Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével."— Előadás másolata:

1 E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével 2009. A BC DIASOROZATOK A DIASOROZAT AZ AZONOS CÍMŰ TANULMÁNY SZERVES RÉSZE

2 " E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN" című, áttekintő tanácsadási vázlat a gyakorló, több éves tapasztalattal rendelkező testületi tagok és vezetők számára került kidolgozásra. A tanácsadás elsősorban azoknak szól, akik személyes tapasztalataikkal, az élet során kialakult személyiségi jegyeikkel készek részt venni egy tudaterősítő, tudatformáló együttgondolkodásban, új módszerek és technikák elsajátításában. A STRATOSZ RENDKÍVÜLI ÚTTÖRŐ MUNKÁT VÁLLAL AZZAL, HOGY AZ E-SKILLS ÉRDEKKÉPVISELETI ALKALMAZÁSÁT ELŐSEGÍTŐ MEGALAPOZÓ TANULMÁNY KIDOLGOZÁSÁNAK SZERVEZÉSÉRE VÁLLALKOZIK.

3 Az e-skills érdekképviseleti gyakorlati alkalmazása jelentősen elősegíti a gyors információszerzést és arra történő eredményes reagálást és ez által segíti a válság kihívásaira történő gyors, eredményes reagálást. Az e-skills eszközeinek és módszereinek ismerete olyan fontos alapismeretté vált, hogy ma már egyre több országban a tanítás, képzés alap-tantárgynak tekintik.

4 E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN E-KULTÚRA ABC DIASOROZAT

5 E-KULTÚRA A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELTBEN

6 1. A munkaadói érdekképviseletek e-kultúra koncepciója * A munkaadói érdekképviselet e-kultúra koncepciója azokkal a szövetségi, szervezeti kultúrát érintő kihívásokkal és lehetőségekkel foglalkozik, melyek a digitális technológia rohamos szövetségi és vállalati térnyerése következtében jelentkeznek. * Az e-kultúra rohamos terjedése egyre sürgetőbben veti fel az érdekképviseleti e-kultúra fejlesztésének szükségszerűségét. Könnyen belátható, hogy fejlett e-kultúrával rendelkező tagszövetségek, és tagvállalatok érdekképviseletét eredményesen ellátni megfelelő e-kultúrájú érdekképviselt nélkül nem lehet. * A szövetségek, szervezetek, vállalatok kultúráját merőben új szemszögből, az elektronikus világ nézőpontjából kell vizsgálnunk és alakítanunk. Az e-kultúra koncepció a vállalati és érdekképviseleti vezetők számára segítséget nyújt abban, hogy olyan vezetési és munkatársi kultúra alakuljon ki, mely hasznosítja azt a potenciált, amit a digitális technika kínál.

7 2. Az e-kultúra főbb jellemzői a munkaadói érdekképviseletekben GYORSASÁG, GYORS KEZDEMÉNYEZÉS, GYORS REAGÁLÁS A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETEKBEN * FELELŐSSÉGVÁLLALÁS, KOCKÁZATVÁLLALÁS, DÖNTÉSEK A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETBEN * KAPCSOLATOK JELENTŐSÉGE A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETEKBEN * INFORMÁCIÓSZERZÉS, TANULÁS A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETEKBEN * TUDÁS JELENTŐSÉGE A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETEKBEN * HATÉKONYSÁG ÉS KOMMUNIKÁCIÓ A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETEKBEN GYORSASÁG, GYORS KEZDEMÉNYEZÉS, GYORS REAGÁLÁS A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETEKBEN * FELELŐSSÉGVÁLLALÁS, KOCKÁZATVÁLLALÁS, DÖNTÉSEK A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETBEN * KAPCSOLATOK JELENTŐSÉGE A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETEKBEN * INFORMÁCIÓSZERZÉS, TANULÁS A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETEKBEN * TUDÁS JELENTŐSÉGE A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETEKBEN * HATÉKONYSÁG ÉS KOMMUNIKÁCIÓ A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETEKBEN

8 4. Általános intézkedések az e-kultúrájú munkaadói érdekképviselet megteremtése érdekében * A SZÖVETSÉGI ÉS VÁLLALATI KULTÚRA RENDSZER FEJLESZTÉSE * A KULTÚRA FEJLESZTÉSE NEM KAMPÁNY, HANEM FOLYAMAT * JELSZÓ: VÁLTOZNI, VÁLTOZTATNI SZÜKSÉGES

9 A munkaadói érdekképviseletek e-kultúra fejlesztésének programja

10 * A megfelelő szövetségi, szervezeti rutinok * A tisztségviselők, szakértők számára érthető, világos irányelvek a kommunikációra vonatkozóan * Optimális erőforrás-kihasználtság * Jobb információkezelés feltételei * Korszerűbb szövetségi, szervezeti kultúra A program célja, hogy a fejlesztés eredményeképpen kialakuljanak

11 A PROGRAM FŐBB LÉPÉSEI 1. Felmérés 2. A diagnózis eredménye 3. Fejlesztés 4. Visszamérés

12 * Nagyobb hatásfokkal informálódni * Eligazodni a különböző információforrások által kínált lehetőségek között * Kreatív technikák segítségével feldolgozni a megszerzett ismereteket * Megfelelően fókuszálni, így időt és energiát megtakarítani * Fegyelmezettebben, tudatosabban megszerezni a tudást * Később is felhasználható módon rendszerezni az ismereteket * Tudásukat eredményesen felhasználni a döntéshozatal során A résztvevők a fejlesztési program után képesek lesznek:

13 ÖSSZEFOGLALÓ A tanulmány alapvető célját akkor éri el, ha a munkaadói érdekképviseletek tisztségviselői, felelős munkatársai megismerik az e-kultúra alkalmazásának jelentőségét és a maguk területén mindent elkövetnek annak érdekébe, hogy a szövetég tevékenységében az e-kultúra mielőbb érvényesüljön.

14 E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN ABCD DIASOROZAT C. RÉSZ VÉGE E-KULTÚRA


Letölteni ppt "E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével."

Hasonló előadás


Google Hirdetések