Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI BÜNTETÉS- VÉGREHAJTÁSI INTÉZET FIATALKORÚAK REGIONÁLIS BÜNTETÉS-VÉGREHAJTÁSI INTÉZET TELEPHELY SZIRMABESENYŐ HATÉKONY EGYÜTTMŰKÖDÉS.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI BÜNTETÉS- VÉGREHAJTÁSI INTÉZET FIATALKORÚAK REGIONÁLIS BÜNTETÉS-VÉGREHAJTÁSI INTÉZET TELEPHELY SZIRMABESENYŐ HATÉKONY EGYÜTTMŰKÖDÉS."— Előadás másolata:

1 BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI BÜNTETÉS- VÉGREHAJTÁSI INTÉZET FIATALKORÚAK REGIONÁLIS BÜNTETÉS-VÉGREHAJTÁSI INTÉZET TELEPHELY SZIRMABESENYŐ HATÉKONY EGYÜTTMŰKÖDÉS – CSOPORTFOGLALKOZÁS BEMUTATÁSA AZ INTÉZETBEN Balatonvilágos, november 10.

2 Az intézet

3 A mai napi küldetés MOTIVÁCIÓS CSOPORTFOGLALKOZÁS

4 bemutatkozás, ismerkedés információ átadás a csoportmunka megtapasztalása rövid és közép távú célok kitűzése MOTIVÁCIÓ FENNTARTÁS Cél

5 A küldetés megvalósításához szükséges eszközök     papír toll filctoll tacepao térkép

6 Helyszín

7 Szereplők

8 Előkészületek

9 Az állománnyal való együttműködés I. A szintes felügyelővel való együttműködés

10 Az állománnyal való együttműködés II. A nevelővel való együttműködés reintegrációs tanácsadó utógondozó koordinátor projektfelelős nevelőkörletfelügyelő

11 A csoportfoglalkozás felépítése A szakmai munka jellemzői A foglalkozások során páros csoportvezetés módszerét alkalmazzuk, a szerepek megosztása és a csoportdinamikai jelenségek jobb megértése és feldolgozása érdekében. Arra törekedünk, hogy a gyakorlatoknál betartsuk a fokozatosság elvét. Az induló csoportnál először csoportos gyakorlatokat végzünk, amiben az egész csoport részt vesz – elősegítve a csoportkohézió mielőbbi kialakulását, a csoporttagok együttműködését – majd olyat, ahol a csoport egy része szerepelt és legvégül olyan játékok kerülnek „terítékre”, ahol egyéni végrehajtásra volt szükség. A csoportokban az értékfeltárás módszerét használjuk. Ennek célja, hogy megismerjék és tudatosítsák a társadalmi értékek sajátos személyszintű feldolgozását. Mindemellett további cél, hogy megtapasztalják a fiatalok, az értékek mennyire döntésbefolyásolók, mennyire irányítják a cselekvéseiket. Ez rendkívül fontos ebben az életkorban, hiszen a serdülő és ifjúkor a leglényegesebb szakasz a társadalmi élethez való viszony tisztázásában. Megfigyelhető még egy kommunikációfejlesztésre épülő konfliktuskezelő módszer is. A módszer célja, hogy a decentrálásra, a másik nézőpontjának elfogadására alkalmasabbak legyenek a csoporttagok.

12 A csoportfoglalkozás felépítése A szerződéskötés

13 Elvárások/várakozások és félelmek A közös munka, a csoport elkezdése előtt igen lényeges megfogalmazni az elvárásokat/várakozásokat, félelmeket úgy a csoporttagok, mint a csoportvezető részéről. Cél: a csoporttal, az együttműködéssel kapcsolatos várakozások, félelmek megfogalmazása

14 Bemutatkozás, ismerkedés

15 Értékfeltárás

16 Csoportfoglalkozás képekben I.

17 Csoportfoglalkozás képekben II/a

18 Csoportfoglalkozás képekben II/b

19 A fogvatartottak véleménye a TÁMOP projektről

20 A fogvatartottak véleménye a TÁMOP projektről

21 A fogvatartottak véleménye a TÁMOP projektről

22 A fogvatartottak véleménye a TÁMOP projektről

23 A fogvatartottak véleménye a TÁMOP projektről

24 A fogvatartottak véleménye a TÁMOP projektről

25 A fogvatartottak véleménye a TÁMOP projektről

26 Szupervízió

27 Készítette Süveges Lászlóné – nevelő Kovácsné Czelláth Beáta – reintegrációs tanácsadó Vincze Hajnalka – utógondozó koordinátor Pácza Gyula – körletfelügyelő Siku Pál – intézeti projektfelelős

28 KÖSZÜNJÜK A FIGYELMET!


Letölteni ppt "BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI BÜNTETÉS- VÉGREHAJTÁSI INTÉZET FIATALKORÚAK REGIONÁLIS BÜNTETÉS-VÉGREHAJTÁSI INTÉZET TELEPHELY SZIRMABESENYŐ HATÉKONY EGYÜTTMŰKÖDÉS."

Hasonló előadás


Google Hirdetések