Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Minden embernek van egy útja, amelyiken járnia kell. Nem lehet letérni róla. Az ember azt hiszi, hogy akik egy födél alatt élnek, azoknak útjok is egy.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Minden embernek van egy útja, amelyiken járnia kell. Nem lehet letérni róla. Az ember azt hiszi, hogy akik egy födél alatt élnek, azoknak útjok is egy."— Előadás másolata:

1

2 „Minden embernek van egy útja, amelyiken járnia kell. Nem lehet letérni róla. Az ember azt hiszi, hogy akik egy födél alatt élnek, azoknak útjok is egy. De ez nem így van. Nem a födelen múlik, hanem az utakon. A födél nem tartja össze az utakat, ha azok nem úgy indultak, hogy egymás mellett haladhassanak hosszú ideig.” Wass Albert

3

4

5 9. évfolyam:  1. BEAVATÁS  2. EPOSZOK RÉGEN ÉS MA  3. A BIBLIA ÉS AZ IRODALOM  4. KONFLIKTUSOS DRÁMÁK  5. ARS POETICÁK  6. ANEKDOTIKUS EPIKAI HAGYOMÁNYUNK  7. A NYELVTAN ALAPFOGALMAI – A SZERKEZETI ELEMZÉS MÓDSZEREI  8. A CSAVARGÓ ALAKJA A MŰVÉSZETBEN

6 10.évfolyam:  1. HORATIUS NOSTER − A MI HORATIUSUNK  2. ILLÚZIÓK ELVESZTÉSE – REGÉNYEKBEN ÉS DRÁMÁKBAN  3. IRODALMI ÉLET MAGYARORSZÁGON A FELVILÁGOSODÁS  KORÁBAN ÉS A REFORMKORBAN  4. A NYELVI VÁLTOZÁS ÉS A NYELVVÁLTOZATOK  5. MÉLYFÚRÁS: KOSZTOLÁNYI, A LÍRIKUS ÉS A PRÓZAÍRÓ  6. BŰNÜGYI TÖRTÉNETEK  7. KORSZAK, KORSTÍLUS, STÍLUSIRÁNY

7 11.évfolyam-irodalom:  1. AZ ANTIKVITÁS IRODALMA  2. A KÖZÉPKOR IRODALMA  3. A RENESZÁNSZ ÉS A REFORMÁCIÓ IRODALMA  4. A BAROKK IRODALOM MAGYARORSZÁGON  5. KLASSZICIZMUS ÉS FELVILÁGOSODÁS  6. ESZMÉK ÉS LÁTOMÁSOK A ROMANTIKUS LÍRÁBAN ÉS DRÁMÁBAN  7. ARANY ÉS A ROMANTIKA KORÁNAK SZÉPPRÓZÁJA

8 11. évfolyam-nyelvtan:  1. A MAGYARBAN ISMERETLEN HANGOK ÉSHANGTANI JELENSÉGEK  2. MIBEN KÜLÖNBÖZNEK ÉS MIBEN HASONLÍTANAK A NYELVEK?  3. SZERKEZETI ELEMZÉS

9 12. évfolyam-irodalom:  1. ARANY JÁNOS-PÁLYAKÉP – KIEGÉSZÍTÉS, RENDSZEREZÉS, ELMÉLYÍTÉS  2. MADÁCH IMRE: AZ EMBER TRAGÉDIÁJA  3. A 19. SZÁZAD MÁSODIK FELÉNEK MAGYAR SZÉPPRÓZÁJÁBÓL – ISMÉTLÉS  4. A 19. SZ. MÁSODIK FELÉNEK VILÁGLÍRÁJÁBÓL  5. A 19. SZ. MÁSODIK FELÉNEK EURÓPAI SZÉPPRÓZÁJÁBÓL  6. A 19. SZ. MÁSODIK FELÉNEK EURÓPAI DRÁMAIRODALMÁBÓL  7. AZ AVANTGÁRD  8. ADY ENDRE-PÁLYAKÉP  9. MÓRICZ ZSIGMOND

10 12. évfolyam-irodalom:  10. BABITS MIHÁLY-PÁLYAKÉP  11. KOSZTOLÁNYI DEZSŐ – ISMÉTLÉS  12. SZERZŐK ÉS MŰVEK A 20. SZÁZAD ELSŐ FELÉNEK MAGYAR IRODALMÁBÓL  (FÜST, MÁRAI, RADNÓTI – KIEGÉSZÍTŐ FELIDÉZÉS)  13. JÓZSEF ATTILA-PÁLYAKÉP (KIEGÉSZÍTÉS ÉS RENDSZEREZÉS)  14. SZABÓ LŐRINC  15. SZERZŐK ÉS MŰVEK A 20. SZÁZAD VILÁGIRODALMÁBÓL – RÉSZBEN

11 12. évfolyam-nyelvtan:  1. HOGYAN TANULUNK NYELVEKET?  2. A NYELV ÉS AZ AGY  3. A GONDOLKODÁS ÉS A NYELV

12  Frontális osztálymunka  Csoportmunka  Tanulópár – páros munka  Egyéni munka  A tanulók tevékenységének, önállóságának, kezdeményezésének, problémamegoldásainak, alkotóképességének előtérbe helyezése  Információs és kommunikációs technika, számítógép felhasználása

13 1. Ráhangolódás • pókhálóábra • belső hangok technikája • asztalterítő-technika • képleírás 2. Jelentésteremtés • szakértői mozaik • történetpiramis • tollak középen technika • érvelési feladatok 3. Reflektálás • mérleg nyelve technika • asszociáció • Állj párba! • 2 perces írás

14 Előismeret előhívása, élmény előhívása, fokozott aktivitás a diák részéről, interaktív kapcsolat (diák- diák, diák- szöveg) Tanáré a főszerep, a diák befogadó, interaktív kapcsolat tanár és diák között A 3 fázis, valamint a folyamat

15 ELŐNYEHÁTRÁNYA Differenciálásra alkalmasabb.Eszközigényes. Élményközpontú tanulás.Többször kell ismételni az elmondottakat. Már 9. évfolyamtól kezdődően az írásbeli érettségi típusfeladatainak gyakorlására van lehetőség a tankönyv segítségével. A tematikus felosztás. Előtérbe kerül a diák különböző területeken való bemutatkozása (írás, beszéd, illusztráció, csoportvezetés stb.). A tömbösítésnek köszönhetően a nehezebb, több időt igénylő feladatok egy alkalommal megoldhatóak. Nagyobb önállóság és interaktivitás a diákok részéről.

16 Eczetiné Schäfer Anett Kovács Hajnalka


Letölteni ppt "„Minden embernek van egy útja, amelyiken járnia kell. Nem lehet letérni róla. Az ember azt hiszi, hogy akik egy födél alatt élnek, azoknak útjok is egy."

Hasonló előadás


Google Hirdetések