Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szóbeli vizsga és szervezésének kérdései mindkét szinten Szalayné Tahy Zsuzsa Reményi Zoltán

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szóbeli vizsga és szervezésének kérdései mindkét szinten Szalayné Tahy Zsuzsa Reményi Zoltán"— Előadás másolata:

1 Szóbeli vizsga és szervezésének kérdései mindkét szinten Szalayné Tahy Zsuzsa Reményi Zoltán

2 Rendszergazdai teendők  Legalább egy számítógép biztosítása  Internetkapcsolat  Internetes szolgáltatások elérhetősége – http, ftp, smtp/pop3, telnet  Linkek az asztalra a programokhoz

3 A szóbeli vizsga időbelisége  Az érvényes rendelet szerint: – K: 10 perc; E: 15 perc  A tervezett módosítás szerint: – K: 15 perc; E: 20 percMAXIMUM

4 A szóbeli vizsga időbelisége A vizsga szóbeli része két részből áll  „A” eset (1, 2, 3, 9) – Tétel kifejtése – Kommunikáció a tételhez kapcsolódóan (1–2 perc)  „B” eset(7.1) – Tétel kifejtése, gyakorlati feladat bemutatása – Kommunikáció a tételhez kapcsolódóan

5 A szóbeli tételek

6

7 Könyvtárhasználat  „Szoftverlista” – enciklopédikus művek – szaklexikonok – általános lexikonok – szótárak (értelmező, kétnyelvű, …) – periodikák (napi, hetilap, menetrend, …) – szépirodalmi alkotás – egyéb ismerethordozók (CD-ROM, atlasz, térkép, …)

8 Könyvtárhasználat  Könyvek (a teljesség igénye nélkül, csak a példa kedvéért) : – Szabó Pap Edit: Könyvtári informatika I-II. NTK – Fenyős-Fenyősné-Rácz: Tanuljunk informatikát! Pedellus – Kokas Károly: Könyvtárhasználat 6-9. Mozaik  Felkészítés: könyvtárosok segítségével!  Felkészülés: Önképzés

9 Az értékelés szempontjai  Logikai felépítés, vázlat (8 pont)  Kifejezőkészség, szaknyelv használata (8 pont)  Tartalmasság (8 pont)  Kommunikatív készség (6 pont)

10 A tétel megfogalmazása a tételsorban, melyet a vizsgázó számára közzéteszünk: A szóbeli tételek 1. … 2. A számítástechnika fejlődése 1600–1900- ig (feltalálók és eszközök). (1.2)

11 A tétel megfogalmazása a vizsgán, melyet a vizsgázó a helyszínen kap meg: A szóbeli tételek A számítástechnika fejlődése 1600–1900-ig (feltalálók és eszközök).(1.2) Mutassa be Schickard gépét, és az ezt követő fejlesztéseket! Milyen feladat megoldására terveztek (és készítettek) gépeket? Ismertesse, milyen problémákkal kellett megküzdeniük a kor feltalálóinak gépük elkészítésekor! Ki volt Ada Byron, miről nevezetes?

12 A tétel értékeléséhez a vizsgáztatónak javasolt segédlet: A szóbeli tételek A számítástechnika fejlődése 1600–1900-ig (feltalálók és eszközök). (1.2) Mutassa be Schickard gépét, és az ezt követő fejlesztéseket! Milyen feladatra megoldására terveztek (és készítettek) gépeket? Ismertesse, milyen problémákkal kellett megküzdeniük a kor feltalálóinak gépük elkészítésekor! Ki volt Ada Byron, miről nevezetes?

13 A tétel értékeléséhez a vizsgáztatónak javasolt segédlet: A szóbeli tételek A számítástechnika fejlődése 1600–1900-ig (feltalálók és eszközök). (1.2) Mutassa be Schickard gépét, és az ezt követő fejlesztéseket! Milyen feladatra megoldására terveztek (és készítettek) gépeket? Ismertesse, milyen problémákkal kellett megküzdeniük a kor feltalálóinak gépük elkészítésekor! Ki volt Ada Byron, miről nevezetes? Ajánlott kommunikációs kérdések (ha a felet nem ad más kiindulási alapot): – A kor találmányai közül mit, hogyan alkalmazunk napjainkban? –

14 Kérdések?  (Szalayné Tahy Zsuzsa)  (Reményi Zoltán)  (Pongrácz László)


Letölteni ppt "Szóbeli vizsga és szervezésének kérdései mindkét szinten Szalayné Tahy Zsuzsa Reményi Zoltán"

Hasonló előadás


Google Hirdetések