Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

AUCHAN MAGYARORSZÁG KFT. 2009. május. A cég rövid története 1961-ben a francia Gérard Mulliez alapította a vállalatot 1961-ben a francia Gérard Mulliez.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "AUCHAN MAGYARORSZÁG KFT. 2009. május. A cég rövid története 1961-ben a francia Gérard Mulliez alapította a vállalatot 1961-ben a francia Gérard Mulliez."— Előadás másolata:

1 AUCHAN MAGYARORSZÁG KFT május

2 A cég rövid története 1961-ben a francia Gérard Mulliez alapította a vállalatot 1961-ben a francia Gérard Mulliez alapította a vállalatot első hipermarket építése első hipermarket építése 1981-től terjeszkedés külföldön 1981-től terjeszkedés külföldön első magyarországi Auchan megnyitása első magyarországi Auchan megnyitása Auchan hipermarket Magyarországon Auchan hipermarket Magyarországon

3 Gérard Mulliez így definiálta vállalatát: Alapvető értékekkel megerősített családi charta. Alapvető értékekkel megerősített családi charta. Egy projekt. Egy projekt. Egy vállalat, mely feladatának tekinti: Egy vállalat, mely feladatának tekinti: A vásárlók igényeinek kielégítését, A vásárlók igényeinek kielégítését, az alkalmazottak felelősségvállalását, az alkalmazottak felelősségvállalását, a gazdaságban való részvételt. a gazdaságban való részvételt.

4 Auchan a világban Jelen van: Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Portugália, Luxemburg, Lengyelország, Magyarország, Oroszország, Románia, Ukrajna, Kína és Tajvan. Jelen van: Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Portugália, Luxemburg, Lengyelország, Magyarország, Oroszország, Románia, Ukrajna, Kína és Tajvan. A cég neve eltérhet (főleg a nyelvezet miatt) A cég neve eltérhet (főleg a nyelvezet miatt) A színekhez, a betűtípushoz, a megjelenéshez hűségesek A színekhez, a betűtípushoz, a megjelenéshez hűségesek Az eltérések minimálisak. Az eltérések minimálisak.

5 Auchan - Moszkva

6 Auchan - Sanghai

7 Auchan Magyarországon Marketingszempontból a vállalatnak szigorú szabályoknak kell megfelelnie. Marketingszempontból a vállalatnak szigorú szabályoknak kell megfelelnie. Mindenkori forrás: Franciaország. Mindenkori forrás: Franciaország. Rendszeres ellenőrzés Rendszeres ellenőrzés Változtatás minden hipermarketben egyidejűleg történik. Változtatás minden hipermarketben egyidejűleg történik.

8 Épület külső képe Jellegzetes neonfelirat Jellegzetes neonfelirat 4 alapszín használata minden országban: kék, piros, fehér, zöld 4 alapszín használata minden országban: kék, piros, fehér, zöld Meghatározott betűtípus Meghatározott betűtípus A madár logó A madár logó

9

10 Épület belső képe Itt is a 4 alapszín tudatos használata Itt is a 4 alapszín tudatos használata Meghatározott az alkalmazottak ruháinak összeállítása beosztástól, munkakörtől függően Meghatározott az alkalmazottak ruháinak összeállítása beosztástól, munkakörtől függően Plakátok, címkék, brossok előírt, módszeres használata Plakátok, címkék, brossok előírt, módszeres használata

11 Színek a vállalatnál A kék, a fehér és a piros egyértelműen a francia zászlóra vezethető vissza. A kék, a fehér és a piros egyértelműen a francia zászlóra vezethető vissza. A zöld szín eredetéről nincsenek hozzáférhető információk. A zöld szín eredetéről nincsenek hozzáférhető információk.

12 Személymarketing-cégmarketing A jó eladó magával együtt a terméket is „eladja” A jó eladó magával együtt a terméket is „eladja” Egy személy által kap a vásárló egy képet a cég imázsáról Egy személy által kap a vásárló egy képet a cég imázsáról Megjelenés-stílus-mosoly jelentősége Megjelenés-stílus-mosoly jelentősége Pozitív vásárlási élmények = törzsvásárló Pozitív vásárlási élmények = törzsvásárló

13 A reklámújságok marketingje Szlogen használata minden oldalon Szlogen használata minden oldalon „Nálunk az árak a földön járnak” „Nálunk az árak a földön járnak” 1 téma előtérbe helyezése, pl. 11. szülinap 1 téma előtérbe helyezése, pl. 11. szülinap Alapszínek állandó megléte Alapszínek állandó megléte Kedvezmények ajánlása a hátoldalon Kedvezmények ajánlása a hátoldalon Szolgáltatások felsorolása, pl. házhozszállítás, termékcsere Szolgáltatások felsorolása, pl. házhozszállítás, termékcsere

14 Mindennapi marketingfogások Az autóutak mellett álló villanyoszlopokra szerelt kb. 50x70 cm-es táblák Az autóutak mellett álló villanyoszlopokra szerelt kb. 50x70 cm-es táblák Nagy hirdetőtáblák használata az autópályák mellett Nagy hirdetőtáblák használata az autópályák mellett Rendezvények, iskolák, sportolók támogatása Rendezvények, iskolák, sportolók támogatása 2008 Az olimpiai csapatot 30 millió Ft-tal támogatta 2008 Az olimpiai csapatot 30 millió Ft-tal támogatta

15 Termékek és árak Budaörsön közel 30. ezer terméket forgalmaznak. Budaörsön közel 30. ezer terméket forgalmaznak. Termékpolitika: egy termékcsaládon belül a legolcsóbbtól az exkluzívig. Termékpolitika: egy termékcsaládon belül a legolcsóbbtól az exkluzívig. Árpolitika: minél több fajta termék kínálata, minél alacsonyabb áron. Árpolitika: minél több fajta termék kínálata, minél alacsonyabb áron. A kihelyezés és a címkézettség, mint prioritások. A kihelyezés és a címkézettség, mint prioritások.

16 Piaci szegmensek A megcélzott piaci szegmensek: senki és mindenki! A megcélzott piaci szegmensek: senki és mindenki! Nincs megcélzott konkrét réteg. Nincs megcélzott konkrét réteg. A cél: Minél több vásárló igényeinek kielégítése. A cél: Minél több vásárló igényeinek kielégítése. Aktív konkurencia és piacvizsgálat. Aktív konkurencia és piacvizsgálat.

17 Auchan és az internet-marketing Dinamikus, színes külső Dinamikus, színes külső Informatív, de szervezetlen tartalom Informatív, de szervezetlen tartalom Nem elég tagolt az információáradat Nem elég tagolt az információáradat A színek használata azonban átgondolt A színek használata azonban átgondolt Az akciós újság megjelentetése az interneten, eredeti formában és elrendezésben Az akciós újság megjelentetése az interneten, eredeti formában és elrendezésben

18 Köszönöm a figyelmet! További szép napot kívánok! Készítette: Gábli Andrea /MKZERK/ Készítette: Gábli Andrea /MKZERK/ Nemzetközi tanulmányok szak, I. évfolyam Nemzetközi tanulmányok szak, I. évfolyam Marketingkommunikáció és PR eszközök Marketingkommunikáció és PR eszközök


Letölteni ppt "AUCHAN MAGYARORSZÁG KFT. 2009. május. A cég rövid története 1961-ben a francia Gérard Mulliez alapította a vállalatot 1961-ben a francia Gérard Mulliez."

Hasonló előadás


Google Hirdetések