Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Csoportos alkotástechnikai módszerek szóban és írásban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Csoportos alkotástechnikai módszerek szóban és írásban"— Előadás másolata:

1 Csoportos alkotástechnikai módszerek szóban és írásban
Készítette: Dobos Diána Husti Hajnalka Baranyi Nóra

2 Csoportos problémamegoldás
Csoport előnyei: több nézőpont -> versengés-> doppingoló ötletgenerálás Csoport hátránya: konfliktusok alakulhatnak ki egyesek között Egyéni és csoportos problémamegoldásnál van egy alapvető különbség: az egyén a problémát bensőleg mérlegeli , hang nélkül. A csoport rákényszerül a szóbeli kommunikációra, ami sok esetben torzít.

3 A brainstorming-módszer
1. A brainstorming-kérdés megfogalmazása 7. Eredmények hasznosítása 2. A résztvevők kiválasztása Brainstorming 6. Javaslatok gyűjtése 3. A helyiség kiválasztása 5. A szabályok megbeszélése 4. Az időpont kitűzése

4 A nominál csoportok módszere (NCM)
1. Az NCM-kérdés megfogalmazása 8. A szavazás 2. Az NCM technika előkészítése 7. Az elgondolások megbeszélése NCM 3. Az NCM-megbeszélés kellékei 6. Elgondolások feljegyzése faliívre 4. A megnyitás 5. Javaslatok papírra vetése

5 Összegzés Brainstorming: előre kidolgozott probléma; ötlet szintű megoldási javaslatok; „egyik ötlet szüli a másikat”; tradícionális szabályok; racionális moderátor; helyzetfeltárás, koncepcióalkotás (www.brainstorming.co.uk) NCM: egymástól függetlenül leírt vélemények, gondolatok; faliív használata; rangsorolás, pontozás; kész tervek erősségeinek, gyengeségeinek feltárása

6 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Csoportos alkotástechnikai módszerek szóban és írásban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések