Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az elmobilozott táborozás Szerzők:Erdei Diana- Nikolette Kis Zsolt-Károly Kis Zsolt-Károly Irányító tanár: Tarpai Szende „Szent László” Római Katólikus.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az elmobilozott táborozás Szerzők:Erdei Diana- Nikolette Kis Zsolt-Károly Kis Zsolt-Károly Irányító tanár: Tarpai Szende „Szent László” Római Katólikus."— Előadás másolata:

1 Az elmobilozott táborozás Szerzők:Erdei Diana- Nikolette Kis Zsolt-Károly Kis Zsolt-Károly Irányító tanár: Tarpai Szende „Szent László” Római Katólikus Gimnázium, Nagyvárad

2 A A statisztika valamely jelenségre vonatkozó adatok csoportosításával, vizsgálatával és értelmezésével f f f foglalkozik, ezenkívül az illető jelenség jövőbeli előfordulási lehetőségeivel is. M Ma már minden országban léteznek statisztikára szakosodott szervek, nemzeti demográfiai bizotságok, közvéleménykutató intézetek, havonta vagy évente jelennek meg statisztikai közlönyök stb. J Jelen dolgozat a nagyváradi székhelyű, Bihar Megyei Statisztikai Hivatal és iskolánk által aláírt „ Együttmüködési egyezmény ” folyománya.

3 Napjainkban szinte elképzelhetetlen az életünk mobiltelefon (bunko- fon) használata nélkül. Szinte mindenkinek van telefonja és ritka az, aki nem hozza magával az iskolába is.Vannak szülők akik ragaszkodnak ahhoz,hogy gyermekük elérhető legyen az iskolában is,bármikor.Vannak olyan diákok, akik "divatból" használják a legkülönlegesebb telefonokat. Vannak akik "szükségesnek" érzik a telefont,mert barátaikat hivják velük,minden szünetben. De vannak egyébb fontos okok amiért használják a telefont. Napjainkban szinte elképzelhetetlen az életünk mobiltelefon (bunko- fon) használata nélkül. Szinte mindenkinek van telefonja és ritka az, aki nem hozza magával az iskolába is.Vannak szülők akik ragaszkodnak ahhoz,hogy gyermekük elérhető legyen az iskolában is,bármikor.Vannak olyan diákok, akik "divatból" használják a legkülönlegesebb telefonokat. Vannak akik "szükségesnek" érzik a telefont,mert barátaikat hivják velük,minden szünetben. De vannak egyébb fontos okok amiért használják a telefont. Valóban iskolánkban "ritka,mint a fehérholló" az a tanuló akinek nincsen "telója".Ezzel a felméréssel is szeretnénk szembesiteni tanulótársainkat,hogy havonta milyen sok időt töltenek el a telefonálással és ez okozhat magas számlát. Valóban iskolánkban "ritka,mint a fehérholló" az a tanuló akinek nincsen "telója".Ezzel a felméréssel is szeretnénk szembesiteni tanulótársainkat,hogy havonta milyen sok időt töltenek el a telefonálással és ez okozhat magas számlát.

4 i.e : Egyiptom népszámlálás i.e : Egyiptom népszámlálás i.e : Kína: adózók összeírása, föld, stb. i.e : Kína: adózók összeírása, föld, stb. i.e. római birodalom: cenzus (népösszeírás) i.e. római birodalom: cenzus (népösszeírás) Magyarországon Magyarországon az első teljes körű népszámlálás Magyarországon 1784– , 1820., 1838., és részösszeírások az első teljes körű népszámlálás Magyarországon 1784– , 1820., 1838., és részösszeírások Mária Terézia 1775.: kötelező statisztikai oktatás Nagyszombaton Mária Terézia 1775.: kötelező statisztikai oktatás Nagyszombaton 1777., Ratio Educationis: egyetemi önálló stattanszékek 1777., Ratio Educationis: egyetemi önálló stattanszékek Fényes Elek (1807–76) ben Országos Statistikai Hivatal Fényes Elek (1807–76) ben Országos Statistikai Hivatal Fisher,Pearson és Yates angol statisztikusok tudományos eredményeiket a gyakorlatban is alkalmazták Fisher,Pearson és Yates angol statisztikusok tudományos eredményeiket a gyakorlatban is alkalmazták Romániában az első statisztikai munkák mindjárt a fejedelmeségek után jelentek meg és Ion Ionescu de le Brad és Dionisie Pop Marţian nevéhez fűződnek Romániában az első statisztikai munkák mindjárt a fejedelmeségek után jelentek meg és Ion Ionescu de le Brad és Dionisie Pop Marţian nevéhez fűződnek

