitel Adat- strukturálás Adat- feldolgozás Adatelemzés Eredmény Analitika Hisztorika Paraméterezhető- ség

22 HR igény – PIRAMIS TM megoldás Munkaügyi nyilvántartás kezelése Szerződések előállítása, e-tárolása, szerződés változások kezelése Cafeteria nyilatkozatok előállítása, e- tárolása Munkavállalói értesítések előállítása, nyomtatványok kezelése Oktatás, Képzés adminisztrálása Tanulmányi szerződés kezelése Vállalati kurzusok felépítése Helyszínfoglalás, csoportkialakítás, dokumentumok nyilvántartása, e-tárolása Foglalkozás egészségügyi feladatok koordinálása Vizsgálatok figyelése, munkavállalói alkalmasság e-tárolása Orvosi alkalmassági feladatok támogatása Bér – és munkaügyi modul Munkavállalói szerződések, szerződésmódosítások előállítása, nyomtatása, értesítések nyomtatása (bérváltozás, áthelyezés, stb) Cafeteria modul Dolgozói nyilatkozatok nyomtatása, utalvány megrendelések előállítása, dolgozói számlák nyilvántartása Dolgozói juttatások modul Vasúti kedvezmény nyilvántartás kezelése, nyomtatvány előállítása Tanulmányi szerződés és Oktatás modul Szerződéses feltételek nyilvántartása, nyomtatvány előállítása, oktatási folyamat menedzselése – képzés felépítés, helyfoglalás, csoportkialakítás, vizsgarendszer felépítés, értékelés, eredmény tárolás, stb. Egészségügy modul Alkalmasság érvényesség figyelése, vizsgálati eredmények tárolása,

23 PIRAMIS TM rendszer fejlesztése során használt fejlesztő eszközök ORACLE adatbázis szerver Delphi vizuális fejlesztési eszköz Crystal Report riport tervező eszköz Devexpress komponens készletek

24 PIRAMIS TM rendszer vezető technológiai megoldásai EXCEL táblából történő betöltések Word dokumentumok előállítási lehetősége Dokumentumok – Ahogy a nyomtatványon láthatjuk MET-es megjelenítési lehetőségek PIVOT táblás megjelenítések EXCEL-be történő közvetlen mentési lehetőség Szabadformátumú lekérdezés AD-HOC lekérdezések tervezése

25 EXCEL táblás betöltés Szerződésváltozások betöltése Önkéntes pénztári szerződések betöltése Távollét adatok betöltése Számfejtés előkészítés betöltése Nem számfejtett adatok betöltése Bérváltozás betöltése Cafeteria keretösszegek betöltése Gk. eseti elszámolások betöltése Gk. átalány elszámolások betöltése

26 GK. elszámolás EXCEL táblás betöltés

27 WORD dokumentum nyomtatás Munkaszerződések nyomtatása Szerződésváltozások nyomtatása Tanulmányi szerződések nyomtatása Tanulmányi szerződés felmondásakor a megállapodás nyomtatása Cafeteria nyilatkozat formanyomtatvány előállítása

28 Szerződésnyomtatás folyamata a PIRAMIS TM - ban

29

30 Dokumentum – ahogy a nyomtatványon láthatjuk Hatósági adatszolgáltatások Munkavállaló felé előállítandó dokumentumok Statisztikák

31 SZJA adatszolgáltatás

32 MET-es megjelenítései lehetőségek Tetszőleges oszlop sorrend Összegfokok kezelése Csoportosítási lehetőségek Oszlopok ki-bekapcsolási lehetősége Beállított nézetek mentése EXCEL táblába történő mentési lehetőség

33 MET-es megjelenítései lehetőségek PIRAMIS TM - DEMO

34 PIVOT táblás megjelenítés Tetszőleges oszlop sorrend Összegfokok kezelése Csoportosítási lehetőségek Oszlopok ki-bekapcsolási lehetősége Beállított nézetek mentése EXCEL táblába történő mentési lehetőség

35 PIRAMIS TM Bértervezés modul – HR budgeting

36 PIVOT táblás megjelenítés PIRAMIS TM - DEMO

37 EXCEL táblába történő közvetlen mentési lehetőség Felhasználó által megadott mentési útvonal és név Amit látunk a képernyőn az kerül az EXCEL táblába Az EXCEL-ben további feldolgozási lehetőség

38 PIRAMIS TM - DEMO EXCEL táblába történő közvetlen mentési lehetőség

39 Szabadformátumú lekérdezés A felhasználó által szabadon összeállított lekérdezés Tetszőleges szűrési lehetőségek A MET-es lekérdezés összes beállítása használható A beállított lekérdezések menthetők Nem igényel informatikai ismereteket

40 PIRAMIS TM - DEMO Szabadformátumú lekérdezés

41 AD-HOC lekérdezés tervező A felhasználói IT által szabadon összeállított lekérdezés Tetszőleges szűrési lehetőségek A MET-es lekérdezés összes beállítása használható A beállított lekérdezések menthetők Csak SQL ismereteket igényel, nem szükséges speciális tudás

42 PIRAMIS TM - DEMO AD-HOC lekérdezés tervező

43 Összegzés Eszköz! – Megoldás! – Segítség! Támogató funkció kiaknázása a háttérfolyamatokban. Nem helyettesíti az emberi erőforrást, hanem felszabadítja a rutin feladatok napi végzése alól. Megfelelően definiált működési keretek, validált háttérfolyamatok, jól szervezett, logikus ügyvitel megléte előkövetelmény! A fentiek teljesülése után, illetve ezek megvalósulását támogatva lehet teret adni a személyügyi informatikának. Az integrált személyügyi informatikai támogatás kiaknázása teszi lehetővé a humán erőforrás gazdálkodáshoz kapcsolódó adatok elemzését, értelmezését, a folyamatos információszolgáltatást az erőforráshoz kapcsolódó döntések előkészítésében.

44 Köszönöm a figyelmet! Aleva István vezető tanácsadó L-SOFT KFT


Letölteni ppt "A személyügyi informatika, mint megoldási lehetőség „Cool túra a Piramis TM -ban” Aleva István, L-SOFT KFT 2008. április 18."

Hasonló előadás


Google Hirdetések