Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Reklámpszichológia Kutatási módszerek. A kvalitatív versus kvantitatív módszerek Kvalitatív Miért? Hogyan? Milyen? Miért? Hogyan? Milyen? Kis minta Kis.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Reklámpszichológia Kutatási módszerek. A kvalitatív versus kvantitatív módszerek Kvalitatív Miért? Hogyan? Milyen? Miért? Hogyan? Milyen? Kis minta Kis."— Előadás másolata:

1 Reklámpszichológia Kutatási módszerek

2 A kvalitatív versus kvantitatív módszerek Kvalitatív Miért? Hogyan? Milyen? Miért? Hogyan? Milyen? Kis minta Kis minta Több, rugalmas módszer Több, rugalmas módszer Mélységek, megértés Mélységek, megértés A moderátor készségeitől függ A moderátor készségeitől függKvantitatív Mennyi? Mennyi? Nagy minta Nagy minta Kisszámú egységes módszer Kisszámú egységes módszer Számszerűsít, előrejelez Számszerűsít, előrejelez A kivitelezőtől kevéssé függ A kivitelezőtől kevéssé függ

3 Kvalitatív módszerek Mire használjuk? Pl. Változó piacstruktúra Változó piacstruktúra Új piacok Új piacok Új termékek Új termékek Márkákat megkülönböztető dimenziók feltárása Márkákat megkülönböztető dimenziók feltárásaFajtái: Csoportos interjú Csoportos interjú Egyéni mélyinterjú Egyéni mélyinterjú Megfigyelés Megfigyelés

4 Csoportos interjú Mikor ne használjuk? Nagyon bizalmas téma Nagyon bizalmas téma Erős társadalmi nyomás Erős társadalmi nyomás Önéletrajz fontos Önéletrajz fontos Komplex pszichoszociológiai kérdés Komplex pszichoszociológiai kérdés Célminta nehezen összeszervezhető Célminta nehezen összeszervezhető

5 Csoportos interjú: előnyök és hátrányok Előnyök Kevesebb szorongást okoz mint az egyéni helyzet Kevesebb szorongást okoz mint az egyéni helyzet Sok spontán válasz Sok spontán válasz Demonstrálja az egyéni különbségeket Demonstrálja az egyéni különbségeket Kreativitást növeli Kreativitást növeli Szóhasználat, sajátos attitűd megfigyelhető Szóhasználat, sajátos attitűd megfigyelhető Trs., kulturális nyomás megfigyelhető Trs., kulturális nyomás megfigyelhetőHátrányok Megdermedhet a légkör Megdermedhet a légkör Öszinteség csökken Öszinteség csökken Kissebbségi álláspont elsikkadhat Kissebbségi álláspont elsikkadhat Perspektívát veszíthet Perspektívát veszíthet

6 Csoportos interjú: moderátor szerepe Lényegi kérdések felé terel Lényegi kérdések felé terel Elmélyedést segíti Elmélyedést segíti Megfigyeli a csoportdinamikát Megfigyeli a csoportdinamikát Megfigyeli a non-verbális kommunikációt Megfigyeli a non-verbális kommunikációt Megfelelő légkört teremt Megfelelő légkört teremt Felmerülő problémák Domináns válaszadó Domináns válaszadó Anekdotázás Anekdotázás Semmitmondó tömör válaszok Semmitmondó tömör válaszok

7 Speciális interjú csoportok Minicsoport (3-4 fő) Bizalmas téma Bizalmas téma Életpálya fontos Életpálya fontos Serdülők Serdülők Hosszú csoportos interjú (3-4 óra) Fontos a csoporttá alakulás Fontos a csoporttá alakulás Időigényes projektív módszerek Időigényes projektív módszerek Komplex kérdések mélységekben Komplex kérdések mélységekben Sok stimulusanyag Sok stimulusanyag Visszahívott csoport Tapasztalatszerzés Tapasztalatszerzés Először általános attitűd, aztán fókuszálás Először általános attitűd, aztán fókuszálás

8 Speciális interjú csoportok Sensitivity panel Technikailag kiképzett Csoport Technikailag kiképzett Csoport Őszinte reakciók Őszinte reakciók Feltárás, felfedezés, diagnózis Feltárás, felfedezés, diagnózis 6 alkalom után nem használható 6 alkalom után nem használhatóBrainstorming Szabályok tisztázása Szabályok tisztázása Stimulusanyag Stimulusanyag


Letölteni ppt "Reklámpszichológia Kutatási módszerek. A kvalitatív versus kvantitatív módszerek Kvalitatív Miért? Hogyan? Milyen? Miért? Hogyan? Milyen? Kis minta Kis."

Hasonló előadás


Google Hirdetések