5 Statisztikai sokaság, populáció (tömeg): valamely szempont szerint elhatárolt sokaság, összesség. Lehet: Statisztikai sokaság, populáció (tömeg): valamely szempont szerint elhatárolt sokaság, összesség. Lehet: -fiktív: elképzelt elemekből álló pl. lehetséges termelés -fiktív: elképzelt elemekből álló pl. lehetséges termelés -időpontra vonatkozó (álló; stock–állomány) -időpontra vonatkozó (álló; stock–állomány) -időtartamra vonatkozó (mozgó; flow–áramlás, folyam) -időtartamra vonatkozó (mozgó; flow–áramlás, folyam) -véges számosságú -véges számosságú -végtelen számosságú -végtelen számosságú Sokaság Ismérv VégesVégtelen Diszkrét Felsorolás, valószínűségeloszlás Valószínűségeloszlás Folytonos Felsorolás, eloszlásfüggvény Eloszlásfüggvény

6 Az adatszerzés módjai

7 E Egy ismérv adott értékének abszolút gyakoriságán azoknak a statisztikai egyedeknek a számát értjük, melyek az adott értékkel rendelkeznek. A Az ismérv egy értékének a relatív gyakoriságán az illető érték abszolút gyakoriságának és a statisztikai sokaság összlétszámának a hányadosát értjük. E Egy statisztikai sor számtani átlagát következő képlet adja: Medián: középen lévő érték (ami előtt ugyanannyi van mint utána) Módusz: diszkrét értékek esetén: a leggyakoribb érték; folytonos ismérv esetén az eloszlási (gyakorisági) görbe csúcsa, maximuma Szórás: az egyes értékek számtani átlagtól való eltéréseinek négyzetes átlaga (szigma)

8 Alakmutatók (egymóduszú eloszlások esetén) baloldali aszimmetrikus eloszlásszimmetrikus eloszlás módusz

9 Munka menete Hipotézis Hipotézis A statisztikai felmérésünk alapját az a hipotézis szolgáltatta, miszerint a diáktársaink a jelenlegi világméretű pénzügyiválság ellenére sem hajlandóak lemondani egy olyan luxus cikk használatárol, mint a mobiltelefon. Az viszont igaz,hogy amikor bemutattuk az eredményeket, közösen megállapitottuk, hogy a lefolytatott beszélgetések árából egy nagy közös táborozást szervezhettünk volna. Ez a mondat ihlette a dolgozat címét is. A statisztikai felmérésünk alapját az a hipotézis szolgáltatta, miszerint a diáktársaink a jelenlegi világméretű pénzügyiválság ellenére sem hajlandóak lemondani egy olyan luxus cikk használatárol, mint a mobiltelefon. Az viszont igaz,hogy amikor bemutattuk az eredményeket, közösen megállapitottuk, hogy a lefolytatott beszélgetések árából egy nagy közös táborozást szervezhettünk volna. Ez a mondat ihlette a dolgozat címét is. Adatgyűjtés: Adatgyűjtés: A felmérést a nagyváradi „ Szent László ” Római - Katolikus Gimnáziumban végeztük. Megkérdeztünk minden IX-XII osztályos diákot „Van–e saját mobiltelefonod? ”. Ha igen,akkor „Saját bevallásod szerint, az előző hónapban,hány percet használtad beszélgetés céljából : 0-30 percet, percet, percet, percet, vagy 150 percnél többet?”. Felmérésünkben január hónapra vonatkozó adatok találhatóak és ezeket február első két hetében gyűjtöttük be. A felmérést a nagyváradi „ Szent László ” Római - Katolikus Gimnáziumban végeztük. Megkérdeztünk minden IX-XII osztályos diákot „Van–e saját mobiltelefonod? ”. Ha igen,akkor „Saját bevallásod szerint, az előző hónapban,hány percet használtad beszélgetés céljából : 0-30 percet, percet, percet, percet, vagy 150 percnél többet?”. Felmérésünkben január hónapra vonatkozó adatok találhatóak és ezeket február első két hetében gyűjtöttük be. Adatok rendezése : Adatok rendezése : A kivizsgálás végén, az adatokat táblázatok formájába rendeztük. Az átláthatóság érdekében grafikus ábrázolásokat alkalmaztunk. A kivizsgálás végén, az adatokat táblázatok formájába rendeztük. Az átláthatóság érdekében grafikus ábrázolásokat alkalmaztunk. Az eredmények értékesítése : Az eredmények értékesítése : A jellemző paraméterek értékei megerősítettek a hipotézisünket, és lehetővé tették az illető jellenség jövőbeli viselkedésére vonatkozó „jóslások” meghozatalát. A jellemző paraméterek értékei megerősítettek a hipotézisünket, és lehetővé tették az illető jellenség jövőbeli viselkedésére vonatkozó „jóslások” meghozatalát.

