Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Egy könyvtári foglalkozás tervének bemutatása Mozgóképkultúra és médiaismeret 8.osztály A filmek sokfélesége I.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Egy könyvtári foglalkozás tervének bemutatása Mozgóképkultúra és médiaismeret 8.osztály A filmek sokfélesége I."— Előadás másolata:

1 Egy könyvtári foglalkozás tervének bemutatása Mozgóképkultúra és médiaismeret 8.osztály A filmek sokfélesége I.

2 Cél: A film egy új, szinte minden más, eddig kialakult műfajt átfogó művészetként számos ágra bomlott. A gyerekek rajzfilmeken, vígjátékokon, bűnügyi és egyéb filmeken nőnek fel.

3 Cél: El kell érni, hogy  a sokféle alkotás ne ömlesztve maradjon meg, hanem műfajok szerint rendeződjön a tizenévesek tudatában,  ismerjék meg az egyes műfajok klasszikus remekeit (animációs, burleszk, western -, musical, bűnügyi, fantasztikus, dokumentumfilmek

4 Követelmény:  Ismerjék meg az alapvető filmműfajok jellemzőit, klasszikus alkotásait, rendezőket, filmszínészeket.  Tudják a tanulók a látott és megbeszélt filmeket elhelyezni a filmműfajok sokaságában.

5 Követelmény: Hogy erre a tanulók képesek legyenek, ahhoz a klasszikus alkotások közül meg kell ismerniük néhányat. Természetesen itt alapozhatunk a tizenévesek eddigi ismereteire, ami azonban döntően a legújabb filmekre koncentrálódik.

6 Kiemelt készségek, képességek:  tájékozódó olvasás,  adatkeresés,  lényegkiemelés,  felidézés,  rendszerezés,  összehasonlítás,  véleményalkotás.

7 Munkaformák:  heterogén csoportok,  frontális osztálymunka,  egyéni gyűjtőmunka

8 Módszerek:  megbeszélés,  szóforgó,  csoportok közti mozaik

9 Szervezési feladatok: A csoportok elhelyezkedése után a szerepek (felelősök) kisorsolása, csoportonként mindenki húz egy kis képet.

10 Szerepek Felolvasó: (könyv) közös források használatakor, mindenkit érintő feladatoknál felolvas. Eszközfelelős: (olló, színes ceruza) kiosztja, begyűjti az eszközöket, gondoskodik arról, hogy azokat társai rendbe rakják. Időfigyelő: (óra) gondoskodik arról, hogy a csoport a megadott időn belül oldja meg a feladatot, rendszeresen figyelmeztet az idő múlására. Jegyző: (toll) leírja a csoport döntéseit, és megoldásait. Csendkapitány: (katonai sapka) felel azért, hogy a csoport ne zavarja a többiek munkáját.

11 Tanári instrukció: könyvtári szabályok  Csendben dolgozunk, hogy ne zavarjunk másokat.  Táskát, kabátot nem viszünk be a könyvtárba, csak a legszükségesebb felszereléseket.  Minden könyvet a helyére tegyünk vissza.  Az E-Pont használatakor a Géphasználati naplót kitöltöm.  A könyvekre vigyázunk, még ceruzával sem húzunk alá semmit bennü

12 Tanári instrukció: mi segíti a munkánkat a könyvtárban?  szótárak  lexikonok  folyóiratok  CD romok  video  DVD  Internet

13 Ismétlés Irányított kérdésekkel…

14 1. Melyek a némafilm és a hangosfilm közötti alapvető különbségek? némafilm: kikiáltók, előadók zenekísérettel, zenekarok, gépzongora, különféle zörejek. Cél: a képpel szinkronban hallható hang visszaadása, azaz annak fotografikus rögzítése. hangosfilm: Don Juan Warner Brothers stúdióban, a vetítőgép egy lemezjátszóval volt elektromosan összekötve. Filmszalagra írt hang  hangsávos film.

15 2. Milyen technikai nehézségekkel kellett megküzdeniük a gyártóknak a filmek szinkronizálásakor?  nyelvi eltérések,  zömmel angol nyelvű filmek,  egyazon filmet több nyelven is leforgatták, ez nagyon költséges eljárás volt  világnyelvek = szinkronizálás kisebb  nyelvek = feliratozás

16 3. Kik voltak a hangosfilm első korszakának nagy sztárjai?  Charlie Chaplin (némafilmekből jött át),  Bette Davis,  Maurice Chevalier,  Judy Garland,  Marlene Dictrich,  Gary Cooper

17 4. Hogyan próbálták uralni az amerikai filmesek az európai piacot? után politikai alkura hivatkozva a két nagy filmgyártót, Németországot és Olaszországot egy ideig kiiktatják. Az amerikaiak a Marshall – segély révén gazdaságilag zsarolták szövetségeseiket.

