Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Sok szeretettel köszöntünk minden kedves vendégünket! Megágyazunk a coachingnak.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Sok szeretettel köszöntünk minden kedves vendégünket! Megágyazunk a coachingnak."— Előadás másolata:

1 Sok szeretettel köszöntünk minden kedves vendégünket! Megágyazunk a coachingnak

2 Köszöntő Rövid szakmai pályafutásunk Start a válság közepén Szervezet átvilágítás A coachingról Kiknek ajánljuk? Milyen helyzetekben? A coaching bevezetése a szervezeti életbe Kerekasztal beszélgetés Megágyazunk a coachingnak

3 Rövid szakmai pályafutásunk: - Eltérő tapasztalatok, azonos szemlélet - Akkreditált coach képzés Start a válság közepén: - Válság = Veszély + Esély - Mit tehetnek a vállalatok? Szervezet átvilágítás: - Teljes körkép - Humán audit - Strukturált interjú - Akcióterv Megágyazunk a coachingnak

4  A XXI. században a vállalatvezetőkre, döntéshozókra minden eddiginél nagyobb nyomás nehezedik. Folyamatosan bizonyítaniuk kell, hogy alkalmasak a pozícióra, és képesek a területüket vagy akár az egész vállalatot sikerrel kormányozni.  A vezetőknek szembe kell nézniük azzal, hogy a kényelmes bőrfotelben nem dőlhetnek hátra, folyamatosan képezniük kell magukat. A szervezeti tudástőke növekedéséért is ők a felelősek.  A vezetők értékrendje, erkölcsi magatartása meghatározó a szervezet egészére nézve. A döntéshozó helyzete

5 A XXI. század kihívásai  Szakmai hozzáértés  Vezetői készségek  Bizonyítási kényszer  Eredmény orientáltság  Stake-holderek  Társadalmi szerepvállalás  Nyilvánosság  Etika, munkamorál  Önmegvalósítás  Magánélet Coachra van szükségem.... Milyen elvárásoknak kell megfelelnie

6  Amerikából indult a ’80-as években  Eredeti értelmében edzést, tréninget jelent  Új szakma  Eltérő irányzatok  Különbözőségek A coaching az üzleti folyamatokat kísérő intenzív, speciális munkaforma, amely segíti a vezetőt „bajnokká” válni. A Coachingról általában

7  A coach az a professzionálisan képzett „szakmai barát”, aki értő figyelemmel fordul az ügyfele felé, őszintén elfogadva a vezető által felvázolt szakmai kérdéseket, pozitív visszajelzésekkel, megerősítésekkel előmozdítja az eredmény kibontakozását.  Azoknak a vállalatoknak ajánljuk, amelyek elkötelezték magukat a változás mellett, felismerték, hogy nem ellenállni kell a változásnak, hanem irányt szabni neki!  A coaching kiváló lehetőség a változás támogatására! A Coachingról általában

8  A coaching elegáns, egyéni igényekhez igazodó szakmai megoldást kínál a gondjaival, döntési dilemmáival magára maradt vezetők számára.  Sokat vitatott kérdés az is, hogy mennyire lehet elválasztani a coaching folyamat során a magánélet problémáit a szakmai, üzleti területektől.  Az ember egészleges volta, mindent átható személyisége révén vesz részt a vállalati életben, nem lehet részekre szedni és csak ezzel, vagy csak azzal az aspektusával kontaktálni.  A business coach nem a személy problémáival foglalkozik, hanem az őt foglalkoztató üzleti kérdésekkel, a munkája során felmerülő döntési helyzetekkel. A Coachingról általában

9 A coach professzionálisan képzett üzleti partner, a vezető doppel gängere  Vagabund életforma  Folyamatos tanulás  Guruk ismerete  Külsős munkatárs  Egyenrangú partner  Üzleti edző A coach

