Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Új utak és lehetőségek a középiskolások tanulási kompetenciájának fejlesztésében Előadó: Horváth Sándorné gyógypedagógus.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Új utak és lehetőségek a középiskolások tanulási kompetenciájának fejlesztésében Előadó: Horváth Sándorné gyógypedagógus."— Előadás másolata:

1 Új utak és lehetőségek a középiskolások tanulási kompetenciájának fejlesztésében Előadó: Horváth Sándorné gyógypedagógus

2 Saját módszereim a diszlexia, diszgráfia felismeréséhez Bemutatkozás Néma értő olvasás Hangos értő olvasás Helyesírás másolással Helyesírás tollbamondással Önállóan alkotott szöveg

3 Fejlesztési terv Nyelvtani ismeretek Irodalmi és nem irodalmi szövegek megértése Anyanyelvi kommunikáció Kommunikációs helyzetek változatai Beszédkészség, szövegek megértése Olvasás, írott szöveg megértése Szövegértés, szövegalkotás Írás, szövegalkotás Tanulási technikák Könyvtári és más információforrások Tanulás tanítása Szöveg feldolgozási technikák Saját tanulási módszer Önellenőrzés, önértékelés Önálló felkészülés Figyelem

4 Elérendő cél az érettségi - és a szakvizsgára Beszédhelyzetnek megfelelő közlés használata. A nyelvhelyességi és nyelvtani ismeretek alkalmazása a beszédben. Gondolatok, információk, érzelmek és vélemények egyszerű, érthető közlése, egyértelmű válaszok. Aktív szókincs használata. Mások véleményének meghallgatása, megértése Részvétel beszélgetésben, vitában. Saját vélemények megfogalmazása, álláspont megvédése. A tantárgyi szakszavak. Személyes és olvasmányélmények megfogalmazása, az önkifejezés képessége, a leírás, elbeszélés, jellemzés, vélemény, ismertetés stb. műfajában.

5 Egy tanuló füzetének bemutatása

6

7 Egy szorongó gyermek bemutatása írásképének és munkájának változásán keresztül

8

9

10 Általam használt eszközök

11 Szólás értelmezés A.Úrrá lesz valamin. B.Ő az úr a háznál. C.Ő viseli a nadrágot. D.Legény a talpán. E.Nem ismer irgalmat. F.Takarékos. G.Forr az epéje.

12 Szókeresés A szóhalmazban hányszor ismétlődnek a kiemelt szavak? hajnal – tenger – szíves – madár – este kalitka – könyv – szívesen – dallam – óceán – madár – madár – tudomány – nézeget – tenger – szívtelen – délben – esthajnal – nézeget – tengerész – tenger – kakas – madár – este – szív – vadrepce – szíves – terhelés – kelepce – szív – este – búgó – ás – nézeget – hajnal– atomok – alkony – alma – dárda – tenger – észt – este – meglepő – madár – piros – növekszik - délben – hajnal – este – sajnos

13 Artikulációs gyakorlatok rendítrizzsel selypítsiker senkisírvers szelídszinte szerziszisszen teríttízet telíttipeg

14 Nyelvtörők Már itt volt ősz szinte, mikor egy őszinte ősz inte, hogy legyek őszinte, mert ő szinte őszinte. Azt mondják a hatalmasok, hogy akinek hat alma sok, az már elég hatalmas ok, hogy ne legyen hatalma sok.

15 Logikai fejtörők

16 Számítógépes gyakorlatok

17

18 Figura Teszt

19

20

21

22

23 Manuális logikai gyakorlatok

24

25

26 Szakirodalom

27 Oroszlány Péter: Tanulásmódszertan Montagh Imre: Nyelvművesség (Múzsák 1989) Montagh Imre: Tiszta beszéd (Múzsák 1995) Gergényiné-Dr. Szamosiné: Gyakorló feladatok diszgráfiás és diszlexiás gyerekeknek (Filum) Ványi Ágnes-Schwalmné : Írd füllel! (Műszaki 2001) Schwalmné-Navratil Katalin: Szabálybarát (Nodus-Tárogató 2002)

28 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Új utak és lehetőségek a középiskolások tanulási kompetenciájának fejlesztésében Előadó: Horváth Sándorné gyógypedagógus."

Hasonló előadás


Google Hirdetések