18 Feladatlap megoldása Kiosztott feladatlap megoldása, csoportmunkában, a könyvtárban minden segítség megtalálható.

19 1. feladatlap: Animációs filmek 1. Olvassátok el a tankönyv 36. oldalán lévő szöveget az animációs filmekről! Készítsetek rövid ismertetést róla társaitoknak! Eszközök: csomagolópapír, filctoll, ragasztó. 2. Magyarázzátok meg a következő szavak jelentését: - animáció: ___________________________________________________________________ animátor: ___________________________________________________________________ fázis: ____________________________________________________________________ trükkfelvétel: ____________________________________________________________________ 3. Ki volt Walt Disney? Gyűjtsetek róla néhány fontos információt! ___________________________________________________________________ 4. Milyen animációs filmek találhatók könyvtárunkban? ___________________________________________________________________ 5. A média tantárgyhoz kapcsolódó digitális tananyag címlistájából keressetek két – három perces filmanyagot, mely a feladatsorotokhoz kapcsolható. 6. Az otthon gyűjtött címek közt volt – e animációs film? Címe?

20 2. feladatlap: Burleszk filmek 1. Olvassátok el a tankönyv oldalán lévő szöveget a burleszk filmekről! Készítsetek rövid ismertetést róla társaitoknak! Eszközök: csomagolópapír, filctoll, ragasztó. 2. Magyarázzátok meg a következő szavak jelentését: - burleszk: _____________________________________________________________________________ - komikus: ______________________________________________________________________________- tragikomikus: _____________________________________________________________________________ - geg: ______________________________________________________________________________ 3. Ki volt Harold Lloyd ? Gyűjtsetek róla néhány fontos információt! ______________________________________________________________________________ 4. Milyen burleszk filmek találhatók könyvtárunkban? ______________________________________________________________________________ 5. A média tantárgyhoz kapcsolódó digitális tananyag címlistájából keressetek két – három perces filmanyagot, mely a feladatsorotokhoz kapcsolható. 6. Az otthon gyűjtött címek közt volt – e burleszk film? Címe

21 3.feladatlap: western filmek 1. Olvassátok el a tankönyv 37. oldalán lévő szöveget a western filmekről! Készítsetek rövid ismertetést róla társaitoknak! Eszközök: csomagolópapír, filctoll, ragasztó. 2. Magyarázzátok meg a következő szavak jelentését: - western: __________________________________________________________________________________________ - tipikus: __________________________________________________________________________________________ - romantika: __________________________________________________________________________________________ -macho: __________________________________________________________________________________________ 3. Ki volt Jon Wayne? Gyűjtsetek róla néhány fontos információt! __________________________________________________________________________________________ 4. Milyen western filmek találhatók könyvtárunkban? __________________________________________________________________________________________ 5. A média tantárgyhoz kapcsolódó digitális tananyag címlistájából keressetek két – három perces filmanyagot, mely a feladatsorotokhoz kapcsolható. 6. Az otthon gyűjtött címek közt volt – e western film? Címe?

22 4. feladatlap: Musical filmek 1. Olvassátok el a tankönyv 37. oldalán lévő szöveget a musical filmekről! Készítsetek rövid ismertetést róla társaitoknak! Eszközök: csomagolópapír, filctoll, ragasztó. 2. Magyarázzátok meg a következő szavak jelentését: - musical: ____________________________________________________________________________ - operett: ____________________________________________________________________________ - varieté: ____________________________________________________________________________ -motívum: ____________________________________________________________________________ 3. Ki volt Fred Astaire? Gyűjtsetek róla néhány fontos információt! ____________________________________________________________________________ 4. Milyen musical filmek találhatók könyvtárunkban? ____________________________________________________________________________ 5. A média tantárgyhoz kapcsolódó digitális tananyag címlistájából keressetek két – három perces filmanyagot, mely a feladatsorotokhoz kapcsolható. 6. Az otthon gyűjtött címek közt volt – e musical film? Címe?

23 Értékelés és szempontjai Értékelés: egyéni, csoport, osztály. Szempont: feladatok helyes megoldása, közös munka, egyéni ötletek, aktivitás, fegyelem

24 Kiegészítés, megjegyzés A következő órán ugyanilyen feladatsorral folytatnám a filmműfajok ismertetését a könyvtárban. A következő kooperatív módszereket alkalmaznám: - csoportok közti mozaik - kérdésküldés - szóháló


Letölteni ppt "Egy könyvtári foglalkozás tervének bemutatása Mozgóképkultúra és médiaismeret 8.osztály A filmek sokfélesége I."

Hasonló előadás


Google Hirdetések