10  A coach az üzleti élet múzsája, megihleti, inspirálja a coachee mentális világát  A coach terelgeti a vezetőt az értékek felé  A coach elősegíti a NÓVUM születését  A coach mindig új környezetben dolgozik, és minden ügyfelétől tanul  A coach erkölcsileg fedhetetlen  A coach a változás támogatója (paradigmaváltás) A coach

11 A coach feladata az, hogy felajánlja friss, széleskörű tudását a coachee számára. Segítsen abban, hogy az adott szakmai kérdést új kontextusba helyezve, a vezető rátaláljon a számára kielégítő megoldásra.  Analógiák keresése  Alternatívák bedobása  Transzdiszciplinaritás  Cél, útvonal, térkép  Tudáshiány  Módszertan A coach szerepe

12  A coaching folyamatnak két fő szereplője van. A coachee - a vezető beosztású döntéshozó, és a coach – a független szakmai partner.  A 0. ülés az, ahol kiderül, hogy működik-e a „kémia”, a coach és coachee tudnak-e együtt dolgozni.  A coach és a coachee közötti kapcsolat kölcsönös megbecsülésen alapul. A rendszeres találkozókon olyan közös nyelvet alakítanak ki, amelyen értelmes párbeszédet folytathatnak a felvetett problématerületekről.  A professzionálisan képzett coach őszintén elfogadja és támogatja a vezető elképzeléseit, konstruktív kérdésekkel és újszerű alternatívák bedobásával segít tisztázni, elemezni a lehetséges megoldásokat. A Coaching folyamata

13  A társas érintkezés udvariassági szabályait betartva – provokáló kérdések felvetésével – eljuttatja a vezetőt tudásának felső határáig. Sőt azon is túl!  Keretbe foglalja a beszélgetéseket  A felfedezés öröme kreatív energiákat mozgósít  A vezető saját tudásában, képességeiben megerősödve nyugtázza a közös munkát. A Coaching folyamata

14  A coaching folyamat eredményessége attól is függ, hogy milyen a szervezeten belüli elfogadottsága.  A HR vezető az a kompetens személy, aki ismeri a különböző coaching irányzatokat és beilleszti a szervezeti kultúrába. A coaching a vállalati életben A vezető kezében van a siker kulcsa.

15  Stafétabot váltás  Új kinevezés, new placement  Szakmai szerepvállalás erősítése  Döntési dilemma, döntés előkészítés  Burn out szindróma kezelése  Outplacement coaching  Tudásfrissítés, tudásmegosztás  Szakmai elszigeteltség feloldása Kiknek ajánljuk és milyen helyzetekben

16  Döntési helyzetben lévő vezetőknek  Vezető utánpótlás program résztvevőinek  Kulcsembereknek, akik részt vesznek a vállalati jövőkép alakításában  Projektvezetőknek  HR vezetőknek  Mátrix: Magasan kvalifikált szakembereknek Kiknek ajánljuk

17  Számunkra a coaching munka szépségét éppen a szakmai együttműködés, a partnerségen alapuló kölcsönösség, az adok - kapok – inspirálok, harmonikus összjátéka jelenti.  Az igazán eredményes accept coaching folyamat végén a vezető megerősítve érzi magát saját tudásában, képességeiben, és önmagába vetett hitében.  Célunk, hogy az accept coaching mindkét fél (coachee és coach) számára élmény, kaland, jutalomjáték legyen!  S ha lejár a megbízatásunk, egy boldogabb, elégedettebb embert hagyunk hátra a vállalat számára. Az Accept Coaching

18 Hiszünk abban, hogy a coaching a XXI. század üzleti világában meghatározó szerepet tölt be és újszerű látásmódjával hozzásegíti a vállalatokat a jövő értékeinek megteremtéséhez. ACCEPT COACHING

19 Kovács Gabriella Tímár Erzsébet Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Sok szeretettel köszöntünk minden kedves vendégünket! Megágyazunk a coachingnak."

Hasonló előadás


Google Hirdetések