10 IX.AIX.BX.AX.BXI.AXI.BXII.AXII.B > > > > > > > Ossz

11 IX.A. = perc IX.B. = perc X.A. = perc22580:60=376 óra és 2O perc X.B. = perc XI.A. = perc XI.B. = perc XII.A. = perc XII.B. = perc

12 Iskolaszinten összesen perchavonta

13 Adatok teljes iskola szinten IsmérvAbsz.gy.Rel.gy.Kum.absz. Kum. rel.gy ,50% ,6%74,10% ,6%84,70% ,6%105, ,7%1810% > %171100% %

14 Következtetések Hipotézisünk beigazolódott. Az eloszlás szimmetrikus, vagyis a mérleg bizony a több mint 150 perc/hónap irányba billent el. Ha az aktuális átlag percdíjat vesszük figyelembe, mármint 0,14 €, és felhasználjuk azt adatot, mi szerint perc gyűlt össze egy hónap alatt, egy megdöbbentő eredményt kapunk: 3161,2 €. Ez a pénzösszeg, kis rásegítéssel, talán még egy nagy sátoros, közösség épitő jellegű, táborozáshoz is elég lett volna. És, hogy “jóslásokba” is bocsátkozzunk,ez a tendencia tartani fogja magát addig, ameddig a diáktársaink nem tudatositják, hogy ennek a pénzösszegnek jobb helye is lehetne, például a már emlitett táborozás. És, hogy “jóslásokba” is bocsátkozzunk,ez a tendencia tartani fogja magát addig, ameddig a diáktársaink nem tudatositják, hogy ennek a pénzösszegnek jobb helye is lehetne, például a már emlitett táborozás.

15 Könyvészet Mircea Ganga,Matematika.Tankönyv a X. osztály számára,E.D.P. 2007,Bukarest Mircea Ganga,Matematika.Tankönyv a X. osztály számára,E.D.P. 2007,Bukarest Burtea M., Matematica. Manual pentru clasa a X-a. Editura Carminis,Pitesti, Burtea M., Matematica. Manual pentru clasa a X-a. Editura Carminis,Pitesti, Cingu P. Duncea M. Constantinescu M., Matematica. Manual pentru clasa a X-a. Editura Carminis,Pitesti, 2000 Cingu P. Duncea M. Constantinescu M., Matematica. Manual pentru clasa a X-a. Editura Carminis,Pitesti, 2000 Cheasca I, Constantinescu D., Statistica Matematica si calculul probabilitatilor pentru gimnaziu si liceu, Editura Teora 1998 Cheasca I, Constantinescu D., Statistica Matematica si calculul probabilitatilor pentru gimnaziu si liceu, Editura Teora 1998 Gomolea A.,Caba G.,Săvulescu D.,Matematika,Tankönyv a X. Gomolea A.,Caba G.,Săvulescu D.,Matematika,Tankönyv a X. Osztály számára, Ábel Kiadó,2002 Osztály számára, Ábel Kiadó,2002

16 Utószó Reméljük hogy bemutatónk után mindenki kétszer is átgondolja, hogy mennyit mennyit használja használja telefonját telefonját !!? Köszönjük a kitüntető kitüntető figyelmet figyelmet !


Letölteni ppt "Az elmobilozott táborozás Szerzők:Erdei Diana- Nikolette Kis Zsolt-Károly Kis Zsolt-Károly Irányító tanár: Tarpai Szende „Szent László” Római Katólikus."

Hasonló előadás


Google Hirdetések